• Anonym (herpessmittad)

    Herpessmittad och vill ha sex...NU

    Jag har ett jobbigt problem. Jag blev smittad av herpes av mitt ex. Vi gjorde slut för ca ett år sedan och sen dess vågar jag inte ha sex för jag vågar inte berätta....känner mig så smutsig :(

    Jag är inte riktigt redo för ett nytt seriöst förhållande men däremot så vill jag så gärna ha sex igen.

    Det finns en kille som jag är såå sjukt attraherad av och han av mig, han bara väntar på klartecken från mig....men jag vågar inte berätta. Jag vill bara kasta mig över han egentligen, haha ;) så sjukt sexig är han :)

    Ska det vara så här för alltid? Jag är 27 år liksom ....

    Snälla hjälp mig, hur ska jag säga?

  • Svar på tråden Herpessmittad och vill ha sex...NU
  • Anonym

    berätta bara. vad kan va det värsta som kan hända liksom? berättar du uppskattar han antagligen det, det skulle jag gjort iallafall. hellre det än om ni ligger med varandra och han får veta det genom att han själv blir smittad... tänk dig själv hur du skulle vilja få reda på det?

  • Anonym (herpessmittad)

    nej jag skulle absolut inte ligga med han utan att berätta....därför jag hållt på mig. men det är så svårt. Vad ska man säga liksom...hej jag har herpes? ...Nej fy. Ska man säga det när man ses el kan man skriva ett brev/mess?

    Kondom såklart men det skyddar ju inte säkert mot herpes :(

  • Anonym

    Men det smittar väl bara om man har utslag? Så har du inte det så är de väl bara att köra. Eller ha kondom...

  • Anonym (herpessmittad)

    Nej man kan smitta utan utslag med fast risken är ju mindre.

  • Anonym

    ta en omgång acoklovir ett par dagar innan så minskar du smittrisken ytterligare plus ha kondom.

    Jag har också herpes typ 2 och har inte berättat ( det behöver man ej enligt smittskyddslagen). Haft sex med 2 st och ingen av dem blev smittade. Var dock mkt noga med kondom hela tiden.

    Då jag däremot var nysmittad så råkade jag smitta en person, men då är ju man som mest smittsam...

    Jag är inte säker på att det skulle falla i god jord om du berättade men vill du vara 100% samvetsgrann så gör det. Och svarar han då Ok så är det en bra kille! 

    Du avgör alltså själv.... 

  • Anonym (samma här)

    Jadu, jag har exakt samma problem. När jag har haft chansen att ha sex så har jag på något vis slingrat mig undan och det är så himla jobbigt när man vill vara nära någon och ha det mysigt. Detta har resulterat i att jag gått utan sex med någon ny (sedan mitt x) i typ 3 års tid :S Ibland önskar jag att jag inte hade ett samvete för det är så himla jobbigt. Jag vet ju at det är såpass vanligt att människan jag skall till att ha sex med säkerligen redan blivit utsatt för smittan. Det är stigmat som är värst. Men hur säger man det liksom utan att det tar kål på stämningen? Jag har nästan bestämt mig för att leva i celibat resten av livet för det kommer inte finnas någon som vill ta i mig med tång :(  Och det roliga är att jag nästan har accepterat det! Ja, så besvara din fråga kan jag inte efteresom jag undrar samma sak.

  • Anonym
    Anonym (herpessmittad) skrev 2011-09-13 21:15:11 följande:
    Nej man kan smitta utan utslag med fast risken är ju mindre.
    Jag har herpes oxå, tror inte det smittar utan utslag. Jag har inte smittat någon..  hitta ngn med herpes så slipper du fundera 
  • Anonym (samma här)
    Anonym skrev 2011-09-15 10:39:09 följande:
    Jag har herpes oxå, tror inte det smittar utan utslag. Jag har inte smittat någon..  hitta ngn med herpes så slipper du fundera 
    Det kan smitta även när du inte har utslag, men risken är mindre. Det kallas för asymptomatisk utsöndring av virus. Hade så inte varit fallet så hade jag inte haft några problem med att ha sex för då är det bara att ha det när man inte har skov! 
  • Anonym (M08)
    Anonym (herpessmittad) skrev 2011-09-13 21:10:21 följande:
    Vad ska man säga liksom...hej jag har herpes?
    Ja! Varför inte?
    Sluta skämmas för något som du har blivit smittat av. Det var knappast ditt val?
    Sedan kan du alltid annonsera eftr någon trevlig kille som också har herpes.

    Du ska inte behöva leva utan sex.
    Och var bara ärligt.
Svar på tråden Herpessmittad och vill ha sex...NU