Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 10:55:33 följande:
    Alltså varför är ni så otrevliga? Detta var en skön, vänlig tråd där likasinnade med salt och humor hängde och dödade tid. Gillar man inte det måste ju det enklaste vara att skita i det och gå vidare. Sidospår i all ära kan man inte klampa in och vara allmänt dryg och otrevlig. Riktigt dålig stil.
    Ehh ha medlidande istället, det har jag. Tänker att det är synd om människan som verkligen inte förstår eller vet bättre.
    Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
  • HäckHäxan
    och skrev 2012-01-06 12:31:10 följande:
    Filmen är bra, men boken är förstås bäst.

Invisible är nog jättebra, har dock inte läst den. 
    Jag har hyrt hem både parfymen och shutter island, men inte fått sett dom, så nu tänkte jag satsa på att läsa dom, känns mer troligt att jag prioriterar dom i bokform än filmform Många säger att dom är kanonbra dock, har inte hört nån som inte gillar dom.
  • HäckHäxan
    och skrev 2012-01-06 15:07:56 följande:
    Du måste absolut läsa båda.

Har du gjort 300 köttbullar redan? 
    Nää inte ens börjat Tyst och nu tänkte jag power nana lite, när jag faktiskt kan.. Sen tänkte jag kasta ihop köttfärslimpan iaf, så kan ja kolla på vampyrer medan den lagas....

Men nu fick ja sån ångest att jag glömde skicka inlägget och nu har sladdat ihop smet iaf! Tack
  • HäckHäxan
    Agridulce skrev 2012-01-06 15:46:37 följande:
    Jag gillade ingen av filmerna men gillade däremot böckerna så du har en trevlig stund framför dig.
    Jag har svårt för att sätta mig själv och se på en film, kan inte riktigt komma till ro ensam och absolut inte i soffan, hel knäppt jag vet. Men jag måste vara typ sjuk eller närmare ur funktion än i funktion för att sitta i ro och fred och glo.

Böcker där emot har jag mängder av. Har massor av påsar och kartonger i förrådet, trots att jag fick slänga mängder när vi fick vattenläcka i förrådet, ändå har jag massor av böcker hemma också, lästa, olästa, jag älskar böcker. Ibland kan jag nästan öppna en bok och lukta på den och känna lugnet spridas inom mig, ja jag vet ännu mer stört
  • HäckHäxan
    MrsAssault skrev 2012-01-06 15:55:18 följande:
    Tycker inte det är stört. Jag är likadan har försökt läsa böcker på datorn och sånt men det går bara inte, jag måste ha papper och bläddra och jag behöver doften!
    Men precis. Mammas man försökte få mig att lyssna på ljudböcker typ när man är ute och går eller tränar. Det bara fungerade inte alls, la ner. Jag vill få papercuts ibland, känns tyngden i min hand, älska dom, läsa om en mening, fundera, lipa, ha märken av tårar på sidorna, garva så jag kiknar. Tyvärr har jag dock inte alltid vett på att hålla mig hemma och läsa, till mina medmänniskors stora förtret
  • HäckHäxan
    Agridulce skrev 2012-01-06 15:57:55 följande:
    Äh jag är är sån också. Jag kan verkligen inte slänga böcker. Det skär i mig då. Vi har ett rum som enbart används som bibliotek hemma men nu är det fullt. Jag plöjer ca två böcker i veckan så det svämmar över här.
    För att det inte ska "skära i mig" då brukar jag ge bort kassar med böcker till mina vänner. Brukar vara väldigt uppskattat.
    Min dröm är att ha ett sånt där gigantiskt rum i framtiden med böcker överallt typ engelsk bibliotek fast hemma, med stegar och allt, gud jag hade bott där inne

Hmm gör också så ibland, men jag köper ändå på mig mer än jag ger bort Tyst Ibland lånar jag på biblioteket, men deär med stor sorg jag lämnar tillbaka dom och betalar avgiften för försening Jag tror dock jag av misstag har råkat ge bort sagan om isfolket för den är helt borta hela serien och den förvarades inte i förrådet utan hemma, sen fattas halva Raja serien också, störigt som faen för min del!

Jag har inte många år försökt hitta en bok jag läste när jag var 11-12 kanske, en vuxen bok, men det var vid den tiden jag plöjde igenom mammas böcker, tror den heter nattens barn eller ett nattens barn, handlar om en flicka som utsätts för sexuella övergrepp, rätt brutalt om jag inte minns galet, mådde fysiskt illa när jag läste den, vilket visserligen kan bero på att att de var lite som att läsa om sig själv, men den hade jag velat läsa som vuxen och se om den känns annorlunda nu att läsa, men igen jävel vet vilken bok jag menar och jag är ju osäker på titeln med

En bok jag kan läsa hur många gånger som helst är Goda Omen med terry pretchet och niel armstron (tror dom heter så)
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2012-01-06 17:08:58 följande:
    Tyckte om den. Läs den om du får tid över.

Sen var jag besatt av Stephen Kings böcker i min ungdom och Sydney Sheldon.
    Vem var inte det, har typ alla sydney böckerna kvar, virgina andrews också och sen fan heter hon, som hade en son som hette nick som led av manodepp eller är de kanske sydney sheldon, nej nej, de är någon annan.. gahh avskyr när namn och sånt flyr mitt minne!! Skit också!

Läste en annan bok som fick mig att gråta, äcklig minns inte författaren, en biografi skriven av Englands första kvinnliga och dessutom svarta domare, fy vilken uppväxt!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2012-01-06 17:01:41 följande:
    En annan bok som är värd att läsa är Levande bränd av Souad Souad.

www.boksidan.net/bok.asp?bokid=468
    Har inte läst den, tror bara jag läst om den innan och tänkt läsa den.
  • HäckHäxan
    straight arrow skrev 2012-01-06 18:11:31 följande:
    Neil Gaiman. Jag har den också.
    Jag älskar den, den är som mitt personliga lyckopiller i bokform. OCh innehåller ett av mina favoritcitat ever!           " Som hells angels, fast på riktigt" LÅnade ut den till pappa för ett år sen och han vägrar lämna tillbaka den, han har också läst den flera gånger nu och garvar.

Hittade just en disney låt jag helt missat.. som jag blev nördigt kär i, jag tror jag hade varit en nörd i ett annat liv, något blev snett i detta bara!

Björn Skifs – Är På Väg
Svar på tråden Trash-tråden