• Äldre 15 sep 13:34
    20538309 visningar
    230133 svar
    -4 +18
    230133
    20538309

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Ons 5 jan 19:39
    MissDB skrev 2022-01-05 19:12:34 följande:

Men det syns ju ändå något här med och det andra var väl bara från igår? Är det rfsu?

Mm ja det andra igårmorse och detta nu ikväll. Japp RFSU är detta..
  • Ons 5 jan 20:27
    Min älskade dotter skrev 2022-01-05 19:39:55 följande:

Mm ja det andra igårmorse och detta nu ikväll. Japp RFSU är detta..

Jag tog också med rfsu och det blev väldigt svagt men ökade senare efter ca 2 dygn:

Förra gången jag var gravid var det ännu svagare. Har dock ingen erfarenhet av dessa test annat än just när jag varit gravid så vet ej om de kan ge spökstreck eller inte
  • Ons 5 jan 20:29
    Rilakkuma skrev 2022-01-03 12:45:13 följande:

Hur länge kan strecken vara svaga? Tog ännu ett test idag på ÄL+13, Babyplans vanliga. Eftersom jag plussade svagt på Babyplans testa tidigt på ÄL+8 hoppades jag att strecken skulle vara starkare vid det här laget. Vad tror ni?

Hur har det gått för dig?
  • Ons 5 jan 20:37
    MissDB skrev 2022-01-05 20:27:08 följande:

Jag tog också med rfsu och det blev väldigt svagt men ökade senare efter ca 2 dygn:

Förra gången jag var gravid var det ännu svagare. Har dock ingen erfarenhet av dessa test annat än just när jag varit gravid så vet ej om de kan ge spökstreck eller inte

Tack för input!

Jag testar på fredag igen :)
  • Kiiwii
    Ons 5 jan 21:30

Jaha, suuupersvagt streck, kanske rent av inbillning, bara jag som ser i kors, haha.

Den här cykeln har inte varit som den brukar?Kan likagärna va kroppen som spelar mig ett spratt, ÄL på gång eller mens??? Haft svag molvärk nån dag och svagt illamående några gånger. Blev fundersam och testade då jag hade ett test hemma.

Taget nu ikväll. Ser någon nåt?

• Ons 5 jan 21:37
    MissDB skrev 2022-01-05 20:29:10 följande:

Hur har det gått för dig?

Min oro stämde tyvärr, symptomen minskade och fick sen spottings som övergick i en blödning igår :( Ska testa igen till helgen för att dubbelkolla att allt är ute.
  • Ons 5 jan 22:09
    Rilakkuma skrev 2022-01-05 21:37:13 följande:

Min oro stämde tyvärr, symptomen minskade och fick sen spottings som övergick i en blödning igår :( Ska testa igen till helgen för att dubbelkolla att allt är ute.

Åh nej vad tråkigt. Hoppas att det tar sig snart!
  • Ons 5 jan 22:34
    Kiiwii skrev 2022-01-05 21:30:48 följande:

Jaha, suuupersvagt streck, kanske rent av inbillning, bara jag som ser i kors, haha.

Den här cykeln har inte varit som den brukar?Kan likagärna va kroppen som spelar mig ett spratt, ÄL på gång eller mens??? Haft svag molvärk nån dag och svagt illamående några gånger. Blev fundersam och testade då jag hade ett test hemma.

Kan också skymta ett svagt streck, håller tummarna för att det ökar!
  • Ons 5 jan 23:26
    Kiiwii skrev 2022-01-05 21:30:48 följande:

Jag ser ett svagt streck! Så såg mitt första ut oxå, sen var det mycket starkare dagen efter. Håller tummarna för dig:)
  • Kiiwii
    Ons 5 jan 23:29
    LJM91 skrev 2022-01-05 22:34:08 följande:

Kan också skymta ett svagt streck, håller tummarna för att det ökar!

Ja ibland ser jag det rätt bra men ibland knappt alls haha. Hade varit roligt med ett tydligt plus, men tror inte det kan ha blivit nåt denna gång då vi knappt försökt och jag haft noll koll? Spännande iaf :)

Tack för svar :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.