• bananf­lugan8­2
    Äldre 25 Aug 19:55
    7319 visningar
    20 svar
    20
    7319

    Trotsiga tvillingar

    Inga tips, vill bara säga att jag vet hur det är.. mina är bara 19 månader än så länge, och håller på så redan.. jag blir verkligen TOKIG vissa dagar.. speciellt när dom bara är på varandra hela tiden, ska puttas, slåss om min uppmärksamhet, slåss om leksaker (ska ha samma såklart) osv..


    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananf­lugan8­2
    Äldre 26 Aug 08:56
    #3

    Ja, trots är ju ett sätt att bryta sig loss och att dom förstår att dom är egna personer.. så det är ju en positivt sak men ändå.. och det är så tydligt att dom vet att dom gör fel också, för dom kan ta en sak dom vet att dom inte får ha, titta på mig, och springa iväg.. och efter en dag då dom varit och pillat på allt dom inte får röra, bara bråkar HELA tiden, skriker och gapar och klänger på mig.. då känns det inte som något positivit.


    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananf­lugan8­2
    Äldre 27 Aug 12:53
    #7

    Ja, det är ju aboslut dom bra dagarna, och stunderna, man minns! Det jobbiga som var innan förtänger man. Eller så är man upptagen med allt nytt som är jobbigt. Det är ju klart värt det, när dom sen är gosiga, mysiga och faktiskt inte bråkar.


    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananf­lugan8­2
    Äldre 27 Aug 12:55
    #8

    Och jag väljer också mina fighter.. jag kan och orkar inte säga till dom hela tidne, hela dagarna.. ibland låter jag dom bråka, om ena drar en leksak från den andre, då får det vara att han är arg. Vill också lite att dom ska lära sig sig att "ge tillbaks" och inte bara ta att brorsan snor alla saker.. tyvärr har det varit mest den ena som varit sån. Men nu börjar det jämna ut sig lite.


    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • bananf­lugan8­2
    Äldre 27 Aug 19:00
    #10
    Superbia skrev 2011-08-27 14:21:49 följande:
    Ja, om man skulle hålla på att tjata och säga till om allting så skulle man inte ha mycket tid över till något överhuvudtaget. Det som är farligt eller om något dyrt är på väg att gå sönder, då säger jag till, annars får det oftast vara. Och barnen måste lära sig att lösa sina konflikter själva också. Min sambo däremot tjatar om allt känns det som och då tycker han att jag är slapp som inte säger ifrån. Nej, testa på att vara hemma själv så mycket som jag är så ändrar du nog också snart uppfattning ska du se Flört

    Haha, precis! Som här hemma.. han frågar om jag inte säger till dom.. nähä du?! Jag ska filma en hel dag så ska du se hur mycket jäkelskap dom gör och hur många miljoner nej och aja som sägs. Precis som du skriver, så länge dom inte kan göra sig illa, eller det är något dyrt, så får det många gånger vara. Tyvärr, så märks det nu också att dom är trötta på mitt "tjat", för det funkar bättre om deras pappa säger till, än om jag gör det. Säger jag nej, så tittar dom på mig och gör samma sak igen och igen och igen, tills jag säger ifrån ordentligt, och då blir dom istället arga och slänger sig på golvet raklånga och skriker, eller ledsna.. och då får jag dåligt samvete. Det är verkligen pest eller kolera.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Svar på tråden Trotsiga tvillingar