I Blackrose I skrev 2011-08-28 18:55:42 följande:
Nej, min pappa var nog också en kvinnotjusare och jag har väl hört rykten om att han har haft sina "felsteg'" med en och annan men nej, han sket inte i oss. Han är den bästa jag har i mitt liv. Den som gett mig stöd och vägledning i mitt liv.
Tycker bara att många saker som du skriver om dig själv passar in på mitt liv och hur jag känner inför olika saker.
Har själv varit utsatt för sexuellövergrepp som 10åring och det tog väldigt långt tid att lägga ifrån mig offerkappan som du säger. Jag bar på min hat ända fram till förra året när jag besökte stället där allt hände för första gången efter mer än 20år. Det var tufft. Det var det verkligen.
Jag vet också att jag inte klarar av killar med riktig mörka ögon pågrund av killarna som gjorde övergreppet. Jag kommer nog aldrig glömma det men jag har accepterat det och kommer aldrig låta det påverka mitt liv.
Jag tror man liksom måste nå den insikten på nått sätt, att de inte skall få styra ens liv, att de inte alls har rätten att krossa så mkt för en. Hur man når dit och om man når dit är nog väldigt individuellt.
Förstår ditt tänk om ögonen, jag klarade inte blonda, långa, smala män med blå ögon, fick fan frossa i hela kroppen ända till jag mötte dotterns pappa, så för mig var det där en bra erfarenhet på många sätt, en blondie som krossade mig och en annan blond som hjälpte mig ta steget över det

Men jag dras liksom inte till långa, blonda män med blå blick om man säger så