Inlägg från: Otäck |Visa alla inlägg
  • Otäck

God doesn´t make mistakes

mammatill5 skrev 2011-08-31 13:29:12 följande:
    Kattdamen

Ja, det finns många sätt att se det på.

Dom här testerna har säkert kommit till av att någon var fördomsfull, rädd och okunnig... Sen spelar samhället på människors rädsla och okunskap. Alla vill väl ha "friska barn" Men Downs är ingen sjukdom.. Det är bara så hon är.. En extra liten kromosom som inte gör någon förnär.. Det är ingen katastrof att få ett barn med downs syndrom, Men samhället ger uttryck för det genom att tester finns för att eliminera dessa människor..

Kram
    Men vad är problemet? Vill du ha bort testerna? För att du känner dig kränkt av att folk väljer att testa, och abortera barn som din dotter vid vissa tillfällen? Jag blir kränkt av att du önskar inskränka på min valfrihet att kunna testa och välja bort ett foster med DS. Är det så hemskt att det finns folk som verkligen inte vill ha ett barn med din dotterns förståndshandikapp?
  • Otäck
    mammatill5 skrev 2011-09-01 00:39:15 följande:
    Läs gärna mina tidigare svar..
    Jo, jag har sett dem, men trots att du anstränger dig för att uttrycka dig korrekt med "ja, alla får göra som dem vill såklart" så skiner ändå din aversion mot möjligheten att få testa och välja abort på foster med din dotters handikapp. Om du nu är helt "ey'okej" med saken, varför sitter du och skriver om hur hemskt och "nazistiskt" (tss, nazistiskt att ge mig möjligheten att få välja om jag vill ha ett barn med kromosomfel eller ett friskt barn?) det är med dessa tester då?
  • Otäck
    mammatill5 skrev 2011-08-31 14:27:13 följande:
    Om jag tycker så så säger jag det.. att det liknar lite den rasförädling som Nazismen höll på med. Nu länkar de jag hit i mitt inlägg-- www.expressen.se/nyheter/1.2501633/manga-dans...

"Sista DS barnet kan födas i Danmark om 20 år". Det var där jag fick vibbar till Nazismen och judeutrotningen..

Kanske lite hårt... man så kände jag.
    Alltså - då måste inse att Down syndrom är ett fel, en negativ avvikelse kopplat till andra fysiska problem. Det är inte en gullig, lite annorlunda egenskap som utstående öron eller rött hår. Det är ett gravt, mentalt handikapp och att folk rent generellt sett inte vill ha ett sådant barn utan väljer abort är inte konstigt eller elakt eller nazistiskt.
  • Otäck
    mammatill5 skrev 2011-09-01 00:50:24 följande:
    Ja,, den aversionen har jag.. Men inte mot som som gör det utan mot att det finns sådana tester överhuvudtaget.
    Ja. Alltså vill du att testerna ska försvinna?
Svar på tråden God doesn´t make mistakes