• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Eightbelow skrev 2022-06-06 18:31:03 följande:

Är det någon som vart med om att få plus efter testet torkat på cb plus? Är på cd 42 och var hos gyn cd 14 som sa att jag redan hade haft äl så känns skumt att jag skulle plussa såhär sent men mensen vägrar tydligen komma, kan det vara plus ändå?

Måste också tillägga att jag inte anser att ditt test är positiv. jag ser endast en mycket vag skugga 
  • Cashili33
    Maymom skrev 2022-06-07 06:40:14 följande:

eightbelow: köpa ett gång billiga stickor. Ta två samma tid, späd ut kisset till det ena testet med lite vatten och se om det blir starkare. Finns nåt som heter hook effekten som gör att testen blir svagare senare i graviditeten, tror dock det är för tidigt för det, cd42 borde ge starkt utslag. Kan ju vara en graviditet som övergår till missfall.

Detta fenomen sker väl typ från v 9? 
  • Cashili33
    Sanlin90 skrev 2022-06-13 09:55:45 följande:

?

Kom upp efter 4 minuter ev att jag såg att det va rosa det syns fortfarande nu när det börjar torka

Ser tyvärr inget alls 
  • Cashili33
    juliaa95 skrev 2022-06-12 18:54:44 följande:

Vad tror ni alla om mina test ? 

svagt positivt eller spökstreck ?

skulle fått min mens idag men har inga av mina typiska mens symtom.

Ser något extreeeemt svagt! Testa igen och se att det ökar eftersom du är på / passerat BIM. det ska öka markant varannan dag. 
  • Cashili33
    lovi4567 skrev 2022-06-28 07:48:38 följande:
    Hade en märklig mens denna månad men den kom, har tagit flera test för ca en vecka sedan då mensen skulle kommit som var negativa men på en impuls tog jag detta test idag. Jag ser ett ganska tydligt streck som ser rött ut?? 
    Ser ut som om strecket är på helt fel ställe 
    skulle nog tyvärr lnte tolka detta som ett positivt test

har du tagit ngt nytt  ?  
  • Cashili33
    Joa0302 skrev 2022-06-29 20:40:21 följande:
    Test taget ikväll. Vad tror ni? Spökstreck? Eller ett väldigt tidigt plus?
    Kan va något 
    men jag vet att många får spökstreck med dessa 
  • Cashili33
    Barbrastreisand skrev 2022-06-30 10:55:10 följande:

Babyplan testa tidigt, vanligt med att torkstreck syns? Väldigt tidigt äl+7/8 

Torkstreck är rätt vanligt tyvärr ja 
  • Cashili33
    MBEKCB skrev 2022-06-30 12:39:32 följande:
    Tog precis detta Gravtest - 2 dagar efter Bim..Vad tror ni? 
    Är väl rätt uppenbart att det är positivt ????
  • Cashili33
    MBEKCB skrev 2022-06-30 15:55:04 följande:

inte så uppenbart enligt mig själv då jag har dålig erfarenhet av just positivt på dessa test. Men kul att du tycker det ser lovande ut :) 

Menar du att du fått så synligt streck utan att ha varit gravid ? Då skulle jag aldrig mer använda de testen 
  • Cashili33
    MBEKCB skrev 2022-07-02 11:13:16 följande:

Jag har fått spökstreck tidigare ja. Hade endast ÄL-test och detta hemma och båda fick jag utslag på. Däremot tydligare på ÄL-testet. Därav min fråga! Födde även barn i December så var inte riktigt beredd på detta! 

Nu har jag tagit Digitalt vilket gav resultatet ?Gravid 2-3 ?. 

Ok skulle nog snarare tro du sist hade en kemisk graviditet om det gav så starkt utslag sist. Ett spökstreck är lnte så starkt : ) 

visst vet jag att RFSU tester generellt är sämre, men ger de SÅ pass tydligt utslag att strecket är klart och tydligt rött så skulle jag tro att det finns hcg i urinen men att ägget sen släppt. Annars bör deras tester förbjudas 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester