Inlägg från: Ami755 |Visa alla inlägg
  • Ami755

    "Vippisar" se hit!

    Denna "vippisen" har inte fått sin VIP markering- är det något jag gjort fel?

    Började morgonen med vanlig frukost- dock med creamcheese istället för smör och inget socker i téet!

    Men kände mig hungrig hela tiden- är det kroppen som vill luras .

    Tog ett äpple till mellanmål, drack första fibertabl innan det blev en kanel ingefärs bar till lunch.

    Men gjorde misstaget o svängde förbi Lidl- köpte pumpabröd och makrillfiléer. Men stoppade mig själv
    innan hela mackan åkte ner- känner mig äntligen mätt.

    Men som andra sa- det hade varit bra med en soppa om man ska äta till kvällen med familjen/barnen. saknar det salta- allt e sött.

    Kanske kan man klara o byta ut alla måltiderna..jag har sagt 1-2 om dan men eftersom man får äta frukt o nyttigt så kanske man kan fullfölja och ta steget ut..Får se hur man känner sig i kväll.

    Ha det gott alla.

     

  • Ami755

    Hej alla!
    Jo första dagen avklarad- gick jättebra trots pumpabrödet .

    Men jag undrar om jag inte äter fel.. 
    7 vatten o tabl
    8.20 2 mackor och te-utan socker
    11 ett äpple
    11.15 vatten o tabl
    12.30 en smoothie
    14 en kaffe
    15 ett knäckebröd
    16 så hungrig fick ta en bar då jag ej förberett mat till jobb-
    17 ta tabletter
    18.30 middag-vanlig

    Känns både för mycket och för lite.. Kanske jag kan byta frukost målet mot en shake istället..men har så svårt för att äta sött till frukost..

    Kan man ta en bar som mellanmål istället??

    Och nästa fråga- min man har ju oxå vunnit denna chans. Han säger att han klarar sig under dagen på Allevo men vill gärna äta middag på kvällen( jag med för det behövs för barnens skull).

    Igår fick han 2 eller 3 måltider- hur många ska han ha egentligen om han bytar ut alla måltider förutom kvällsmaten? och vad kan hans mellanmål innehålla eller ska han bara ta produkterna?

    Min huvudvärk ger inte upp idag- trots massor av vatten och fick till och med ta en ipren.. 

    Många frågor på en gång..

    Kämpa/r på
     

  • Ami755

    Idag känns allt lättare men eftersom jag inte har någon våg så får jag svänga förbi Rusta idag.
    Lyckades väga mig på svärfars doktors mottagning men dit kan man ju inte gå varje vecka .

    håller med- den äckliga andedräkten kommer krypande.

    försökte beställa men mailen gick inte fram- så snälla Charlotte hjälpte mig.
    Får se om jag oxå får ett formulär o fylla i- jag skrev vad jag önskade .

    Vi äter oxå middag på kvällen- varit nyttiga och jag har kännt mig nöjd på kvällen- ej som en degklump.

    Tänkte ta en sallad ikväll om inte mannen gjort mat.

    Kämpa på alla!! 

  • Ami755

    Hej alla medkämpare!
    Har haft så mycket att göra att jag ej hunnit avlägga rapport..

    Först erkänner jag mina synder.. I lördags med ett "blivande" ryggskott, mensvärk och ensam hemma...syndade jag med mjuk pepparkaka som jag glömt slänga.. Kändes ok för stunden men usch vad jag skämdes -för mig själv- för att jag "gav upp".

    Men bara att bättra mig! Lät bli svärmors halvfriterade typ langos gjorda på ägg. Men ack vad gott det luktade...
    Åt min bar och drack vatten! Kändes bra.

    Mannen kämpar på- syns på oss båda men vi har ännu inte vägt oss- ska köpa den där vågen idag. Veckan har varit så stressig. Men mat o lunch har vi i allafall sluppit och diskutera.
    E så svårt att gå och handla bara i mataffärerna. Allt luktar sååå goooootttt......Men det jag har ätit( äter middag på kvällen) har jag njutit av- tagit in alla smaker i lugn o ro. Längtar till kvällsmaten även om alla produkterna jag smakat e ok.

    Har fått mina nya produkter skickade idag.

    Jag har också gett mig själv ett lockbete- när jag nått mitt mål ska jag köpa mig nya glasögon! Något nödvändigt-inte så roligt kanske men det ser jag framemot! Delmål- då blir det dax för en klippning . också en nödvändig men praktisk sak.
    Har dock redan unnat mig en parfym då jag klarat mig en vecka- trodde jag skulle lägga av tidigt.

