I Blackrose I skrev 2011-08-29 21:36:19 följande:
Blattemat?

Såg du inte maten jag gjorde i förrigår? Där snackar vi om blattemat.
Han är uppväxt som en armenier eftersom hans föräldrar är födda i armenien och har tagit över den armeniska kultur/tradition men hans förfädrar är från Ryssland så jag brukar säga att han är ryss by blood.
Jasså? Jag visste inte att det fanns så många armenier i Frankrike. Armenier från Iran eller från Armenien?
Armenier från Armenien. Många kom i början av 1900 talet som flyktingar.....då turkar och ryssar gav sig på dem.
Många har smält in totalt efter några generationer medan andra bibehåller sin identitet. Min kompis pappa vr armenier, såg verkligen ut som en, mkt mörk och den berömda kraftiga näsan...haha
han påstods vara aktiv som armenier och när turkiska dignitärer vistades i staden eller i närheten hämtade polisen honom och han fick bo på hotell på annan ort under bevakning. Han var mkt trevlig men det gällde att inte bråka med honom. Min kompis var hans dotter. En kompis till mig förlovade sig med henne...när de började bråka så kom pappan till deras bostad och gav honom 10 min att ta sina saker och bara försvinna....an offer he could not refuse haha...så var det med min tjejkompis med armeniska föräldrar...hon var aldrig min flickvän (som tur var) fast henness föräldrar hade nog tyckt om det....lite speciellt med andra ord!