Agridulce skrev 2012-01-06 15:57:55 följande:
Äh jag är är sån också. Jag kan verkligen inte slänga böcker. Det skär i mig då. Vi har ett rum som enbart används som bibliotek hemma men nu är det fullt. Jag plöjer ca två böcker i veckan så det svämmar över här.
För att det inte ska "skära i mig" då brukar jag ge bort kassar med böcker till mina vänner. Brukar vara väldigt uppskattat.
Min dröm är att ha ett sånt där gigantiskt rum i framtiden med böcker överallt typ engelsk bibliotek fast hemma, med stegar och allt, gud jag hade bott där inne
Hmm gör också så ibland, men jag köper ändå på mig mer än jag ger bort

Ibland lånar jag på biblioteket, men deär med stor sorg jag lämnar tillbaka dom och betalar avgiften för försening

Jag tror dock jag av misstag har råkat ge bort sagan om isfolket för den är helt borta hela serien och den förvarades inte i förrådet utan hemma, sen fattas halva Raja serien också, störigt som faen för min del!
Jag har inte många år försökt hitta en bok jag läste när jag var 11-12 kanske, en vuxen bok, men det var vid den tiden jag plöjde igenom mammas böcker, tror den heter nattens barn eller ett nattens barn, handlar om en flicka som utsätts för sexuella övergrepp, rätt brutalt om jag inte minns galet, mådde fysiskt illa när jag läste den, vilket visserligen kan bero på att att de var lite som att läsa om sig själv, men den hade jag velat läsa som vuxen och se om den känns annorlunda nu att läsa, men igen jävel vet vilken bok jag menar och jag är ju osäker på titeln med
En bok jag kan läsa hur många gånger som helst är Goda Omen med terry pretchet och niel armstron (tror dom heter så)