    Är så tacksam att få kämpa tillsammans med min man och Er. Lättare om man är fler!

    Kämpa på- imorgon blir det kilo resultat...spännande och våndas.. 

  • Ami755
    anouk86 skrev 2011-09-12 15:56:55 följande:

    Heja Amy755!


    Jag ska åka till NovaLund och shoppa lite nya kläder vid slutet av månaden om jag når under 90kg. :) Tror det e bra att unna sig saker som inte är matrelaterat som belöning:D


    Absolut!! Kanske vi kan ses på Nova bor själv i Malmö. Hihi!
    Ville så gärna börja träna denna veckan, men har fått antydan av min rygg att ett ryggskott är på väg- typiskt!!
    Jag är kroniskt instabil i min rygg och går med jämna mellanrum till kiropraktor. Nu är det 2 månader sen o så var det dax igen..jaja med mindre kilo kan det bara bli bättre !!
    Ha det bra! 
  • Ami755

    Hej alla medkämpar!

    Jag är en av dem som inte varit inne här hos oss på ett tag.. Sorry alla livet kom emellan .
    Min man åkte iväg på mässa, jag var ensam hemma med 2, ordna barnvakt när jag skulle
    jobba i vår butik 2 kalas för sjuåringen lör o sön och nu en sjuk son..

    Ja ni förstår mig säkert.. 

    Jag har gått ner 2 kilo- min man också. har inte vägt mig denna veckan än då jag slarvat
    i helgen o gärna väntar lite . Så lätt det är när man är ensam hemma (när barnen lagt sig o mannen e bortrest) att
    SYNDA... jag har inte tagit mina kostfibertabletter så regelbundet men ändå har det funkat bra.
     Men ska börja ordentligt med dem igen, hela tarmsystemet mår kanon av dem.

    det svåraste för mig är faktiskt på morgonen när jag ska äta frukost- jag gillar inte söta frukostar.
    nu har jag provat blåbär jordgubb smoothie- den funkar hyfsat. 

    hoppas jag kan hålla kontakten med er mer nu- önskar mig snabbt tillfrisknande av sonen
     och att mannen och 3 åringen inte blir sjuka.. Ja eller jag för då faller allt hihi

  • Ami755
    Forumvärd skrev 2011-09-20 10:03:45 följande:
    Vad jobbigt med sjuk son
    Hoppas han kryar på sig snabbt
    2 kilo är toppen!!
    Snyggt jobbat.
    Går du på KS eller har du börjat att byta ut mål?
    Tack för peppen! jag har bytat ut måltider- jag och min man som har gått ner 3 kilo nu. Men tänker på vad jag äter, ska börja dricka mer bara, huden börjar bli lite torr. jag vågade ställa mig på vågen idag.. 1.3 kilo till borta
    Imorgon bitti ska jag mäta mig.
    Nu ligger den äldste sonen och mannen i förkylning..jobbigt värre...

    kämpa på alla!  
  • Ami755

    anouk86- imponerande!! Jag glömde mäta mig igår morse- tror jag jag bestämde dert men men, det märks lite på kläderna iallafall. Det har både jag och min man upptäckt.

    En stor skillnad är oxå att vi känner oss mindre pluffsiga i ansiktet. Det jag är orolig för är att brösten försvinner...Är ju 2 barn som ätit plus nu viktminskningen. Vill ju ha lite kvar .

    Det jag märkt denna veckan är att jag oxå känner mig mer hungrig. Men nu vet jag varför- har druckit för lite. I början var jag så noggrann. Min man han hoppar över mellanmålen- jag bannade honom igår. Du måste hålla igång magen och du blir hungrig till kvällen!! och jag känner mig så trött på kvällen efter vi ätit kvällsmat. men det kan vara kombinationen av lite socker dålig sömn oxå...

    Idag lyckades jag gå på malmborgs utan att köpa de nybakade bullarna som luktade så gott!! Jag saknar inte det söta jag saknar det salta...är så nöjd med barsen, ljus choklad favorit.

    Är det bara jag som känner att man måste beställa ofta för att få in alla produkter för målen? Har ojämn takt på sakerna..
    Mest shakes o smoothies men saknar barsen ofta, har oxå själv gått o köpt några för att inte bara dricka.

    Vi bytar ju ut några måltider om dan- kan vi köra bara shakes o smoothies och sen middag på kvällen? Kan väl gå? Tjatar ofta på min man han ska äta, behöver ju fett oxå under denna perioden.

