• Percafluviatilis

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Här är en bild med test från i förrgår, igår och idag. De ser grå ut på fotot men irl tycker jag mig se lite färg. Kan det verkligen bli såhär starka spökstreck?
  • Isolines
    Cattisl skrev 2021-11-03 10:59:07 följande:

Det är ju BIM som blir viktigt ;)

ÄL +- är mindre viktigt eftersom en del har 10 dagars lutealfas och en del har 16.

Bim berättar ju när mensen tänker dyka upp och det brukar ju va så att testen är starkare ju närmare bim man är ( med undantag såklart )

Om CB ska slå över ska det väl ha gått nästan en vecka ? Eller hur kan den gå från 1-2 till 2-3 på ett par dagar ? ; )

Nu vet jag inte om du förstod vad jag menade. BIM varierar från kvinna till kvinna, för kvinna A kan bim vara lika med 10 dagar efter ägglossning, för kvinna B kan bim vara lika med 13 dagar efter ägglossning och för kvinna C kan bim vara 16 dagar efter ägglossning. Bim är liksom inte alltid 14 dagar, det är därför antalet dagar efter äl blir mer rättvisande än när någon skriver "är testet tillräckligt starkt för att vara på bim".

Ett test som tas 10 dagar efter ägglossning kommer självklart vara svagare än ett test som tas 16 dagar efter ägglossning, är du med på hur jag menar?

Jag har fått 1-2 veckor på digitala 10 dagar efter ägglossning och 2-3 veckor 13 dagar efter ägglossning. Men det kan variera när det slår om.
  • Cashili33
    Isolines skrev 2021-11-03 11:09:47 följande:

Nu vet jag inte om du förstod vad jag menade. BIM varierar från kvinna till kvinna, för kvinna A kan bim vara lika med 10 dagar efter ägglossning, för kvinna B kan bim vara lika med 13 dagar efter ägglossning och för kvinna C kan bim vara 16 dagar efter ägglossning. Bim är liksom inte alltid 14 dagar, det är därför antalet dagar efter äl blir mer rättvisande än när någon skriver "är testet tillräckligt starkt för att vara på bim".

Ett test som tas 10 dagar efter ägglossning kommer självklart vara svagare än ett test som tas 16 dagar efter ägglossning, är du med på hur jag menar?

Jag har fått 1-2 veckor på digitala 10 dagar efter ägglossning och 2-3 veckor 13 dagar efter ägglossning. Men det kan variera när det slår om.

Jo jag förstod men håller inte helt med : )

Säger man att testet är taget ÄL + 10 så kan det ju va 5 dgr före bim för nån och 1 dag för nån , därmed måste man prata om ÄL i förhållande till bim

Det anser iaf jag. Hur ska man annars kunna tolka om testet borde va starkare eller ej

BIm är bim för alla , oavsett om det är 14 eller 10 dgr efter ÄL : )
  • Cashili33
    Percafluviatilis skrev 2021-11-03 11:07:37 följande:

Här är en bild med test från i förrgår, igår och idag. De ser grå ut på fotot men irl tycker jag mig se lite färg. Kan det verkligen bli såhär starka spökstreck?

Jag har fått liknande för längesen och det slutade i mens men jag vet ju inte om jag kan ha varit gravid när testen togs

Det ser ju onekligen ut som om det är ngt där som ev blir lite starkare

Har du andra symtom ?
  • Isolines
    Cattisl skrev 2021-11-03 11:17:17 följande:

Jo jag förstod men håller inte helt med : )

Säger man att testet är taget ÄL + 10 så kan det ju va 5 dgr före bim för nån och 1 dag för nån , därmed måste man prata om ÄL i förhållande till bim

Det anser iaf jag. Hur ska man annars kunna tolka om testet borde va starkare eller ej

BIm är bim för alla , oavsett om det är 14 eller 10 dgr efter ÄL : )

Min poäng är att det är tydligare att prata om hur många dagar efter äl man är än att prata om bim som kan variera över ett stort spann medans dagar efter äl är mer exakt = något enklare att analysera test. Ägget fäster inom en viss tidsbestämd period (6-8 dagar efter äl någonstans) och börjar utsöndra hcg. Är man då 9-10 dagar efter äl är det rimligt med svaga test till exempel, oavsett om bim är den dagen eller en vecka senare.

Det viktiga är hursomhelst att testerna ökar då hcg dubblas varannan till var tredje dag.
    .
  • Flygaren

Den första är tagen efter 4 minuter och den andra efter ca

30. Jag tyckte verkligen jag såg ett sträck på den första bilden inatt, men min son gallskrek efter mig så jag var tvungen att lämna det och gå tillbaka sen.

Ser ni något på den första, eller är det inbillning?

v

• Cashili33
    Flygaren skrev 2021-11-03 13:14:16 följande:

Den första är tagen efter 4 minuter och den andra efter ca

30. Jag tyckte verkligen jag såg ett sträck på den första bilden inatt, men min son gallskrek efter mig så jag var tvungen att lämna det och gå tillbaka sen.

Ser ni något på den första, eller är det inbillning?

Jag skymtar en svag skugga

v

• Flygaren
    Cattisl skrev 2021-11-03 13:17:39 följande:
    Säkert ett av deras berömda spökstreck. Skulle köpt deras vanliga istället, men det blev fel :(
  • Cashili33
    Flygaren skrev 2021-11-03 13:22:20 följande:

Säkert ett av deras berömda spökstreck. Skulle köpt deras vanliga istället, men det blev fel :(

Jag har aldrig använt dessa

Använder bara NC ?s egna
  • Niljes
    Cattisl skrev 2021-11-03 05:01:30 följande:

Jag förstår din oro för mina var också sådär svaga när jag fick mf nu i september

Jag vet att många som får svaga på BIM ändå klarar sig med en frisk graviditet men tyvärr slutar också en del i mf eller kemisk. Jag skulle säga att vet man när man hade ÄL så bör nog strecket va lite starkare ?

Men å andra sidan kan ägget fäst extremt sent

Håller tummarna för det !!!

Jag är gravid nu igen och även om jag inte kan ropa hej ännu så är skillnaden på mina två streck vid BMI stora ! Denna gång var starkare starkare BMI-4 än i sept på bim

Dessutom ökar de i styrka nu , skedde ej sist även om jag fick positivt på CB digital 1-2. Lägger in två bilder som förtydligande

Önskar dig stort lycka till !!!

Jag är på äl+17 så det blir säkert inget av detta. Jag kan ju inte göra något åt det ändå så jag bör bara låta det vara, men det är svårt. Och tack <3

Stort grattis till din graviditet nu!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester