Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

lille Birger skrev 2012-07-19 21:51:56 följande:
    Inget av mina 3 senaste inlägg har haft något med vem som får jobba på kvinnojour, eller vem man möts av när man som krisdrabbad kommer dit, att göra. Det känns som vi pratar om olika saker. Vem en traumatiserad människa möts av är inte alls relevant för mina 3 senaste inlägg. Eftersom vi inte kom någonvart med den diskussionen så skrev jag ju att det största problemet är att man tillhandahåller en tjänst eller liknande som man inte får nyttja om man inte tillhör rätt kön eller har rätt sexuella läggning.

Du kan i fortsättningen ponera att jag tycker precis som du angående att en traumatiserad person ska få välja precis vem h*n vill träffa, så slipper du älta det. Min kritik mot att man utesluter en specifik grupp människor från att ta nytta av sin tjänst har inget med det att göra. Det är alltså diskrimineringen av de potentiella vårdtagarna som är det största problemet med kvinnojouren. Det problemet finns även inom amerikanska scoutkåren.

Du kan läsa mer om det i #20366. Bortse från första raden eftersom den avser den diskussionen som inte ledde någonvart.
    Genom dessa exempel försöker jag måla upp en helhet kring problematiken i ditt resonemang.
    Je suis la salope d' Aynrand
  • Nice Girl Wrong Place

Alltså hur tänker man när man stavar "avensjuka", kommer från ordet vad? Aven? Avend?
    Detta förbryllar mig verkligen, hur kan man ens genomgå grundläggande utbildning utan att snappa upp att det stavas avundsjuk? AVUND!

Shit...  

• Nice Girl Wrong Place
    Trust me skrev 2012-07-23 10:41:48 följande:

Drabbar mest en del arter av trädslaget bok. Gör inte bara bladen utan hela stammen grön. Äpple

Givetvis är det så.
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2012-07-23 11:06:47 följande:
    Nåt mer passande går förmodligen inte att uppbringa, min käre MARIA.....shiny.gif

I knooooooooow
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2012-07-23 11:12:26 följande:
    Du har mitt oreserverade stöd om du byter, Maria. Å mitt stöd betyder allt. Fast det vet du sen tidigare. Men det tål upprepas.

Texten skulle säkert inte synas om jag bytte...och då vore det ju bara en trist rosa avatar med oläsbar text.
    Ska testa. 
Svar på tråden Trash-tråden