• berenjena

    Hur får jag rent i toalettstolen?

    Nån som har bra tips på hur man får bort avlagringar längst ned i toaletten. Jag har försökt med diverse rengöringsmedel, ättika, klorin och att gno med olika bortar men det händer ingenting förutom att det blir väldigt rent i resten av toan. Avlagringarna sitter som berg. Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Hur får jag rent i toalettstolen?
  • MammaMia88

    Jag upplevde det som lite bättre när jag hällde outspädd Cilit Bang (power cleaner, INTE i sprayflaska) i toastolen och lät det "dra" en stund...dock så kom jag inte åt med borsten, så jag gav upp. Tror jag hade fått bort allt med långa diskhandskar och en disksvamp.

  • berenjena
    MammaMia88 skrev 2011-08-24 11:18:39 följande:
    Jag upplevde det som lite bättre när jag hällde outspädd Cilit Bang (power cleaner, INTE i sprayflaska) i toastolen och lät det "dra" en stund...dock så kom jag inte åt med borsten, så jag gav upp. Tror jag hade fått bort allt med långa diskhandskar och en disksvamp.
    Aha, det har jag faktiskt inte testat. Jag har dock haft handskar och svamp och gnuggat med andra rengöringsmedel men det har inte hjälpt. Tack för tipset!
  • Hemlig

    Coca cola! Häll en flaska i toan och låt det ligga ett tag, sen skrubbar du och spolar :)
    Hjälpte hos mig, colan typ fräter bort avlagringarna. Och den skiten dricker man :O  

  • berenjena
    hallencreutz89 skrev 2011-08-24 11:30:36 följande:
    säker på att det är avlagringar och inte som toan är gammal och det vita skiktet börjat försvinna?
    Nä den är inte särskilt gammal och jag har fått bort lite på kanterna där det inte är så tjockt lager.
  • berenjena
    Hemlig skrev 2011-08-24 11:33:29 följande:
    Coca cola! Häll en flaska i toan och låt det ligga ett tag, sen skrubbar du och spolar :)
    Hjälpte hos mig, colan typ fräter bort avlagringarna. Och den skiten dricker man :O  
    Oh, läskigt! Flört Man har ju hört att det är frätande så kanske ska prova.
  • miss nöjd
    Hemlig skrev 2011-08-24 11:33:29 följande:
    Coca cola! Häll en flaska i toan och låt det ligga ett tag, sen skrubbar du och spolar :)
    Hjälpte hos mig, colan typ fräter bort avlagringarna. Och den skiten dricker man :O  
    Borde inte typ alla typer av läsk ha samma effekt?
  • Hemlig
    miss nöjd skrev 2011-08-24 11:46:04 följande:
    Borde inte typ alla typer av läsk ha samma effekt?
    Ingen aning. Jag läste om städtips i nån tidning och där stod det att coca cola hjälper!
  • hallencreutz89
    berenjena skrev 2011-08-24 11:39:11 följande:
    Nä den är inte särskilt gammal och jag har fått bort lite på kanterna där det inte är så tjockt lager.

    okok du säger att du har provat klorin men hur länge hade du i det? Hade i klor och lät det stå nån gång det funkade rätt bra, och så kan du ju sätta duschen på högsta värme och ta upp toalocket och stänga badrumsdörren en tio moinuter för då mjukas allt smuts och sånt upp mer av ångan och då blir det, rent allmänt, lättare att få bort smuts
  • hallencreutz89

    coca cola är ju värsta rengöringsmedlet, man kan ju hälla det i tvätten också om man har svåra fläckar. Och om en skunk släppt sig i huset så kan man ställa fram en skål cola så försvinner stanken


Svar på tråden Hur får jag rent i toalettstolen?