Någon mer gravid i London?
Vaniljkex skrev 2012-02-07 15:37:48 följande:
Vi anvande lampan som ar inbyggd i lyssnarenheten pa babymonitorn nar vi gick in/upp pa natten. Den ger bara precis sa mycket ljus att man ser att byta bloja, hitta en tappad napp, inte kliver pa nagon leksak pa vag till spjalsangen etc, men ar alldeles for svag for allt annat. Rekommenderar den vi har, BT150, starkt, jag tycker att den har varit super.
Tack för tipset! Vi har inte skaffat nån baby monitor än, har inte varit säkra på att det behövs, men vi lär nog skaffa en till sommaren när vi är i trädgården mer så jag ska komma ihåg den här då. Kanske lite onödigt att köpa den bara för lampan... :)
Cannelle skrev 2012-02-09 11:38:00 följande:
Zalia: hur mår du? vad spännande att det närmar sig! Jag har cirka en månad kvar och om det inte hade varit för denna j*kla foglossning hade jag mått jättebra.
Det går mycket upp och ner nu måste jag säga. Igår var jag helt utslagen och orkade knappt resa mig från soffan och idag är jag jättepigg och städar. Fast det beror mest på hur jag sovit tror jag, oftast sover jag jättedåligt och har nu börjat sova sittandes. Bebisen får gärna komma nu! Inte alls långt kvar för dig heller ju! Visst är det spännande! :) Jobbigt med foglossning dock, hoppas det blir bättre för dig snart.
Protea skrev 2012-02-09 12:48:45 följande:
Da ar det ju jattenara for dig ocksa! Vad spannande!!! Jag tankte jag skulle packa vaskan till bade mig och sonen pa 13 manader i fall att allt skulle hoppa igang innan snittet... Kan ju vara skont att slippa stressa om vad som ska med da. Har en jattegullig kompis som ska se efter Gustaf om det hander innan eller nar jag snittas. Har precis bestallt ett helt gang maternity pads mm fran mothercare...inte direkt kul shopping men det behovs ju tyvarr!
Vad laskigt med hgjartljuden, skont att allt var bra! Jag borjade bloda i vecka 32 forra gangen men rakade vara pa 'breastfeeding workshop' pa sjukhuset da sa jag gick bara in pa antenatal och de kollade mig - blev riktigt stressad da kommer jag ihag.
Ja, är nog en bra idé att vara förberedd, man vet ju aldrig! Min väska är packad och klar, går bara och väntar otåligt nu. Hur gammal är Gustaf? Känns det nervöst att ha två barn att ta hand om?