Inlägg från: snysop |Visa alla inlägg
  • snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

kentbabe,
    Men de har inte testats på samma sätt. Hur många vagnar har lika många funktioner som Cameleon? T.ex att man kan ställa om fjädringen? Testcentrena har ju testat vagnen felaktigt, dvs inte ställt om fjädringen. Inte undra på att den går sönder då.

För min del får man kritisera Bugaboo-vagnarna hur mkt man vill. JAG är iaf nöjd med min vagn och jag ser inte någon livsfara med att köra den. Kommer inte köra i 100 knyck med vagnen så OM OM OM den nu skulle tappa hjulet så kommer den bara tippa åt ena hållet och ingen kommer dö av det.

• snysop

kentbabe,
    Jo bilfreak som man är så minns man älgtestet. Hade dock A-klass haft en knapp på instrumentpanelen som automatiskt sänkte bilen och så hade den kanske klarat testet, men eftersom det är en ny funktion så måste man läsa instruktionsboken för att veta att den finns och hur den fungerar.

På samma sätt som Cameleon - hade man ställt in den hårdare fjädringen så tvivlar jag på att testresultatet hade blivit så dåligt. Ingen annan vagn som jag känner till har ställbar fjädring...

• snysop

Nä, mitt sista ord är också sagt nu. Detta är faktiskt första gången jag säger något om testet - har faktiskt inte brytt mig om testresultatet, för JAG litar på vagnen mer än hyperneurotiska svenska testcenter som inte läser instruktionsböcker eller tar reda på fakta om nya funktioner hos vagnar de testar.

Det "jobbiga" är oroliga far-mor-föräldrar och vänner som undrar över testet.

Förresten, en sak till. Cameleon har sålts snart ett år (om jag minns rätt) i Holland. Jag köpte min i Maj i Holland och den hade sålts ett tag innan dess.

• snysop

From the beginning of 2005... Gecko och Cameleon har sålts sen början av 2005 enligt Bugaboo.com.

• snysop

LiamBam,

Njae, nog har vi nämnt lite negativa saker... Men om de är negativa för ALLA är ju en annan sak. JAG tycker att den har en liten och svåråtkomlig varukorg, MEN jag har inte behovet av en jättekorg då vi alltid är två som handlar. Sen så är det i vintertid (har jag märkt) lite synd att den blir i två delar när man lastar in den i bilen. Har smutsat ned sufletten lite då det droppat vatten ned på den. Men, iom att vi så sällan använder liggdelen så är inte heller det några problem för oss.

Så jodå, negativa saker finns, men de verkar inte vara så stora så att folk inte köper vagnen pga dem.

De mängder av positiva saker väger upp de få negativa.

• snysop

Lilla Sanna, TACK!!

Mailade du Bugaboo c:o i Sverige? Detta brev måste vi ju "klistra upp" någonstans så vi en gång för alla slipper tjatet... Frågan är bara var? Kanske ny tråd med bra rubrik och sen kan jag lägga in länken i ts-inlägget? Men då är det viktigt att det framgår att det är Bugaboo c:o och inte någon butik som kommit med infon...

• snysop

Ja jag är inte heller särskilt förvånad, därför har jag aldrig varit orolig för testresultatet. Om en vara skall säljas i USA så MÅSTE de vara säkra för att inte riskera miljonskadestånd...

• snysop

Blue Vapor,
    Du är så himla kul! och du har rätt... lägger till vilken sida brevet finns på i ts-inlägget istället... smart va.

• snysop

Alltså, nu har jag börjat tröttna på att varenda gång läsa "BB är så gräslig" osv varenda gången vagnen nämns i en icke-BB-tråd... SUCK!!!! Tänk om man skulle skriva vad man tycker om alla andra vagnar varenda gång de förs på tal?!

• snysop

emlet,
    Det är inte bara vårat "fel"... I trådarna som handlar om t.ex "vilken är den snyggaste vagnen" och flera av oss skriver "Bugaboo" så dimper det ALLTID otaliga inlägg om hur ful den är... fastän det är hur OT som helst. Inte lika många (om ens någon) av oss BB-ägare skriver att de andra vagnarna är fula - om det inte redan blivit en hätsk stämning dvs... Nä, det är otroligt att en vagn kan väcka så mycket känslor åt båda hållen...

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III