• Smurfan75

    Konstant värk men ingen hjälp

    Lever med värk sen minst 6 år tillbaka. Började i fingrarna men sitter nu även i armar, nacke, höfter, knän och fötter. Är hur stel som helst och har svårt att gå på morgnarna och efter vila... Har sen tidigare haft problem med ryggen samt kvarstående foglossning efter svåra graviditeter.


    Besökte den första vårdcentralen för 6 år sen. Inget fel på mig! Har nämligen inga svullna leder.


    Bet ihop och "lärde" mig leva med värken. Tills förra året, då den eskalerade (eller så släppte jag den in på livet). Rynkar på näsan
    Besökte en annan vårdcentral. Men samma svar!!!

    Blev ledsen och pratade med min chef då jobbet kan vara rätt krävande för kroppen. Fick löfte om att få hjälp via företagshälsovården.
    De tog alla möjliga prover. Men inget visade på något! Fick även remiss till reumatologen, men nej ingen reumatiskt sjukdom.

    Nu är jag sååå trött! Sover dåligt då jag har så ont. Humöret har blivit uselt också, känner knappt igen mig.

    Vet inte vad jag vill med detta egentligen... Bara skriva av mig lite...

  • Svar på tråden Konstant värk men ingen hjälp
  • Solsken269
    Smurfan75 skrev 2011-08-21 11:59:24 följande:

    Lever med värk sen minst 6 år tillbaka. Började i fingrarna men sitter nu även i armar, nacke, höfter, knän och fötter. Är hur stel som helst och har svårt att gå på morgnarna och efter vila... Har sen tidigare haft problem med ryggen samt kvarstående foglossning efter svåra graviditeter.


    Besökte den första vårdcentralen för 6 år sen. Inget fel på mig! Har nämligen inga svullna leder.


    Bet ihop och "lärde" mig leva med värken. Tills förra året, då den eskalerade (eller så släppte jag den in på livet). Rynkar på näsan
    Besökte en annan vårdcentral. Men samma svar!!!

    Blev ledsen och pratade med min chef då jobbet kan vara rätt krävande för kroppen. Fick löfte om att få hjälp via företagshälsovården.
    De tog alla möjliga prover. Men inget visade på något! Fick även remiss till reumatologen, men nej ingen reumatiskt sjukdom.

    Nu är jag sååå trött! Sover dåligt då jag har så ont. Humöret har blivit uselt också, känner knappt igen mig.

    Vet inte vad jag vill med detta egentligen... Bara skriva av mig lite...


    Jag är utred för reumatism säkert 20 gåner har haft värk i leder hela mitt liv är nu 40+.
    Så för 2 år sedan fick jag diagnosen EDS =Edlers-Danlos syndrom och nu går jag på smärtenheten för dels den värken och även magsmärtor.
    Det känns som att alla pusselbitar har fallit på plats så läs lite om EDS och se om det kanske platsar för dig det är många läkare som antingen missar sjukdommen eller så får man diagnosen fibromyalgi istället för den rätta diagnosen EDS.
    Det är verkligen skandalös att du inte får hjälp det är så jobbigt...begär att få komma till smärtrehab och låt dom som är proffs hjälpa dig.

    Jag har via smärtrehab fått lära mig så mycket du kan inte ana hur mycket smärta kan ställa till med och som är helt naturligt när man går med ständig värk...snälla ge inte upp, det finns hjälp att få ..kräv att få hjälp via smärtrehab. Dom har där jag bor varit helt fantastiska att prata med så mycket förståeelse från deras sida och så mycket igen kännande tårar från min sida har fällts under tiden jag varit där.

    Jag önskar dig verkligen lycka till...... titta gärna in på tråden "vi som lever med ständig värk typ fibromyalgi" där finns det så mycket stöttande människor som vet vad det är att ha ont där finns också människor som du som inte har fått hjälp så välkommen till oss vi stöttar varandra,"gnäller" lite om hur jobbigt det är att leva med att ha ont och tycker synd om oss själva och det är så skönt. att bara få vara den man är....Så välkommen igen in till oss ...Hjärta
  • Metalmom
    Solsken269 skrev 2011-08-22 07:55:04 följande:
     Tråden heter "DU som lever med ständig värk typ fibromyalgi" {#emotions_dlg.flower}
    Tänkte precis samma....den kallades även förr för "kärringsjukan", och är säkert fortfarande läkare som anser att det är det...fortsätt kämpa och sök dig privat. en enorm skillnad på privat vårdcentral och allmän.
Svar på tråden Konstant värk men ingen hjälp