    Motivation- vill kunna gå i en tröja och jeans utan att oroa mig att magen hoppar över jeanskanten. när vi har gått ner våra kilo ska vi åka bort och bo på hotell en natt och mysa- stor motivation!!  vill ha en ny vinterjacka- men vill inte köpa den i stor storlek- vill vara "gamla" jag...

    medkämpar ha det bra vi hörs snart igen  

  • Ami755

    Hej alla medkämpar!

    Mätte mig idag men inget roligt resultat- inte en cm nånstans.. Vågen hoppar jag upp på imorgon o hoppas på bättre resultat. Jobbade hårt i trädgården igår och har nu träningsvärk i låren, känns bra när man får veta att det finns muskler
    därunder allt fett!
    Ska till kiropraktorn idag, är stel i ryggen och jag har en spänningshuvudvärk som heter duga..

    Jag gladde mig åt din kommentar Viveca att man får lov o ha fuskdagar. Ibland bara måste man men sen på det igen!

    Både jag och mannen är glada för shakesen, provade banan hallon igår- helt ok. Men jordgubb blåbär o choklad helt klart
    våra favvisar. Ibörjan hade jag sån energi att laga mat men har tappat inspirationen nu. Svårt när man e sugen på nåt och sen ska ersätta det med något annat. Barnen e ju vana vid den "vanliga" maten.

    Igår gjorde vi hemmagjord pizza -ve o fasa ! Men jag sa det till min man nu kan man iallafall själv bestämma hur mycket ost- och vilken man vill ha på pizzan. Alla åt med god aptit. Vi glömde dock kålsalladen...alla var hungriga och då tänker man inte så bra .

    Planering e ju a och o oavsett man tar sig till. Mat städning ja allt. Önskar mig en hjälpreda nån som tänker ut vilken middag man ska äta, plockar undan disk och stryker o tvättar. Allt sånt som man behöver energi till men saknar.

    Jaja imorgon e en annan dag- vill gärna Zumba lite. kanske ska prova ett pass hemma på onsdag. då har jag lite mer tid.
    Cykla kan man ju oxå, när det inte regnar hoppas hösten blir fin.

    Nä nu slutar jag svamla och hoppas er dag blir bra. 

  • Ami755

    Hej alla medkämpar!

    Sitter med dåligt samvete för 2 saker.. vikten rör sig inte neråt- jo 300 gram men en liten besvikelse. Även cm stått stilla.
    Men vet ju att jag borde träna. Har träffat en sjukgymnast som hjälper mig med min spänningshuvudvärk. Han sa -eftersom jag är instabil o har haft foglossning- att han kunde rekommendera mig en medarbetare som kan hjälpa mig med mina svaga muskler runt bäcken o mag-ryggparti. Så skönt o kunna få hjälp!

    Det andra är att jag ej tänkt på att min man ska ha en egen profil här på familjeliv...tänkte liksom inte i de banorna.. så snart kommer även min mans viktminskning läggas på på siffrorna. Men tror inte han kommer skriva så mycket här- e det inte lite mer vi tjejer/kvinnor som  vill peppa varandra och ha varandra till hjälp. Så nu ber jag om ursäkt igen och snart så blir det gjort!

    Så ursäkterna färdiga.. Kör ni fortfarande med fibertabletterna? Närmar sig ju en månad nu man ska visst inte ta dem mer än en månad. Kände att de var bra i början men usch vad jag svällt av dem de senaste dagarna. Tror jag testar utan lite. Kan man på börja dem igen om man gör uppehåll tror ni? Tänker om man blir jättehungrig

    kämpa på alla- här är det lite trögt just nu men försöker att låta bli, tar en bar istället för en...japp coco ja vad som helst i choklad väg..Ska ha röda veckan snart- hjälp vad det påverkar psyket o suget.. 

  • Ami755

    Tjohooo äta mer regelbundet hade positiv verkan på kilona!! har gått ner 800 gram -trots att jag egentligen väger mig på tisdagar måste jag glädjas liteeee. Kunde inte hålla mig. Men nu närmar sig röda veckan o fy vad det e jobbigt.
    Har unnat mig en glass i helgen, ville dricka ett glas vin men hoppade över det då glassen slank ner.

    Total minskning nu 4.1 kilo snart snart får jag gå o klippa mig!! Hahaha vilket dåligt motivationsmål egentligen...
    brukar ju gå o klippa mig...jaja nu fick jag vänta lite längre

    Köpt hem morötter o annat som magen tycker om o processa långsamt. Är mer hungrig nu utan fibertabletterna, men då gäller det att man har olika mellanmålsval istället.

    Ha det gott medkämpar!

    Och tack snälla för måltidsmåttet- kommer att underlätta så!!
     

