• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jbskog skrev 2022-08-13 08:45:49 följande:

För två dagar sedan testade jag svagt positivt med rfsu testa tidigt. Idag testade jag mig med rfsu?s vanliga test. Och får detta. Borde det inte vara ett tydligt streck? tycker mig se nånting. har fyra missfall i bagaget. Så är orolig att det inte ökar som det ska.. 

l

Du kan inte jämföra ett testa tidigt med ett vanligt test 
  • Cashili33
    lalalovee skrev 2022-08-14 10:38:17 följande:

hej igen! 

visst är det något där? 

Svårt att säga då många får sånna där streck på CB utan att vara gravida 
    kan inte säga att jag ser ett tydligt streck än 
  • Cashili33
    Jbskog skrev 2022-08-15 12:51:32 följande:

skulle ni tolkat detta som svagt positivt eller spökstreck? 

Svårt att säga. Är det färglöst är det ett spökstreck. För mig ser det grått ut
  • Cashili33
    Chilins skrev 2022-08-16 18:05:47 följande:
    Gjort en så dum grej att testa redan äl+8. Aldrig testat med babyplan förut. vad ser ni? Brukar det vara vanligt med spökstreck på babyplan? 
    Ser en grå skugga, men skulle inta våga säga att detta är ett positivt test. önskar lycka till 
  • Cashili33
    Jbskog skrev 2022-08-17 07:48:07 följande:

Någon som varit med om att testet blivit positivt för att sedan några minuter senare bli negativt? Är fem minuter mellan bilderna. 

Kan bli så ibland när vätska rinner över där färgen skulle varit och sen när det sugits upp lite så ser man korrekt 
    Därför ska man vänta tex tre minuter om det står det 
    det test du har är ett sånt där jag torr det står man ska läsa av efter 3 min
  • Cashili33
    Neeaaa skrev 2022-08-17 10:56:47 följande:
    Hej,
    någon som ser något?
    :))
    Något svagt skymtas 
  • Cashili33
    Gladhund skrev 2022-08-18 08:52:30 följandem:
    Kan också lägga in ett test jag tog för 3 dagar sen och det var totalt negativt det var därför jag vart så paff. Men kan också vara så att jag hoppar över broar för snabbt.. hoppas inte iaf, förra missfallet tog hårt på mig vet inte om jag klarar av ett till  ????
    men hade du positivt för 10 dgr sen ?
    detta du lade nu ser man ju en svag linje på men är det så längesen håller jag med om att ökningen är för långsam. när va bim? 
  • Cashili33
    L 91 skrev 2022-08-18 15:14:34 följande:
    Ja, det gör väl det i och med att det kom efter testtiden.. men det är ändå irriterande när strecket faktiskt är blått. Haha! 
    Alla test kan avge färg efter tiden gått ut pga den reaktion som sker. därför ska man ej läsa av det efter tiden gått ut. 
    det betyder inte att du inte KAN va gravid tidigt men detta test är negativt 
  • Cashili33
    Mizzdolcevita skrev 2022-08-22 19:33:10 följande:
    Bra fråga. Har också ett test jag funderar över.. 
    Är detta taget inom tiden? 
  • Cashili33
    Jbskog skrev 2022-08-22 12:06:53 följande:
    Är detta positivt? Hela linjen ser ej fylld ut 
    Skulle inte tolka denna som positiv. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester