Inlägg från: Yoyna |Visa alla inlägg
  • Yoyna

Trash-tråden

MrsAssault skrev 2011-09-18 20:02:33 följande:
    Jag vill att bebisen ska komma nuuuuuu jag kollar på ul-bilderna och grinar och längtaar

Åååh! Men han måste bli lite större först ju! Du måste hinna köpa kläder och vagn och späljsäng och alla andra pryttlar folk kränger på en när man är gravid!
  • Yoyna
    och skrev 2011-09-18 20:04:00 följande:
    Kvällen blir nog trevligare, Yoyna.

Och nej, Mrs, du har det väldigt bra som har bebisen i magen. Det är den lättaste biten.  

Bra, trevliga kvällar är nahajs!

Näää, den lätta biten är när de är upp till kanske sex månader. När man bara kan amma dom till koma och ligga och lukta på bebis heeeela dagarna!  
  • Yoyna
    och skrev 2011-09-18 20:10:03 följande:
    Du har helt klart inte haft ett barn som har velat ligga intill dig dygnet runt och aldrig sovit längre än tre timmar i sträck. Jag har minnesluckor från det första månaderna, det är bara helt svart, kommer ihåg att jag var så trött att jag funderade på att dumpa ungen någonstans.
    Ojojoj... Vet du, jag har ammat mina barn i princip dygnet runt de första månaderna. De har inte velat ligga själv förrän närmare ett och ett halvt. Ratat vagn så det har varit själ och sele som gällt. Vårt andra barn drack dessutom välling tre gånger per natt tills han var närmare två...  Men för mig var räddningen när de var små att tillåta mig själv att bara ligga ner med bebisen. Inte orka en massa annat.  Annars hade jag inte orkat tycka om dom....
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-18 20:13:07 följande:
    Ohhh ja jag håller med. De första månaderna är BÄST!

Hej sötnos! Hur har du det?
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-18 20:21:42 följande:
    Haha låter som du beskriver min dotter.
    Jag bar henne dygnet runt, även i sjal, och sov med henne tills hon var...ja det vågar jag knappt erkänna. Som tur är hade jag tid att verkligen vara där. Vi bodde helt ensamma och medan jag skötte städning och annat, hängde hon i sele eller sjal, helt underbart!
    Ammade också väldigt länge...  

Har man möjlighet (och ork!) tycker jag absolut att man ska ge sina barn allt det där. Och bära dem som om de var den sista droppen vatten...

Beundrar även mammor/pappro som är ensamstående och gör ett superjobb!

Jag ammade ettan tills hon var två år men lillkillen fick sluta när han var ett år för att jag inte orkade längre. Fortfarande dåligt samvete för det och jag natar att det var därför jag lät honom dricka välling hela nätterna istället!       

• Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-18 20:23:05 följande:
    Helt ok, lite rastlös! Börjar nya jobbet i morgon och är lite smånervös inför utmaningen jag vet jag kommer ställas inför haha...Nervös och galet förväntansfull!
    Sedan saknar jag någon.

Men allt är bara bra. Hur är det själv?   

Va kul med nya jobbet!!! Bra att du kunde börja direkt ju, de måste älska dig!

Sakna är jobbigt...

Jo tack, jag tänker och funderar. Analyserar lite och tar ett steg framåt och två tillbaka... Äh, du vet hur det är!      
  • Yoyna
    och skrev 2011-09-18 20:28:16 följande:
    Ha ha. Vi kanske kan enas om att vi båda två skriver fort ibland? Solig

Vi gör så! Solig
  • Yoyna
    MrsAssault skrev 2011-09-18 20:22:17 följande:
    Jag tycker det är skitläskigt att vara gravid, jag vet ingenting. Vet inte hur han mår eller nånting Förvånad och så läser ja gskräckhistorier om moderkaksavlossning och bebisar som bara dör helt plötsligt i v38 utan att nån vet vad som hänt. Jag blir galen på riktigt, jag vill att han ska komma ut nu så jag kan se honom och skydda honom ordentligt mot allt allt allt och ha lite kontrolllll
    Livet är aldig 100% säkert men du får tänka att i de allra flest fall går det bra och som det ska Nalle 

Att man tvingas vänta och inte ha kontroll över vad som sker i den egna kroppen under en så lång tid när man är gravid kanske är naturens sätt att förbereda en inför föräldralivet...?    
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-18 20:31:05 följande:
    Hahahaha dåligt samvete, också något man nästan ständigt dras med som förälder...

Ja, herregud... Men jag brukar intala mig och faktiskt säga till mina barn att jag gör så gott jag kan! Ibland går det bättre och ibland mindre bra...
  • Yoyna
    och skrev 2011-09-18 20:32:28 följande:
    Ammade du så länge?

Jag trodde jag var ensam om det, nästan. Mina ammade dessutom samtidig. Fast det var väldigt praktiskt, jag fick aldrig mjölkstockning, var bara att sätta den äldsta på att fixa det när det började göra ont.
    Amning är underbart nör det fungerar bra! (Men jag har haft min beskärda del av pumpande pch såriga bröstvårtor jag med...) 

Imponerande att fixa syskonamning oxå!!! Skål   

Tyvärr är det fler och fler som ammar kortare nu. Jag är absolut amningsförespråkare men man får vara väldigt försiktig med hur man uttrycker sig idag för att inte uppfattas som påtvingande. Svår balansgång.
Svar på tråden Trash-tråden