Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Jag ska enligt min doktor blivit gravid 29/5(ÄL då) och jag fick plus på TL 6/6 och testade cb digital på lördagen 8/6 då stod det gravid 1-2 :)
Niicesara---> Förstår vad du menar.... Finns dock vissa omständigheter som gör att jag inte kan ha varit gravid tidigare än så.... Tog nämligen ett hcg blodprov den 28/5 som jag fick negativt svar på dagen innan jag plussade. Hade en blödning 21-23/5 som BM å läkaren räknar som mensblödning.... Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro....
BM trodde först att blödningen den 21-23/5 va en fästblödning eftersom att jag inte hade haft mens sen 7/4 å alltid har haft 28 dagars cykel... Så hon gav mig tid den 28/5 på att göra hcg blodprov eftersom hon först trodde jag va låghormonare... Men läkaren sa att blödningen 21-23/5 va mensblödning och att jag hade haft ÄL den 28/5 då jag var och gjorde hcg testet (minns att när jag va där och skulle sätta mig ner så högg det till ordentligt i äggstockarna) nästan så där brinnande smärta i äggstockarna. När jag va på VUL i torsdags så flyttade läkaren fram mig en hel vecka och sa utan att jag frågat att jag hade ÄL 28/5 å då blev gravid.
Vet inte så mkt om detta, första barnet och har inte så mkt erfarenhet, men man vill juh lita på vad doktorn säger... Får se den 5/8 då jag ska göra kub-ul vad den doktorn säger :) Har förstått att man kan bli flyttad fram å tillbaka i början. Anledningen till vul:et va för att fastställa hur långt gången jag var, just pga kub-testet.