Inlägg från: majamajas |Visa alla inlägg
  • majamajas

Snälla, jag behöver råd!

Men blev du våldtagen är du u inte oskuld i alla fall? Jag tycker att du allra först skall anmäla idioten som våldtog dig till polisen. (Även om det är flera år sedan.) Sen är du myndig, och kan själv bestämma över ditt liv. Du sskall inte behöva tåla din mammas påhopp. Du kan ju i alla fall hälsa henne att det ju är hon som har uppfostrat dig, och att hon tydligen inte har lyckats med det!

Sedan tycker jag du skall prata med en psykolog för att bearbeta våldtäkten, och din dåliga självkänsla. Du är precis lika bra och vacker som DU anser dig att vara, och som du säkert hör från många andra också. Går du fortfarande på gymnasiet? I så fall skall din mamma försörja dig tills du slutar. (max 21), men som någon annan sa, försök kom in på en folkhögskola, och läs färdigt där. Vet inte vad det kostar med boendet, men det kan kan du prata med en kurator på skolan om, eller en syokonsulent. Lycka till vännen, och acceptera inte din mammas grinigheter. Det är så många gammla tankesätt som hon har med sig från sitt hemland.

Svar på tråden Snälla, jag behöver råd!