• Anonym (Kaffedraken)

    Någon som ska göra insemination i höst?

    Hej!

    Jag och min man fick veta innan sommaren att han inte har några spermier alls och att enda alternativet för oss var adoption eller insemination...

    Nu väntar vi på samtalstid för den psykosociala utredningen...
    Finns det fler än vi som är igång?     

  • Svar på tråden Någon som ska göra insemination i höst?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Japp, har planerat börja i september om mensen vill komma igång!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Okey då håller vi tummarna för det! Ska ni ha ostimulerad eller med hormoner?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jodå mensen kom som den skulle igår så det blir insemination i början av september (förmodligen den 2:e eller 3:e).

    Jag ska insemineras med donator, ostimulerad. Det är första gången jag försöker bli gravid så jag har aldrig varit på utredning. Håller tummarna för att allt står rätt till

    Själv då?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi ska få ostimulerad, hur långt har ni kommit? Jag har två barn sen tidigare men maken har inga

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hoppar in på denna tråden!
    Känner att vi som är igång med inseminationer behöver prata, stötta varandra!!

    Håller på med syskonförsök i Danmark just nu. Har ett barn sen innan som kom till med donatorinsemination från RMC i Malmö. Tyvärr så är kön lång och vi kände att det är dags att prova att försöka i Danmark.
    Fick mens igår, så nu är det dags att försöka få tag i läkaren, sen kör vi förhoppningsvis igång med ett nytt försök.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Åh vad spännande... Här slåss jag i motvind! jag är så frustrerad och ilsk... sitter och gråter just nu...

  • Anonym (Kaffedraken)
    Ntme skrev 2011-08-22 12:21:01 följande:
    Åh vad spännande... Här slåss jag i motvind! jag är så frustrerad och ilsk... sitter och gråter just nu...
    Men oj vad har hänt?

    Jag "lyssnar" gärna!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Oj var ska jag börja.... Äh jag kopierar in fr min blogg... redan skrivit där... förresten hur får man kontakt i danmark och vad krävs där??


    Jahaaa så står vi still igen. Åh jag hade hoppas att vi skulle vara igång till nästa cykel om en månad... På informationspappret så står det att vi ska kontakta dem när mensen är igång... Men nu till problemet: Vi har vid det laget inte fått ett godkännande av kuratorn.. Min mens beräknas dyka upp 1-2 september och våran kuratorstid är den 6e. SÅ egentligen borde vi kunnat få köra den här månaden, att vi ringer in första dagen i cykeln. På dag 11 ska man ju in på vul dvs den 11-12 ungefär. Vilket skulle ge oss marginal till kurator samtalet. skulle vi inte bli godkända av någon konstig anledning så har vi ju iallafall 6dagars marginal så att "våran" tid kan användas till ett annat par.
    Sen är det väll som "alla andra" säger: Ni får ju bara vänta en månad till och det är inte någon garanti att ni lyckas på första försöket. Jag vet det! Tro mig jag är väl medveten om oddsen. Men att få komma igång med en metod som iallafall ger oss ngra odds, gör att det känns mer uthärdligt. Vi har försökt sååå länge, först försökte vi inte ens utan slopade skydd helt i aug 2009, i Januari 2010 började vi planera samlivet efter min cykel. I Maj fick vi kontakt med FE och får beskedet att HerrT är helt steril för att sedan få ett sommar uppehåll kastat på oss och nu detta...
    Så rubriken en aning besviken... Är nog årets underdrift
  • Anonym (Kaffedraken)
    Ntme skrev 2011-08-22 12:33:04 följande:

    Oj var ska jag börja.... Äh jag kopierar in fr min blogg... redan skrivit där... förresten hur får man kontakt i danmark och vad krävs där??


    Jahaaa så står vi still igen. Åh jag hade hoppas att vi skulle vara igång till nästa cykel om en månad... På informationspappret så står det att vi ska kontakta dem när mensen är igång... Men nu till problemet: Vi har vid det laget inte fått ett godkännande av kuratorn.. Min mens beräknas dyka upp 1-2 september och våran kuratorstid är den 6e. SÅ egentligen borde vi kunnat få köra den här månaden, att vi ringer in första dagen i cykeln. På dag 11 ska man ju in på vul dvs den 11-12 ungefär. Vilket skulle ge oss marginal till kurator samtalet. skulle vi inte bli godkända av någon konstig anledning så har vi ju iallafall 6dagars marginal så att "våran" tid kan användas till ett annat par.
    Sen är det väll som "alla andra" säger: Ni får ju bara vänta en månad till och det är inte någon garanti att ni lyckas på första försöket. Jag vet det! Tro mig jag är väl medveten om oddsen. Men att få komma igång med en metod som iallafall ger oss ngra odds, gör att det känns mer uthärdligt. Vi har försökt sååå länge, först försökte vi inte ens utan slopade skydd helt i aug 2009, i Januari 2010 började vi planera samlivet efter min cykel. I Maj fick vi kontakt med FE och får beskedet att HerrT är helt steril för att sedan få ett sommar uppehåll kastat på oss och nu detta...
    Så rubriken en aning besviken... Är nog årets underdrift
    Oj jag det är verkligen INTE lätt!!
    Vi gick ju först på RMC i Malmö. När vi hade varit hos kuratorn mm, skulle vi sätta igång. Fick min mens i början av nov, då var inte donatorerna klara.. När jag fick mens i dec, var det mitt i julledigheterna för RMC... Sen började vi i januari, februari och i mars blev vi äntligen gravida!!
    Nu vill vi börja med syskonförsök. Ringde RMC i januari, då sa dom att det är kö på minst ett år. Sen innan sommaren ringde vi dom. Då kanske dom skulle göra om kösystemet och har en kö för privata och en för landstingsbetalda.. Ringde nu efter sommaren och då sa dom inget alls om kösystemet... Jaja vi hade ju helst velat haft "biolgiska helsyskon" men eftersom vi inte vet om "vår" donator är kvar när vi väl kommer fram i kön, så är det lika bra att prova i Danmark.

    Vi mailade bara till CFC, dom mailade tillbaka en telefontid. Nu har ju vi dock redan haft kuratorsamtal mm och det berättade vi för cfc. Sen har vi ju ett barn som har kommit till denna vägen. CFC vill att vi ska ta med journaler, provsvar till dom.

    Vet inte riktigt vad danska klinker vill ha, om man ska dit första gången.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har också mailat min klinik, de är en mindre läkarklinik i Helsingör. Det är väldigt enkelt att få hjälp i Danmark. De har inga köer utan man betalar för det man får.

    Min klinik krävde inget från mig, men jag har ju inte genomgått någon utredning. De är bra på svenska så ni kan säkerligen använda de journaler ni har i Sverige.

Svar på tråden Någon som ska göra insemination i höst?