Öroninflammation?! så jäkla ont! (vuxen)
Jag har märkt under någon vecka att hörseln blivit sämre på mitt ena öra, blev värre o värre, men hade inte ont på något vis, bara lite öm när jag tog ut hörselproppen som jag har när jag sover på dagen då jag jobbat natt, men det berodde säkert på själva hörselproppen är lite hård (av gummi)
Jag köpte hem ett apoteks kit för att lösa upp proppen (som jag trodde jag hade) och gjorde detta två dagar i rad, första dagen fick jag ut en del gult, men kändes inte helt bra. 2a dagen gjorde jag det igen och fick inte ut någonting. Sen på kvällen börjar det värka och göra ondare och ondare! Nu sitter jag här mitt i natten och har skit ont! Det bara värker på ena sida av huvudet, blir bara värre o värre, kan absolut inte ligga på det örat.
Har bokat en tid till doktorn i morgon. Måste vara nån form av öroninflammation.
Någon som vet hur lång tid det tar innan det går över?
Jag ska arbeta natt i morgon och på måndag, tror ni jag behöver sjukskriva mig? För gör det så här ont som nu så kommer jag ha jätte svårt att jobba, behöver få sömn innan också, o som det är nu kan jag inte sova alls när det värker som det gör!
Vet att det är svårt för er att sitta o gissa om jag måste sjukskriva mig eller inte.. men ni med erfarenhet av öroninflammation, tar det några dagar att bli av med värken?
Jag är dessutom gravid och mår illa o spyr rätt mkt, särskilt när jag jobbar på natten, och nu detta på det, känns inte roligt!
Tacksam för råd o tips!