• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

TrueResolution skrev 2022-09-06 20:30:23 följande:
    Ja precis, babyplans testa tidigt. Var övertygad om att det var spökstreck så tog tre till under dagen, alla samma svaga men synliga streck. Snacka om att höja hoppet till skyarna innan mens dagen efter...  skulle då testet vara BIM-1 med facit i hand. Att man aldrig kan lita på sin egen kropp & känslor Obestämd 
    Det kan ju faktiskt varit en kemisk graviditet och att strecken var äkta 
  • Cashili33
    Mikaelamini skrev 2022-09-07 20:57:41 följande:
    Tror ni detta är positivt eller spök? Är på äl+9 efter första försöket sedan yngsta föddes. Har svårt att tro att det tog sig på första försöket och dessutom med bara ett ligg. Någon som fått falskt positivt av rfsu testa tidigt? 
    Tror nog det är början på något bra :) 
  • Cashili33
    Tomatfluff skrev 2022-09-07 21:07:23 följande:
    Skuggor på båda eller kan man hoppas på det bästa, vad tror ni?
    Svårt att säga när det är så otroligt svagt. är det ngn färg i strecken ? Om det är grått skulle jag nog avvakta 2-3 dgr och ta ett nytt test 
  • Cashili33
    FasterOwe skrev 2022-09-08 16:11:07 följande:

Hej! 

jag ska köpa nytt pch testa igen imornbitti, men jag är lite nyfiken på vad ni tror. 
    jag fick en väldigt mesig blödning på äl+11, som övergick i vad som säkert var mens. Sista dagen jag blödde var på bim så alltså fyra dagar totalt. 
    Har ändå känt mig varm, trött och lite illamående. Är förkyld och har en ettåring som inte sover så bra just nu som kan förklara det. 

Men kombinationen av måendet och den extremt tidiga mensen, alltid äl+14 annars, gjorde att jag tog ett test. Mitt på dagen, efter en jättestor kopp kaffe och efter att jag redan hade kissat. 

Det finns ett streck, men frågan är om det bara är spök. Vad tror ni?

Ser inget 
  • Cashili33
    EmmaPaw skrev 2022-09-09 00:29:23 följande:

Hej på er! Hoppar in här då jag behöver lite hjälp.
    har plussat på stickan, men jag vet inte hur starkt detta egentligen anses vara i jämförelse med bim. Jag har inte haft mens på 2.5 månad och jag har ingen aning om jag jag kan vara på för dag.. detta är testlagrets test. Ni i denna tråden har ju nästan stenkoll på sånthär! 
    men jag hoppas med allt att detta är en bra start!
    vad säger ni?Hjärta

Styrkan vid bim säger inte så mkt eftersom ägget kan ha fäst tidigt eller sent. huvudsaken är att strecken ökar i styrka varannan dag. 

• Cashili33
    Mikaelamini skrev 2022-09-09 10:10:01 följande:

Fick mitt första supersvaga Positiva i förrgår, 9 dagar efter äl. Idag fick jag positivt på ultra tidigt digitalt. Men fick samtidigt en rosa/brun flytning. Är det kört tror ni? Inte blött med någon av mina andra graviditeter. bim är den 12e. :( 

Svårt att  säga vad din blödning beror på
    kan va helt normalt , kan va kemisk graviditet/ mf 

de de ultra tidiga snappar ju upp så lågt som 10 hcg så har man otur kan de snappa upp hormoner som fanns där en kort stund 

men håller tummarna det är en ofarlig blödning 
  • Cashili33
    RosaMiraBella skrev 2022-09-09 10:14:01 följande:
    Ägglossning? 15 idag, testade positivt med ägglossningstest den 24e/8.

Brukar ha lutealfas på 12 dagar.. Så bim plus 3.

Testade negativt med vanliga rfsu igår.. Detta e testa tidigt. Borde de va starkare? 
    Testa tidigt test snappar upp låga halter av hcg så de kan snarare bli starkare än ?vanliga? test som har en gräns på 25 
  • Cashili33
    marriew skrev 2022-09-09 11:48:08 följande:

Är inte det här strecket konstigt placerad? Efter någon minut så försvann det. 
    Vet inte alls vad jag ska tro. Ska köpa ett CB istället och testa imorgon med morgonurin.
    Har någon annan fått såhär på rfsu?

skulle tolka det som defekt 
  • Cashili33
    Jonnis skrev 2022-09-12 12:48:43 följande:

Efter några minuter.. 

Ser ut som om du hade alldeles för mkt urin på testet 
    hur såg det ut när det torkat upp lite mer 
  • Cashili33
    Vendela18 skrev 2022-09-13 15:22:00 följande:

Nåhon som varit med om detta 2 possitiva och 1 negatov, den digitala testar den 10ml alltså 6 dagar tidigare medans dem andra testar från 25ml. kan någon förklara för blir knäpp snart
     .

Är de tagna samma dag och samma urin? 
    ser inte att det nedersta är positivt men mitten ser man en skugga på
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester