Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-09-04 20:55:56 följande:
    Vad vill du diskutera? Jag är sjukt sugen att föra en religion-diskussion men det är väl ingen av er som är intresserad av?
    Nope. Såvida den inte handlar om bönestolar.
    Jag såg en intressant dokumentär häromdagen.
    "Min dotters slöja" tror jag den hette. Om konvertiter i Canada och deras förhållande till hijab osv. Handlade om en kvinna som i början av dokumentären försökte få sin äldsta dotter att bära slöja, eller åtminstone tänka på det, och den slutade med att hon själv tog beslutet att ta av sig sin...  
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2011-09-04 21:01:23 följande:
    Aynrand gillar öppningar faktiskt med en svaghet för dina.....ohlala!

Ahahaha och du överraskade!
    Jag tänkte på ett helt annat ord som visserligen kombineras väldigt bra med just mina öppningar...ohlala indeed... 
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2011-09-04 21:03:14 följande:
    du menar papperskristna som konvertera till Islam....
    Mmm fast hon var ganska kristen. Föräldrar från Bosnien tror jag det var. Mannen från Algeriet, de var fransktalande, bodde i Canada.
    Alltså hon övergav inte religionen, men beslöt sig för att slöjan inte...ja hade en plats i hennes tro, typ. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2011-09-04 21:05:56 följande:
    du är så pubertal och härlig...

Haha ja här har jag många bra svar;

Man blir som man umgås!
    Eller kanske;
    I learned from the best!

Både vad gäller det pubertala och underbarheten. Kunde inte skylla detta på dig utan att fjäska lite samtidigt...     
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2011-09-04 21:17:26 följande:
    ok hon kristen, han muslim
    hon förblev kristen men bar slöjan..eller?

Nej hon konverterade, bar slöja, tog med sin dotter på en massa träffar där kvinnor (muslimska) informerade om hur viktig slöjan var osv...dokumentären slutar dock med att hon tar av sig slöjan, men förblir muslim...
Svar på tråden Trash-tråden