• Hoppas 2013

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vänta med det digitala. :)

• Hoppas 2013
    Niicesara: Läste ett av dina inlägg och självklart är det ju ERAT val, vad NI gör, med ERAT barn. Men det där med samsovning. Visst, det är supermysigt - MEN det ökar dessutom risken för PSD! Så mitt råd är att låta bebisen sova i sin spjälsäng. :)
  • Hoppas 2013

"Samsovning är ytterligare en riskfaktor som har uppmärksammas. Med samsovning menas att barnet delar säng med en eller båda sina föräldrar. Speciellt samsovning under barnets första två till tre månader är en riskfaktor för plötslig spädbarnsdöd. Mekanismen för samsovning är inte klarlagd, förklaringar kan vara att det lilla barnet hamnar under kuddar, täcken eller i kläm under föräldrarna. Barnet kan också hamna på mage på ett alltför mjukt underlag, en annan teori är att barnet blir överhettat."

• Hoppas 2013

Vecka 15 (14+1) idag och har känt massa rörelser och små buffar hela dagen ♥ Och "bara" tre veckor kvar tills jag får se dem små hjärtanen igen ♥ Funderar även på om vi ska ta reda på könen eller inte, hur gjorde ni? Och varför tog ni det beslutet? Av ren nyfikenhet eller av mer praktiska skäl? :)

• Hoppas 2013
    MammaTillEliasTuvaOchLeila skrev 2012-08-02 23:46:11 följande:
    Känner mig helknäpp nu, har 3 barn och endå frågar jag.. Men inte samma pappa och inget hänt sedan vi börjde i mars.
    Dessutom tror han att alla spermier åker ut för en del kommer ut direkt efter.. Men så är det väl inte? Det är väl vanligt att de kommer ut en del efter sex? :/
    Klart att lite kan rinna ut efter sex. Men läste nånstans att man ska ligga ner 5-10 minuter efter sex och gärna med rumpan lite uppåt. Alltså att man typ ska ha en kudde eller liknade under rumpan. Sen om det gör någon skillnad vet jag inte. Har även läst att om både kvinnan och mannen kommer samtidigt, så ger det spermierna lite extra fart. :) Håller tummarna för ett plus snart. :)
  • Hoppas 2013
    Whoeix skrev 2012-08-03 03:00:09 följande:
    Komma samtidigt funkar här! ;)
    Men att ligga still med rumpen upp har jag då inte fått att funka. De gågerna jag blivit gravid, och även nu senast, har vi vart upp i duschen tillsammans ganska snabbt därpå. Går även på toa efteråt, så jag läst att man skall kissa efter sex. (ack, allting man läser.)
    Ja, det där med att komma samtidigt funkar! ;)
    Jag går med alltid och kissar efter sex. Inte bara för att jag har läst att man ska det, utan för att jag ALLTID blir så jävla kissig efteråt? Haha.  
  • Hoppas 2013
    Jennass skrev 2012-08-03 06:16:07 följande:
    Hoppas 2013: vad mysigt med buffar i mage n!!:) vi har tagit reda på båda ggrna vad som ligger i magen. Dels för att vi båda är så jäkla nyfikna sen gillar vi att handla och förbereda och inte med könsneutrala färger endast. Ska kolla kön den här ggn med
    Ja, det är mysigt, men lite jobbigt när man inte kan sova, haha. 
    Här lutar det dock mest åt att inte kolla vad det är för kön. :) 
  • Hoppas 2013
    telgebo skrev 2012-08-09 10:19:07 följande:

Sånt ser jag aldrig på. Jag ser på OS ja.
    Men snälla, Telgebo, kan du inte bara sluta komma med massa onödiga kommentarer? Jag tycker du förstör tråden! För det enda man ser när man går in här, är massa onödiga kommentarer från dig, eller från någon som klagar på nåt som du har skrivit!
  • Hoppas 2013
    Odetta skrev 2012-08-09 10:18:01 följande:

Jag vet mycket väl vad jag har läst och själv upplevt. Man KAN se på tempkurvan...KAN, inte MÅSTE. Alla är vi olika men just en implantationdip har visat sig hos fler gravida än ogravida så det finns visst infikation att, hos vissa, kunna se i tempkurvan innan ett positivt test. Läs själv om du inte tror mig:

www.fertilityfriend.com/Faqs/Implantation-dip...

Jag har sett på mina egna kurvor innan bim när jag varit gravid, skulle jag sitta vid min dator skulle jag kunna visa bilder på mina kurvor. Jag har tempat i 12 år och är för trettonde gången gravid just nu så snälla ifrågasätt inte mina egna erfarenheter jag delar med mig av...
  • Hoppas 2013
    Tess26 skrev 2012-08-09 10:27:30 följande:
    Jag tror aldrig jag kommenterat något här men kan inte ALLA SLUTA SVARA TELGEBO!?!?!?!?! Denna tråd är för att analysera tester! Jag brukar komma in här för jag väntar själv på ett plus och jag tycker det är såååå rooligt att se alla andras plus! Men dett aär inge kul. SERIÖST Telgebo. SKÄRP DIG! Lämna om du tycker det är så hemskt. Du har skrivit typ 45 gånger att du ska lämna tråden. Använd tråden till vad den är till för !!!!!

GRATTIS alla som plussat :) Man blir sååå glad att se det =D 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester