• och

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 14:00:45 följande:
    Mmm jag har svårt att förstå väldigt många av argumenten.
    Och förmedlar man detta till sina barn liksom?

Jag ser min dotter, 9 år och proppfylld av empati, vill veta, vill ge sin veckopeng, ställer frågor, undrar varför, känner för och med. Och så ser jag vuxna människor som liksom bara "ah jag skulle ljuga om jag sa att jag brydde mig".

Wtf?    
    Fast för många är det nog ett ställningstagande som egentligen är baserat på andra saker. Jag kan ju se att en del som skriver där rabblar saker ur partiprogram. Det bottnar i en känsla av utanförskap och besvikelse.

Men barn överlag är empatiska. De vill dela med sig. Förra veckan var det en tråd om frukt i skolan, i måndags kom min dotter hem och sa att hon hade delat med sig själv när någon saknade frukt. Utan att någon hade bett henne göra det. Då blev jag väldigt glad och stolt.

Men jag förstår att du blir upprörd, det blir jag med. 

• och
    HäxanSurtant skrev 2011-08-31 14:12:31 följande:
    Stackare....
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 12:48:55 följande:
    Ät vitlök och rök gräs Kyss

Eller så tar du knäckebröd med lite smör, så mkt honung du kan få på det och klarar av och äta, skär/ hackar vitlök 2 klyftor eller med och ät 2 mackor på morran och 1-2 st på kvällen.
    Konstigt nog lät det där med att röka gräs mer lockande.
  • och
    HäxanSurtant skrev 2011-08-31 14:12:31 följande:
    Stackare....
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 12:48:55 följande:
    Ät vitlök och rök gräs Kyss

Eller så tar du knäckebröd med lite smör, så mkt honung du kan få på det och klarar av och äta, skär/ hackar vitlök 2 klyftor eller med och ät 2 mackor på morran och 1-2 st på kvällen.
    Men, tack för tips. Solig
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 14:15:19 följande:

Mmm jag har jättesvårt att vara cool och resonerande i sådana diskussioner. Jag blir riktigt sur faktiskt.

Tror även att du har rätt.
    Undra när och varför man förlorar en stor del av empatin, överlevnadsinstinkt?  
    Det är det nog. Man inser ju någon gång att man får mindre själv när man ger bort. En nioåring greppar inte det.

Man kan också se tydligt hur empatin minskar med avstånd, man anstränger sig mer för att hjälpa de som är i ens direkta närhet.

Till stor del handlar det väl om en allmän attityd i samhället med, vad som är pk helt enkelt. Solidaritet är inte direkt något som har en positiv klang nu för tiden.
  • och

Jag känner att jag vill fortsätta skryta om mina empatiska barn. De kom precis in med en pytteliten skål med popcorn åt mig (en näve ungefär), eftersom jag är sjuk och ligger och snörvlar i sängen.

Resten av påsen hade de tänkt äta själva.  Det känns lite som om de utnyttjar situationen här.

• och
    I Blackrose I skrev 2011-08-31 15:30:05 följande:
    Och?

Hoppas du blir frisk snart. *Kram*

Tack, snälla. {#emotions_dlg.flower}
  • och
    Anton Chigurh skrev 2011-08-31 15:18:48 följande:
    Som du säkert vet, Maria, är Anton av gammal bondesläkt, och har således lite av varje sparat från den glamorösa delen av sitt liv. Bland annat en halv säck av en särdeles fin gräsfröblandning, och döm om min förvåning när jag precis var och kontrollerade, att Cannabis Sativa inte ingick  i blandningen. Detta skall Lantmännen få höra. Var så säker. Fan va arg jag är nu.....

Jag som kände mig lite hög av och röka mitt gamla hö. Var det bara inbillning då ???
    Jag blev faktiskt riktigt imponerad av dina gräskunskaper, Anton. Jag gillar allt som växer.
  • och

Anton:

Jag gillar faktiskt växter, även om jag mest odlar blommor och sånt.

Tack för whiskytips, ska testa det. Skål
    Om inte annat verkar jag glädja andra när jag dricker. Främst män.

Tomten:
    Fina bilder, kalas eller nåt? Varför blev inte jag bjuden? Skrikandes     

• och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 21:32:01 följande:
    Jag har tråkigt
    Jag kan ringa skatteverket och säga att du har fuskat med din deklaration om du vill.
  • och
    I Blackrose I skrev 2011-08-31 21:38:11 följande:
    Mellan 30-35 gissar jag. Har fått för mig att hon är brunhårig med bruna ögon. Vet inte varför.

I Blackrose I skrev 2011-08-31 21:36:11 följande:
    Jag har urkul i SD-diskussionen.

Och? Mår du bättre? *Kram*
    Jag har piggnat till. Fick ett bra tips om en hel flaska whisky nyss. Solig

Svar på tråden Trash-tråden