• svansmamman

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

CriisseObst skrev 2021-11-02 21:12:33 följande:

Tog ett digitalt idag som visade ?inte gravid?, men tog ett CB tidigt senare i em, strecket är blått och lika brett som kontrollinjen. Vad tror ni? Taget ca 8 min efter att testet utförts

Jag kan inte direkt påstå att jag ser något streck, vidare tycker jag att CB early är lite förrädiska då min upplevelse är att man inte riktigt kan lita på resultatet. CB early är ju dock känsligare än CB digital. Nu vet jag inte var i cykeln du är men CB early är ju rättvisande till 96% på BIM-4 medan CB digital bara är rättvisande till 65% vid samma tidpunkt. Med det sagt kan det vara den enkla förklaringen till skillnaden. 

Om jag var du hade jag testat med CB digital två dagar innan väntad mens, då är resultatet tillförlitligt till 97% och bör således visa positivt om du är gravid. 

Jag håller tummarna för dig! 
  • Cashili33
    Percafluviatilis skrev 2021-11-03 08:05:59 följande:

Vad tror ni om detta? Rfsu testa tidigt på äl+11/12.

Jag ser en svag skugga men det är svårt att se vilken färg ? Är strecket grått eller rosa ?
  • Percafluviatilis
    Cattisl skrev 2021-11-03 08:12:41 följande:

Jag ser en svag skugga men det är svårt att se vilken färg ? Är strecket grått eller rosa ?

Sidan sänkte kvaliteten på bilden ser jag. Det är svagt rosa tycker jag. Här är en ny bild.

• Cashili33
    Percafluviatilis skrev 2021-11-03 08:19:40 följande:

Sidan sänkte kvaliteten på bilden ser jag. Det är svagt rosa tycker jag. Här är en ny bild.

Det är fortf lite svårt att se färg men man ser absolut två streck

Jag skulle vänta 2-3 dgr och se om det ökar

Är testet fotat inom tiden ?
  • Percafluviatilis
    Cattisl skrev 2021-11-03 08:22:15 följande:

Det är fortf lite svårt att se färg men man ser absolut två streck

Jag skulle vänta 2-3 dgr och se om det ökar

Är testet fotat inom tiden ?

Första bilden är inom tiden och den med det urplockade testet är efter. Jag är inte jättehoppfull då vi för första barnet fick genomgå fem ivfer och kämpade i många år. Otroligt små chanser att lyckas naturligt.
  • Cashili33
    Percafluviatilis skrev 2021-11-03 08:28:15 följande:

Första bilden är inom tiden och den med det urplockade testet är efter. Jag är inte jättehoppfull då vi för första barnet fick genomgå fem ivfer och kämpade i många år. Otroligt små chanser att lyckas naturligt.

Jag håller tummarna att det är något på G där som blir starkare inom några dagar !!
  • Isolines
    Niljes skrev 2021-11-02 22:08:11 följande:

Tog två test imorse, från Clearblue och Apoteket. Clearblue är lite tydligare. Men är orolig över att de är för svaga för att vara på BIM? Vad tror ni? CB digital säger Gravid 1-2. Hade kemisk graviditet förra cykeln och ett missfall i cykeln innan det. Har försökt 2,5 år och dessa tre gångerna är enda gången jag fått positiva resultat. Nu nojar jag totalt pga så svaga tester. De var ju det vid missfall och kemisk graviditet också, båda gånger fick jag, Gravid 1-2 på CB digital. Vad tror ni? Är de för svaga för att vara på BIM?

Bim säger mig noll, nada och ingenting - hur många dagar efter äl är du? Bim kan för viss vara äl+10 och för andra äl+16. Hade jag fått sådär på bim hade det varit start plus (bim för mig är äl+9 då jag har kort lutealfas).

Dessutom ökar inte hcg lika mycket för alla kvinnor, det enda som spelar roll är att testen faktiskt ökar i styrka. Ta ett nytt digitalt om några dagar, slår det över till 2-3 veckor så vet du att det ökar. Sen är det ju tyvärr inte en garanti oavsett men.
  • Isolines
    Isolines skrev 2021-11-03 10:52:37 följande:

Bim säger mig noll, nada och ingenting - hur många dagar efter äl är du? Bim kan för viss vara äl+10 och för andra äl+16. Hade jag fått sådär på bim hade det varit start plus (bim för mig är äl+9 då jag har kort lutealfas).

Dessutom ökar inte hcg lika mycket för alla kvinnor, det enda som spelar roll är att testen faktiskt ökar i styrka. Ta ett nytt digitalt om några dagar, slår det över till 2-3 veckor så vet du att det ökar. Sen är det ju tyvärr inte en garanti oavsett men.

*starkt plus ska det stå i översta stycket sista raden
  • Cashili33
    Isolines skrev 2021-11-03 10:52:37 följande:

Det är ju BIM som blir viktigt ;)

ÄL +- är mindre viktigt eftersom en del har 10 dagars lutealfas och en del har 16.

Bim berättar ju när mensen tänker dyka upp och det brukar ju va så att testen är starkare ju närmare bim man är ( med undantag såklart )

Om CB ska slå över ska det väl ha gått nästan en vecka ? Eller hur kan den gå från 1-2 till 2-3 på ett par dagar ? ; )
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester