Inlägg från: MazarinRebus |Visa alla inlägg
  • MazarinRebus

Hur inreder ni barnrum - färgglatt eller "neutralt"?

Jag ska göra om våran sons rum nu och har tänkt att ha färgglada väggar. Vi bor i en hyresrätt men tänker som så att om vi målar om kan vi göra vad vi vill med väggarna och då vara inställda från början på att det rummet ska tapetseras om när vi flyttar istället för att behöva ojja oss för att inte kunna sätta upp saker på väggarna osv. så jag ska måla landskap på väggarna och där hans säng står ska jag måla ett hus på natten med gatlycka osv. Hans möbler är vita men jag tänker sedan fixa kuddar och annat med färg också.
    När han låg i magen tänkte jag att jag ville ha det vitt och stilrent men nu vill jag ha massa färg.

Älskade William 2010.08.27 myheritagetotheworld.blogspot.com/
  • MazarinRebus
    tobiq skrev 2011-08-22 13:12:40 följande:
    Tack!:) Det är köpt här: www.skroten.se/ Lokal tygaffär som är grymt populär, folk vallfärdar från hela landet:D Finns hur mkt fint som helst, blir helt knäpp av av att gå runt där:)
    Åh skroten vill jag åka till, bor i stenungsund (några mil ovanför gbg) så jag har en bit att åka :P
  • MazarinRebus

På tal om barnrum, någon som vet vart man kan få tag i "schabloner" när man ska måla barnrummet, tänker mig moln, träd, en båt och några djur. Eller tips om hur man ska göra egna? Funderar också på vart man kan få tag i billig färg i klara färger?

• MazarinRebus
    TjärRingen skrev 2011-08-22 21:36:28 följande:
    Skriver från iphone, så jag vet inte hur man citerar (om det går?). Gällande schabloner så finns en onlinebutik med sjukt mycket schabloner. Svårt o välja blir det till slut! Tror den heter www.schablononline.se eller nåt sånt. Googla annars!
    ÅÅÅH tack så mycket, ska kolla där!
Svar på tråden Hur inreder ni barnrum - färgglatt eller "neutralt"?