• Äldre 5 Sep 08:53
    8699 visningar
    87 svar
    87
    8699

    KICKSTART start 5 september

    Är det i denna tråden eller den andra "Kickstart"-tråden vi ska hålla till vi VIP-medlemmar?:)

  • Äldre 5 Sep 09:13
    #5

    Då hänger jag här framöver då:D

    Startvikt 97 imorse. [är iofs 185cm] Nu jäklar! Min målvikt har jag satt på 84... Men då tänker jag mig att det tar hela resan att nå dit, inte bara kickstarten. Når jag 82 är jg överlycklig och väldigt väldigt nöjd:D Hur många kilo vill ni andra gå ner?

  • Äldre 5 Sep 11:26
    #7

    Shit vad fibertabletterna funkar! Sinnes! Jag tog två st för en timme sedan och när jag landade på jobbet var jag vråålhungrig. Nu känns det som att de börjat verka och jag känner ingen hungerskänsla alls!:D

    Häftigt!

  • Äldre 5 Sep 15:34
    #14

    Jag kommer också köra ungefär var tredje timme. Men funderar lite på tabletterna... de skulle man ta tre ggr/dag. Ska man köra dem morgon middag kväll kanske?


     


    Min första spontana reaktion under dagen är: SHIT VAD MAN FÅR KISSA MKT! haha... Iom man bara dricker vätska. [o dessutom betydligt mkt mer vatten] jag vet inte hur många ggr jag sprungit här på jobbet. haha


    I övrigt tycker jag att allt smakar överlag väldigt gott. Jag är förvånad. Milkshaken var dock lite grynig, men det kan jag leva med. Måste ju funka o slänga i nån isbit däri också:D

  • Äldre 5 Sep 22:03
    #25

    Oj är du så hungrig? Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra hela dagen tycker jag... Men nu på kvällen kommer suuget som attan. Förösker surpla kaffe o vatten så gott det bara går och är ändå rätt nöjd med första dagen.

    Jag saknar dock att tugga redan så kommer köpa tuggummi imorgon bara för att munnen ska få jobba lite.

    Kämpa på alla!

  • Äldre 6 Sep 08:15
    #27
    Pluffsan skrev 2011-09-05 22:13:20 följande:
    Härligt jobbat allihopa! Ny dag imorgon! Får man tugga tuggummi??
    Jag har för mig att man fick tugga sockerfria tuggummi just för att andedräkten inte ska börja lukta aceton. [haha]

    Herregud när jag ställde mig på vågen i morse visade den minus 2 kg! Jag höll på att svimma!:D Säkerligen mkt vätska, men riktigt sporrande ändå:):)
  • Äldre 6 Sep 11:51
    #33

    KOm igen nu allihopa o lägg upp förebilder i viktalbumet! Vill inte stå där själv. hahaha

  • Äldre 6 Sep 15:33
    #34
    En fråga till Viveca: Hur kommer det sig att smoothiesarna och shakesen innehåller socker? Jag uppskattar ju det eftersom det smakar gott, men känns lite konstigt att man får dricka saker som innehåller socker?
  • Äldre 7 Sep 12:02
    #45
    lisalisa skrev 2011-09-06 19:23:10 följande:
    Men nu måste jag bara fråga (har inte varit så aktiv på familjeliv innan)
    Vart är viktalbumet? Är det bara vi VIP-medlemmar som kan se våra bilder eller hela sverige och världen?
    Och är det i denna tråden vi ska skriva och peppa varann eller har vi nån ny tråd varje dag? 

    Kram Lisa 
    Om du klickar på huvudnamnet Allevo- Sveriges största viktresa här högst upp så kommer du till "huudmenyn" för oss. Där hittar du galleriet. Finns en mapp för vikt. Du väljer själv om alla eller bara medlemmar får se bilden...

    Ja det känns hemskt att lägga upp en förebild när man precis startat, men det triggar mig ändå .

