• Fru Amer

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Fråga? Om man får positivt äl test.. ska man räkna dagen efter det som äl+1 ? :)

• Fru Amer
    Leya skrev 2013-08-11 22:05:15 följande:
    Positivt äl-test betyder att du har ägglossning 24-36h senare. Jag brukar räkna nästa dag som äl. Ytterligare en dag efter det är då alltså äl+1.

Okej :) tack då vet jag.
  • Fru Amer

En fråga? Om man hade sex natten till i går, och man har ägglossning i går kväll.. för tror jag kännde av den och fall man har sex i kväll med. Kan det ta sig ändå, även om man kanske borde haft sex i går kväll.

• Fru Amer
    Victoria1985 skrev 2013-08-17 10:00:48 följande:
    Ja, det kan ta sig i allra högsta grad. På'et en gång till ifall ägget släpper senare än du tror

Okej ;) jaa tror du de räcker med i kväll?
  • Fru Amer
    Victoria1985 skrev 2013-08-17 10:17:27 följande:
    MammatillETL: Om du är säker på att du hade ÄL igår så säger jag ja. Är du osäker så kör på i morgon också. Better safe osv

Okej ;)
  • Fru Amer

Ni som nyligen plussat? När kom er molvärk efter äl?  alltså hur många dagar efter?

• Fru Amer
    aprilbebisen skrev 2013-08-19 20:36:25 följande:
    Ja det kan man även fast det inte är så vanligt :)
    okej.. ;) Nja föör mina äl-tester gick upp till NÄÄÄSTAN pos dåå.. men i fredags hade jag min ägglossningsvärk.. :/ I dag extremt molvärk.. men inte som när man ska ah mens eller ägglosning.. och det brukar jag inte ha nu.. :/  mensvärken kommer 2 dagar innan mens..  MAN kan juh sällan så molvärk 3 dagar efter äl?
  • Fru Amer
    aprilbebisen skrev 2013-08-19 20:55:17 följande:
    Låter ju som du haft ÄL :) Hoppas du han pricka in det med lite sex :D hehe
    Ja fast tror inte på de äl testerna jag hade.. tror mera jag hade äl nu i fredags. men varför kommer molvärken redan nu? :P sex blev det onsdag, fredag och lördag.. ;) så någon lite simmare tycker man borde hittat rätt.. ;)
  • Fru Amer
    aprilbebisen skrev 2013-08-19 21:27:09 följande:
    Kanske haft som mig ett snabbt fästande ägg? :)

Får hoppas de ;) nu bara längtar till att kunna börja testa :D
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester