Inlägg från: Rigmor Mortis |Visa alla inlägg
  • Rigmor Mortis

Hur inreder ni barnrum - färgglatt eller "neutralt"?

Det ena rummet är grönt och har en grönrandig fondvägg (jag valde färger), det andra, där fyraåriga dottern fick välja själv, är vitt med en väldigt rosa fondvägg och rosa gardiner (=allt ser rosa ut men är lätt att göra om när hon tröttnar på rosa)

• Rigmor Mortis
    tobiq skrev 2011-08-22 13:12:40 följande:
    Tack!:) Det är köpt här: www.skroten.se/ Lokal tygaffär som är grymt populär, folk vallfärdar från hela landet:D Finns hur mkt fint som helst, blir helt knäpp av av att gå runt där:)
    Åh vilket fint! Var på skroten är det, bland gardintygerna på borden till vänster när man kommer in?
  • Rigmor Mortis

Randiga väggen i vad som numera är sonens rum (jag målade det åt dottern när hon var två)

Nu när hon är fyra har hon valt själv till sitt nya rum. Rosa. Jätterosa. Fast det är bara en vägg som är rosa så jag räknar med att det går lätt att ändra när/om hon tröttnar.
  • Rigmor Mortis
    tobiq skrev 2011-08-23 08:47:11 följande:
    Älskar randiga väggen!!:O
    Tack! Jag är fortfarande löjligt nöjd med den trots att det var två år sedan den målades Men jag var väldigt trött på maskeringstejp ett bra tag efteråt...
  • Rigmor Mortis
    jj81 skrev 2011-08-25 22:19:14 följande:
    Färgglatt.

Här kan du se sonens rum om du vill:  jennyshus.webblogg.se/2011/august/barnrumlekr...#comment

Och jag tyckte det var raka motsatsen till färgglatt, det var ju helt vitt! Inte ens alla glada färger på prylarna lyckades balansera upp det vita, imho
    MazarinRebus skrev 2011-08-25 16:15:07 följande:
    Vad ska man ha för färg när man målar på tapeter? Det kan man väl göra? Ska jag ha samma färg till figurerna jag tänkt måla eller kan man ha annan färg som kanske finns i mindre burkar?
    Jadå, det går fint. Vanlig väggfärg används, och antingen målar du bara över direkt och låter tapetskarvarna synas, eller så får du spackla över alla ojämnheter först. Är det många gamla tapetlager kan det hända att du måste dra bort delar av det (inte säkert, jag spacklade och drog sedan bara bort där det bubblade sig och vi hade många tapetlager på tretex)
  • Rigmor Mortis
    mikroE skrev 2011-08-26 10:11:50 följande:
    Jag håller nog med att det för mig är ett rätt neutralt hållet barnrum med mycket svart och vitt men jag tycker det var snyggt även om jag själv hade valt att ha lite färg på väggarna. Det känns definitivt som ett barnrum tycker jag och även om vitt kan vara opraktiskt så kändes det inte som att det är det i detta fall.
    Vitt är det mest praktiska man kan ha med småbarn! Bara att måla över om det blir något som inte går att ta bort.. visst kan man måla över med andra färger också men det blir ofta nyansskillnad på nytt och gammalt.
    (och jag har aldrig sagt att det inte var snyggt, bara att jag inte tycker det var färgglatt)
Svar på tråden Hur inreder ni barnrum - färgglatt eller "neutralt"?