  • Ami755

    Personligen tycker jag att detta är mycket tråkigt, vi blev ju erbjudna produkter till sista oktober... Vad är det som vi har gjort fel? Jag tycker vi har stöttat varandra och berättat vad vi har haft det kämpigt med. Hur kan man avbryta vår kamp på detta sätt? Mycket upprörd är jag att ni från Allevo bara dumpar oss...
    Skulle vi skrivit varje dag om precis allt?  Känner mig LURAD!!!
    Men visst tack för måltidsmåttet.... 

  • Ami755

    Desto mer jag tänker på det desto mer arg blir jag, min man oxå Babbe. Jag undrar om man får lov att bryta ett avtal på detta sätt. Jag menar om man vinner ett pris och gör allt som krävs, var är våra rättigheter som skött oss? Jag som egen företagare hade aldrig kunnat bryta ett avtal på detta sätt utan att ersätta min kund. Jag anser att Allevo som företag borde kunna skicka ut produkter till oss som skött vår del i avtalet. Jag anser att vi faktiskt har rätt till dem. På måndag ska jag ringa runt för att se vilka rättigheter vi har. Känner mig fortfarande väldigt lurad och undrar om fler fått kalla handen på detta sätt av Allevo. Även detta kommer jag att kopiera (förra inlägget oxå skickat till kundservice) och maila till kundservice. Kämpa på alla, hoppas att Allevo ändrar sig

  • Ami755

    Ja tack och lov!!! Är så glad ,överlycklig för det ger resultat att kämpa med Allevo! Vi kommer fortsätta även sen att byta ut lunchen och ett mellanmål här på jobb. Alltid en massa tjafs om vad man ska äta- det är mycket lättare nu!

    Är så tacksam och få vara utvald!!

    Anouk : Jag tror det kommer en påminnelse- har fått det en gång efter jag ej hämtat ut med sms iallafall. tredje påminnelsen kom det ett brev, men det kanske tar för lång tid för dig- kolla om du kan få ett kollinr.

    Hmm ja det där med vin, sorry- måste göra dig lika besviken som min man..det är mer i vin 2 dl vin 145 kcal 2 dl öl 95 kcal- allt enligt Allevo´s tabell...men jag hade ändå druckit vinet o hållit igen på nåt annat.

    Jag är otroligt sugen på något fett just nu!
    De kokta äggen e inte lika goda nu som mellanmål- måste hitta på nåt annat.
    Men ner har det gått iallafall, 300 gram- alltid nåt trots mens och lite glass
    Har börjat röra på mig mer, men saknar inspiration nu när det börjar bli kallare.. Ska stärka mig med de positiva kommentarerna jag fått höra sista veckan och kämpa på
     
    Kämpa på medkämpar!! 

  • Ami755

    Halloj alla.sitter på tåget på väg till Stockholm. Jag o min man ska på baby o barnmässan i kista. Ser framemot det men såklart en utmaning då man ska äta rätt . Har tagit med oss shakes men får se hur det går. Jag har stannat av lite på nergången men känner mig ändå positiv. Har börjat träna o det e så skönt! 200 gr bara sen förra veckan men ok ändå, provade gamla byxor igår o de gick på! Har 2 till jag vill in i så kämpar på. Jag provade måltidsmåttet häromdan- hjälp så mycket man ska äta! Orkade inte riktigt allt .hör av mig igen efter mässan. Jag har helt glömt bort måttbandet ska bli intressant när vi kommer hem o mäta lite. Kram på er- ps har ni fått era sista produkter? Jag tror vi måste beställa en gång till. Kämpa på !

  • Ami755

    ja nu har vi varit i Kista och det gick väl sådär.Blev restaurang besök på kvällen, men tallriken bestod av mycket grönsaker- jag kör hårt med tallriksmodellen!  Men vi shakade på morgonen och åt bar när sockret sjönk när vi var inne på mässan. Och sen hade vi kalas igår för minstingen som blev 3 igår.. Men trots allt man ska ju leva med denna metod länge, nu när kilona börjat försvinna vill man bara mer!!!

    anouk- jag håller med, kolhydraterna är det vi drar ner på. måttet känns stort- speciellt när jag hällde upp ris med det- mamma mia .

    Jag tänkte faktiskt beställa lite idag, får se vad Susanne säger . Vi har börjat med kost fibertabl igen- jag känner fortfarande lite hunger fast när jag äter blir jag mätt snabbt!

    Onsdag ska jag träna igen- men på riktig Zumba. det jag gick på förra veckan var en besvikelse, mer friskis än Zumba. Känner att det är där jag måste lägga ner mer energi, räcker inte att mindre mat.

    Kämpa på- imorgon är det vägning för mig!! usch vågar man  

Svar på tråden "Vippisar" se hit!