Sarah f skrev 2011-09-02 10:11:22 följande:
DINA värderingar är inte bättre än MINA.
Egentligen ser jag det inte så intressant om vi kallar en värdering bättre eller säre/rätt eller fel/bra eller dålig.
Jag har helt enkelt vissa värderingar för jag älskar allt levande och vill ge allt levande en chans.Kärleken driver mig till att höja min röst för ofödda , till att propagera för att SMS:a SKUT TORKA till 72 900 (för at rädda liv som annars går förlorade i svältkatastrofen på Afrikas Horn, till att engagera mig för hemlösa, till att ha valt vapenfritt i ställer för att bära vapen ,till att vara vegetarian (älskar också djur) osv osv.
Hurvida det ALLS FINNS något som är i absolut mening rätt/fel är en intressant filosofisk fråga.
Personligen tror jag att det finns en tanke/avsikt bakom vår tillvaro och att saker kan stå i samklang med
detta eller strida mot detta och det skulle kanske kunna vara en måttstock i et objektivt perspektiv
(fast olika människor har ju olika uppfattningar o olika moral) , men jag gissar att
du inte räknar med detta.
Jag är troende kristen men skulle förmodligen om jag känner mig själv rätt ha samma moral
som idag om jag var ateist o samam inställning till aborter och till personer med Downs.