Inlägg från: Anonym (Majsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Majsan)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag har inte haft koll på ägglossning och det kan eventuellt vara för tidigt för att testa, men jag har tagit två stycken clearblue test idag. Ett testa tidigt och ett vanligt. Testen var negativa, om man inte räknar med en svag skugga som endast sågs i vissa ljus. Bägge testen fick dock dessa linjer när de torkade. VET att det kan hända, men är det så vanligt att det ska hända på två olika test samma dag, eller kan det vara indikation på att det kan vara ett tidigt plus? Något som har erfarenhet..?

• Anonym (Majsan)
    babycake skrev 2024-07-05 20:42:19 följande:
    Hej!
    Enligt p-Tracker har jag 5 dagar kvar till mens, och Clearblue testa tidigt visar tvär-negativt. Men ett ägglossningstest visade ett svaaaaagt streck. 
    Saken är den att jag förra fredagen tog samma typ av ägglossningstest och det visade ett lika svagt streck och varje dag sedan dess har det inte visat något streck alls utöver kontrollstrecket 
    Så, kan det vara ett tidigt positivt trots att clearblue visade negativt?
    Eller ska jag tro att jag kommer få en väldigt försenad ägglossning?

LH-testet är inte positivt, det är bara positivt när det andra strecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Du har ofta något typ av streck i olika styrka under hela månaden, och desto närmare mens du kommer brukar det ofta bli starkare och ibland/för vissa även positivt LH när mensen är på g. 

Men kanske är det för tidigt för Clearblue att visa positivt! testa igen med ett sånt om några dagar :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester