LCHF efter lång VLCD-kur
Håller just nu på med att läsa in mej på LCHF, samtidigt som jag kör en ren kur med VLCD.
Har jojo-bantat de sista 15 åren och mått dåligt över att jag inte kunnat hålla vikten efter att ha gått ner. MEN, det "mysteriet" har jag nu fått en förklaring till efter att ha läst "Sockerbomben i din hjärna". Jag är SOCKERBEROENDE!
Kändes som om hela boken handlade om mej och mina ätbeteenden! Vilken lättnad det var att få svar på sånt som jag funderat över i många år!
Jag kommer att köra ren kur i tre månader, och under tiden kommer jag att sätta mej in i LCHF. LCHF lär ju passa den sockerberoende ypperligt! Jag har läst på nätet, och nu har jag även beställt hem böcker i ämnet. Detta kommer bli en LIVSSTILSFÖRÄNDRING, och jag är glad över att jag äntligen fått upp ögonen!
Till er som redan är upplysta och lever enligt LCHF:
Jag behöver hjälp av era erfarenheter!
Vad ska jag undvika helt för att inte trigga igång sötsuget igen? Jag vill inte riskera att falla in i gamla vanor igen, så jag måste nog köra på rätt så strikt i början. Därför kommer jag inte våga mej på frukt eller mörk choklad. Men finns det något mer jag bör se upp med? Något som inte är lika uppenbart? Som man tror är okej att äta?
Tacksam för alla tips och råd!