Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2011-12-09 09:53:33 följande:
    God morgon, underbara Anneli, hoppas du fått din sömhetssömn och att allt är till belåtenhet. Solig

Vill bara tala om att jag har rimmat i dagens (9/12 ) julkalendertävling och räknar med ditt oreserverade stöd i tävlingen. Lämnade faktiskt också förslag på recept i Lussebakstävlingen  dagen innan ( (8/12 ). Du får gärna puffa för Anton där också.

Annars hoppas jag på en underbar dag för en riktigt underbar kvinna. Dig, Anneli. Således.
    Jag läste om köttfärslimpan Anton. Bra drag!
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    Smecker skrev 2011-12-09 09:54:58 följande:
    .............. men självklart, att jag inte tänkte på det! Anton, right. Jag noterar.

Anton går hand i hand med ett saltkar.

Han gillar att deklarera i diverse trådar att kvinnor tar den i tvåan och sväljer. Lite av hans grej här på FL när han inte leker med stridsvagnar eller bråkar med de på rätt sida av politiken. 
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2011-12-09 10:02:33 följande:
    Att diskutera rasim är dock rätt bortkastat. För rasism baserar sig på känslor och inte förnuft så argument biter inte. Det är samma sak som att försöka bevisa för en troende att Gud inte finns.

Sen är det klart att kan det få en och annan att tänka till så är det väl bra.

Tittade igenom politik sidorna härom dagen. Verkar som den viktigaste frågan att diskutera är SD och rasism. Ger mer att diskutera med sin egen knytnäve. Sen kan man ju garva åt de återkommande argumenten att alla är bara PK som säger emot dem. Kläm dem på pulsen lite och det brukar visa sig att det är väldigt konventionella i sina övriga åsikter.

Själv har jag en gång i tiden anklagat Carl P Herslow (rasistiska Skånepartiet) för att vara en grå-sosse. Det gillade han inte riktigt .

Hmm man kanske skulle röra om lite i grytan genom att ventilera mina åsikter om invandringspolitk. De är lite kul för de retar båda lägren hehe. Enkelt koncept: Öppna gränser och fri handel. Fri rörelse av människor, varor och kapital över gränserna. Innebär också i förlängningen att staten inte skall försöka skydda oss från oss själva.
    Visst är det så.
    Men just i den tråden är det mer komplex än så anser jag. Jag har inte sett filmen i fråga men har som sagt tagit del av både höger och vänsterextrema argument om den. Frågan som blir kvar när allt tuggas sönder, är varför.
    Att filmen faktiskt är baserad på en verklig händelse går inte att förneka, att det finns problem med invandrarungdomar som känner att se står utanför samhället och konsekvenserna detta har, är ju verkliga problem.

Man borde kunna se på denna film och ställa sig frågan varför. Men det gör man inte. Högerextremister ser filmen och ser "onda svartingar" (nu menar jag inte TS i den tråden, JTA, som visserligen uttryckte sig i liknande ordalag, men absolut inte är en högerextremist). Vänstern ser filmen och ser rasism.
    Ruben Östlund själv ville skapa debatt, provocera och har lyckats.

Så som sagt, vi står kvar med frågan varför. När vi finner svaret på frågan varför, först då kan vi göra något åt saken. Saken i detta fall, är de ökande klyftorna och det ökande hatet, från båda sidor. 

Ja SD-debatter brukade jag ägna timmar och timmar åt varje vecka, har nog själv startat ett tiotal trådar, bland annat en där jag försökte fånga upp kvinnor genom att belysa avsaknaden av kvinnor i partiet samt några argument framförda av SD om medfödda könsroller.
    Men visst, man kommer sällan någonstans. Kanske är det min masochistiska läggning som ändå tycker att det är helt sjukt kul och underhållande.         
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2011-12-09 10:06:04 följande:
    Vad bra, en bundsförvant. Det gjorde jag i en annan tråd. Hävade att sann kärlek visar en kvinna om hon sväljar och tar den i tvåan. I annat fall är det inte riktig kärlek.

Fick det inlägget många tummen upps?
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    Smecker skrev 2011-12-09 10:20:27 följande:
    Och sen lägger du till varför vissa invandrarungar blir kriminella och rånar, samtidigt som andra inte gör det. Fastän de är uppvuxna i samma område, samma gata, samma uppgång. Hur mycket är arv och miljö kontra hur mycket är eget val. Sedan kommer rödvinsvänstern och skall förklara allt med socioekonomiska faktorer, världens mest trubbiga och uttjatade begrepp.
    Rödvinsvänstern?
    Jag tycker det blir svårt att diskutera när man hela tiden ska använda små gulliga epitet.

Invandrarungdomar blir väl kriminella av samma orsaker som de svenska ungdomar som blir det (oftast) men givetvis är det en riskfaktor (om man så vill) att komma från en trasslig bakgrund eller ett trauma. Och den risken, är givetvis större om vi pratar om en kille från Irak eller annat valfritt konflikttrasigt land, än hos den generella svenska killen. Observera att jag säger att risken är större. Inget annat.

Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2011-12-09 10:22:49 följande:
    Inte av så många kvinnor i alla fall .

Well du är iaf trygg med kvinnorna som hänger i den här tråden!
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-12-09 10:30:53 följande:
    Jag har egentligen varken tid eller ork att blanda mig in i djupare diskussioner men min åsikt är att en människa i allra högsta grad formas av det sociala arvet. Hur mycket som är eget val beror på hur arv och miljö ser ut. Alla människor har inte möjlighet att göra samma val.  
    Nej precis.

Skål Rödvin.
    Eau de Salope
Svar på tråden Trash-tråden