• Nuttzh

    Ihållande mensvärk i ryggen och stickningar inne i underlivet, förlossning på G

    Hejsan. Jag har en liten fråga, väntar andra barnet men man glömmer så fort hur det var innan förlossning och allt sånt. Har gått sen i torsdags med otrolig mensvärk i ryggen och som övergår till magen men inte så att det är något regelbundet utan sitter i hela tiden. Sammandragningar har jag haft mycket under hela graviditeten och har det nu med, men inte som kommer med jämna mellanrum. Har även onda stickningar som kommer inne ifrån underlivet. Kan det vara så att förlossningen är på G?? Mvh Nathalie

  • Svar på tråden Ihållande mensvärk i ryggen och stickningar inne i underlivet, förlossning på G
  • miia87

    Det där känner jag igen.. Förra veckan hade jag ihållande "mensvärk" i magen men det försvann. Stickningarna har jag känt i ca 3 veckor, nu den senaste veckan har det börjat göra mer ont. Det är när bebisen trycker sig neråt och kommer åt nerver, vad jag har förstått.. 

    Jag väntar tredje barnet.. med andra barnet kände jag "stickningar" en vecka innan förlossningen.  

  • Nuttzh

    Ja jag har haft denna mensvärk sedan i torsdags och det blir bara värre och värre. Stickningarna har jag med haft i flera veckor. Men har blivit så att det liksom gör ont. Men minns du hur det kändes när livmodertappen började mogna eller hur man nu säger?

  • miia87

    nja jag kände nog inte att tappen mognade, tror inte att man märker det.. :) 
    vilken vecka är du i? 

  • Nuttzh

    Ska ha enligt ultraljud 23 sep och 14 enligt Oss :P så vi är beräknade nästan precis :)

Svar på tråden Ihållande mensvärk i ryggen och stickningar inne i underlivet, förlossning på G