• Äldre 28 Aug 15:39
    6439 visningar
    6 svar
    6
    6439

    Intrauterin fosterdöd och nu gravid igen, någon mer?

    Hej!

    Miste våran son i intrauterin fosterdöd i v 24, januari i år.

    Någon mer som varit med som samma sak och nu är gravid igen? är gravid i v 5. Skulle vara så skönt att få utbyta tankar, känslor och erfarenheter.

    Är glad över denna graviditet men kan ej glädjas till fullo,radslan finns där.

    Kram

  • Svar på tråden Intrauterin fosterdöd och nu gravid igen, någon mer?
  • Äldre 28 Aug 16:11
    #1

    Hej!
    Jag vet inte vad  intrauterin fosterdöd betyder. Men jag förlorade också min son i v 24+1 (29 april 2011) efter svår havandeskapsförgiftning och Hellp. Jag var så sjuk så de startade förlossningen och troligen så dog min son under själva förlossningen pga de starka medicinerna jag fick. Jag är också gravid i v 5. Jag är superorolig för missfall och då jag fortfarande är sjuk så vet jag inte hur detta påverkar... Hoppas det går bra för er!!

  • Äldre 29 Aug 08:53
    #2

    Hej!

    Beklagar  verkligen eran sons död. Det är bland det svåraste en förälder kan gå igenom, att mista sitt barn. Det mest frustrerande efterår är att många har klappat mig på axeln och beklagat missfallet, men det var ju inget missfall, fick ju föda fram våran son, Jag är också så rädd att detta ska hända igen eller att jag ska återigen ska få missfall. Fick MA med tvillningar innan jag blev gravid med våran lilla son.

    Tror jag känner av kroppen lite för mycket denna gång, minsta lilla  och jag blir orolig för mf. Har ställt in mig på att denna graviditet kommer bli jobbig psykiskt. Ska till gyn i slutet av spetember för vul, funderar på att ta upp med läkaren om det finns möjlighet att få komma och prata med någon regelbundet, känns som det skulle vara skönt. Efter våran sons död så fick jag prata med gyn kurator, fats vet ej om detta prioriteras. Nåväl, skadar ju inte att fråga. Hoppas allt ser fins ut på vul, men är rädd

    Hopppas verkligen det ska gå bra för er !!!! Vad menas med Hellp?

    Kram

  • Äldre 29 Aug 17:31
    #3

    Nej, Man tycker att ingen ska behöva vara med om sitt barns död.... Ja jag har fått otroligt jobbiga kommentarer. som att " det var meningen"  " du är fortfarande ung"  m.m.m kan hålla på i evigheter.. Men det var inte meningen.  Jag ville bli en ung mamma.. nu känner jag mig inte så ung längre... Alla kommentarer ar bara jobbiga.....

    Jag känner också efter mycket.. tycker att jag har mer molvärk nu och är orolig att det ska bli missfall eller så. kollar efter mens så fort jag får lite ont.

    Det som känna bra är att jag har en psykolog som jag har pratat med.. Hon sa att hon kan inte hjälpa mig så mycket med sorgen.. Men oron inför denna graviditet....

    Hellp är den allvarligaste formen av havandeskapsförgiftning. De var tvungna att  sätta igång förlossningen för att jag skulle överleva....

    Styrkekramar till dig! 

  • Äldre 2 Sep 00:37
    #4

    Hej Ts, vill börja med att beklaga din förlust, men oxå gratta till det nya lilla livet.

    Själv är jag i vecka 8 nu, vi har försökt att få barn i ca 5 år, blev spontant gravid för  1,5 år sen, men det var en ofostrig graviditet fick vi se vid tidigt vul. Hade 6 månader innan misslyckats med vårt första ivf.

    6 månader efter missfallet blev jag gravid med tvillingar efter ivf, var såå glada men tyvärr förlorade vi dom i vecka 23, flickan dog i intrauterin fosterdöd, en vecka efter att vattnet av nån orsak gick på pojken, han levde dock när förlossningen satte igång, men på grund av den tidiga veckan och brist på vatten var han för svag att klara förlossningen  


    Så nu efter 10 månader har jag blivit spontant gravid igen, kan knappt fatta de, och jag är livrädd att det ska bli tokigt igen. Ska på Vul imorrn och se om det finns ett tickande litet hjärta, är såå nervös.


    Håller alla tummar och tår för dej och alla som kämpar

    Kramar
  • Äldre 2 Sep 20:22
    #5

    Vi miste vår första son i intrauterin fosterdöd pga tillväxthämning i vecka 26 sommaren 2008. Har nu två barn hemma, äldsta är två år och den minsta ett halvår. Vår historia fnns under rubriken "ljust minne" i min blogg, pm:a gärna om du vill.


  • Äldre 6 Oct 11:05
    #6
    Tianlu skrev 2011-08-28 15:39:56 följande:

    Hej!

    Miste våran son i intrauterin fosterdöd i v 24, januari i år.

    Någon mer som varit med som samma sak och nu är gravid igen? är gravid i v 5. Skulle vara så skönt att få utbyta tankar, känslor och erfarenheter.

    Är glad över denna graviditet men kan ej glädjas till fullo,radslan finns där.

    Kram


    Hej jag förlorade min dotter i vecka 31 och är nu gravid i vecka 20 jag känner precis som du att det vore skönt att kunna byta tankar och erfarenheter
    kram
Svar på tråden Intrauterin fosterdöd och nu gravid igen, någon mer?