    Idag när jag ställde mig på vågen visade den 0.9 ytterligare!:D minus 2,9kg på 2 dagar och SJU CM runt midjan! Jag är helt salig!!!:D

    Men imorse var det riktigt jobbigt... Kändes som jag hade blivit överkörd av en lastbil. Var allmänt skakig och orkeslös. Men nu efter två shakar och piller känns det bättre igen:D Igår åt jag dock ett ägg till lunch och en körsbärstomat på kvällen. Behövde det. Men känns ändå ok...
  • Äldre 7 Sep 12:10
    #46


    Härligt:D
  • Äldre 7 Sep 13:32
    #48
    Snuttjulla skrev 2011-09-07 13:12:52 följande:
    Jösses Anouk! Vilken skillnad! Bra gjort! 7 cm är otroligt! Är jättemponerad, själv ställde jag mig på vågen mest på skoj, och hade gått ner 2 kg, säger ju kanske inte mycket så här i början när mycket vätska försvinner men jag kände mig smalare. Det var faktiskt anledningen att jag klav upp på vågen, tyckte att kläderna satt lite bättre imorse så jag blev tvungen att kolla. Men måttmässigt hade jag inte minskat nåt... Måste kolla med er andra vilken mailadress ni använt när n beställt mer, för hg har fått 2 olika. En från Viveca i ett mail och ett annat på pappret med startboxen. Och jag mailade til den som stod på pappret med har inte fått nån form av bekräftelse om att de mottagit min bestämning så jag är lite osäker nu... Åter igen, Anouk, bra jobbat!!!
    tack tack!:D

    Visst är det peppande? Bra jobbat själv!!!

    Jag vet inte med mailen faktiskt. Och nu hittade jag en annan FL-tråd härinne för Vip-mdl. haah var ska man vara?:)
  • Äldre 7 Sep 13:58
    #50
    Pluffsan skrev 2011-09-07 13:41:06 följande:
    Ställde mig också på vågen i morse.. Egentligen tänkte jag att jag skulle vänta en vecka men jag kunde inte hålla mig.. -1,4kg!! :) Det känns underbart!
    Vad duktiga ni är allihopa!
    Heja!!! Ja visst är det svårt att låta bli. Jag tycker det känns så kul att gå upp om morgonen nu o få väga o mäta sig o sedan fylla i på viktkurvan på allevo.nu :D
  • Äldre 12 Sep 09:11
    #71

    Hej Viveca!

    Jag kommer fr.o.m denna veckan lägga till ett mål mat då jag känner att jag vill träna. Annars blir jag tokig. Haha... Med så lite energi blir jag rastlös och hängig på samma gång. Och när man inte ens kan gå ut och jogga på kvällen sitter jag bara och tänker på mat. haha

    Hur är det tänkt att man ska äta? Produkterna är ju med lågt GI, men samtidigt läste jag att man ska följa tallriksmodellen? Är det inte bättre att skippa kolhydraterna?

  • Äldre 12 Sep 11:41
    #74

    Har förersten en kompis som också är sugen på att börja... Men hon vill gärna få tag på jordgubbsmilkshaken. Jag hittar inte den att köpa nånstans? Någon som sett den i ngn webshop?

  • Äldre 13 Sep 11:27
    #78
    Viveca Annell skrev 2011-09-13 08:20:39 följande:

    Klart du ska börja jogga! Jättebra att sticka ut i löpspåret istället för att tänka på mat. Antingen lägger du till en påse shake per dag eller äter en måltid. Du ska inte helt utesluta kolhydratrika livsmedel men tänka på vilka kolhydrater du äter och håll ned mängden. Välj fullkornsprodukter. Lagom mängd ris och pasta under viktminskning är ca 1,5 dl.


    Okej bra att veta! Igår blev middagen en bit lax, tre gröna sparrisar, fyra broccoliknippen och fyra coctailtomater med lite romsås... Skulle jag kanske lagt till lite bulgur/ris där isf för att göra middagen komplett?
  • Äldre 14 Sep 12:08
    #80
    Viveca Annell skrev 2011-09-14 09:34:37 följande:

    Bra måltid! Lax innehåller mycket av de nyttiga omega 3 fettsyrorna. Ja en liten portion bulgur eller ris kan du komplettera med.


    Okej. Tack:)
  • Äldre 16 Sep 09:46
    #85
    Dietist Viveca Annell skrev 2011-09-16 09:27:36 följande:
    Trevlig helg alla på Allévos viktresa!
    Tack detsamma! :D
Svar på tråden KICKSTART start 5 september