mammatill5 skrev 2011-08-31 10:03:02 följande:
Måste få dela med mig av denna underbara sång. God doesn´t make mistakes. Den får mig att grina varje gång. Det är ju just så det är.. Just så! Ingen, som inte är sk normal, är ett misstag.. INGEN.
Var så god..
puffeltufflan.wordpress.com/2011/08/31/god-do.../
Kan ju passa på att säga hej från Hanna.. Skrev mycket om henne här tidigare.
Hanna har hunnit bli 10 och går i fjärde klass.. Hanna har Downs Syndrom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:51
Därför är detta så fruktansvärt och kränkande mot dom människor med Downs syndrom som finns ute i vårat samhälle.
puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../
Att inte samhället räknar in dom här barnen som utan man har möjligheten att selektera bort barn med tester.. fast dom vill ha barn. ( Det här handlar inte om sk vanlig abort)
puffeltufflan.wordpress.com/2011/07/17/rasfor.../
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 16:50
Jag har varit en fördomsfull människa.
puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/02/utveck.../
Jag vill säga att jag INTE som TS hade valt rubriken "God doesn´t make mistakes" i en tråd om detta.
Låt mig gå in mycket djupt på detta.
Jag tror ABSOLUT att Gud älskar människor med handikapp , tex DOWNS, och att Gud älskar
både FÖDDA O OOFÖDDA och inte gläds av en allmän utsortering av foster med Downs och att Gud älskar TS dotter MEN jag tror inte själva handikappet kommer från Gud. Det finns mågna andra faktorer än Gud som
påverkar vår tillvaro.
Jag vet att tråd-rubriken är en sång och INTE nödvändigtvis TS synsätt men själv är jag ju troende
kristen och vill därför kommentera detta.
Allting som sker tror jag inte är Guds primära vilja. Varför skulle det i så fall talas om gott o ont i bibeln?
Varför skulle det i så fall stå tex "bedröva inte den Helige Ande." Sjukdomar och handikapp som drabbar
tror jag inte är vad Gud primärt hade tänkt med sin skapelse.
I en annan tråd i ett helt annat ämne skrev en av deltagarna att ett ord som översatts med allsmäktig
i svenska biblar egentligen på originalspråk betyder "den som strider och skall segra". Jag är övertygad
om att Gud ÄR den som strider och skall segra och en dag återupprätta sin skapelse, men allt som sker
idag ser jag inte som Guds primära vilja. Det står i Romarbrevet att HELLA SKAPELSEN ännu ropar som i födslovåndor. "Skapelsen har blivit lagd under tomhetens välde , men inte av egen vilja utan pga den som vållade det, men med hopp om att också skapelsen skall lösas ur sitt slaveri under förgängelsen."
Människor lider och djur lider , men jag ser allt detta som ett resultat av att vi lever i en fördärvad skapelse, en fallen värld , men som en dag skall återupprättas av Gud med Jesu makt.
En männsika med Downs tror jag har OÄNDLIGT värde i Guds ögon , men inte själva handikappaet i sig,
även om detta kan lära oss som är fria från det en del om kärlek till vår nästa.