Cattisl skrev 2021-11-03 10:59:07 följande:
Det är ju BIM som blir viktigt ;)
ÄL +- är mindre viktigt eftersom en del har 10 dagars lutealfas och en del har 16.
Bim berättar ju när mensen tänker dyka upp och det brukar ju va så att testen är starkare ju närmare bim man är ( med undantag såklart )
Om CB ska slå över ska det väl ha gått nästan en vecka ? Eller hur kan den gå från 1-2 till 2-3 på ett par dagar ? ; )
Nu vet jag inte om du förstod vad jag menade. BIM varierar från kvinna till kvinna, för kvinna A kan bim vara lika med 10 dagar efter ägglossning, för kvinna B kan bim vara lika med 13 dagar efter ägglossning och för kvinna C kan bim vara 16 dagar efter ägglossning. Bim är liksom inte alltid 14 dagar, det är därför antalet dagar efter äl blir mer rättvisande än när någon skriver "är testet tillräckligt starkt för att vara på bim".
Ett test som tas 10 dagar efter ägglossning kommer självklart vara svagare än ett test som tas 16 dagar efter ägglossning, är du med på hur jag menar?
Jag har fått 1-2 veckor på digitala 10 dagar efter ägglossning och 2-3 veckor 13 dagar efter ägglossning. Men det kan variera när det slår om.