Hur får jag min 1-åring att sova i egen säng? Pepp tack.
haannab skrev 2011-08-26 07:02:49 följande:
Hej alla! Tack för svaren! Jag körde igår med att lägga honom i hans säng efter lite vanliga rutiner, han trodde vi var på väg till vår säng och fick panik när jag la honom i hans säng. Men jag satt på en stol bredvid spjälsängen och hade en hand på hans mage hela tiden. Jag sa inte så mycket utan strök han bara på magen/ryggen. Han skrek och försökte ta sig ut i 10 minuter kanske, men jag la honom bara ner gång på gång och stoppade i nappen. Sen skrek han i 5 minuter till (liggandes) och efter högst 20 minuter så sov han, och han sover där än. Jag fick gå upp två gånger under natten och hålla en hand på honom i 2 sekunder.
Eftersom det gick ganska fort så fanns det inget tillfälle att gå ut så jag satt kvar tills han somnade. Vi lyssnade på hans favoritskiva och vi hade lite ljust i rummet utanför och dörren på glänt.
Ikväll är det hans pappa som gör det så hoppas det fungerar då med. Vi har verkligen bestämt att det ska gå nu för det blir outhärdligt annars, jag är så trött att jag storknar.

Jag köpte en Kura från IKEA som väl är 90*200.. Kan han ju ha tills han är minst 10 bast! Toppen!!
Så gäller det att visa vem som bestämmer, då menar jag inte på ett "elakt" sätt såklart! Försök prata med ditt barn och förklara att när man är si och så gammal är det dags att sova själv i sin säng och att det inte finns något att vara rädd för. Mamma och pappa finns nära hela tiden osv.. Hoppas det löser sig för er och lycka till!