• Hoppas 2013

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

telgebo skrev 2012-08-09 10:32:19 följande:

Är inte detta ett diskussionsforum? Jo det är det.
    Jo, det är det! Men detta är "Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester" och du skriver om allt annat och är allmänt irriterande! Och som sagt, du har skrivit minst 45 gånger att du ska lämna tråden, så gör då det istället.
  • Hoppas 2013

Snälla kan inte alla sluta svara Telgebo!
    Någon som har graviditetstest att lägga in som behöver analyseras/trixas? Eller någon som har en fin stegring att visa? :) 

• Hoppas 2013

Är i vecka 16 (15+1) idag och bebisarna verkar inte gilla när jag blir upprörd, för det var hemskt vad dem började härja i magen nu. Haha! :)

♥ Gravid med tvillingar, som är beräknade den 29 januari 2013 ♥
  • Hoppas 2013
    TessLiihten skrev 2012-08-09 11:03:18 följande:
    Härligt att känna bebisarna, men synd att dem ska härja till när du är upprörd
    Hur tog du det när du fick veta att det TVÅ och inte EN bebis i magen? 
    Haha, hade väl inte den bästa reaktionen.. BM sa bara att hon såg två hjärtan och jag ba "Va? Har bebisen två hjärtan?", haha, så hon skrattade lite åt mig då och sen fick jag se på skärmen att det var två små bebisar. :) Så det var bara att börja planera om och planera dubbelt av allt. Och börja kika ut en ny vagn. Men fick en väldigt stolt sambo, som hela tiden har sagt att vi SKA ha tvillingar, medan jag har sagt att det räcker med en. Så han satt ju med ett stort leende när vi fick se att det var två. :)
  • Hoppas 2013
    JMLTmamma skrev 2012-08-09 11:05:54 följande:
    lägger upp dagens bilder..vad tror ni...det är 2 test, inte samma sticka

det är 2 test.
    Jag tycker tyvärr dem ser för smala ut, då dem ska vara lika breda som kontrollstrecket. Plus att dem ser lite gråa ut? Men bilden är ju tyvärr ganska suddig med. Kan du inte ta ett nytt kort på längre avstånd?
  • Hoppas 2013

Någon mer här inne som väntar tvillingar? :)

• Hoppas 2013
    miapia43 skrev 2012-08-10 18:04:24 följande:
    väntar du tvillingar?
    Ja :)
  • Hoppas 2013
    miapia43 skrev 2012-08-10 18:04:24 följande:
    väntar du tvillingar?
    Ja :) är i vecka 16 (15+2) idag. :)
  • Hoppas 2013
    Wictooria skrev 2012-08-10 18:17:29 följande:
    Gud vad kul! När fick du veta??? :)
    Den 23 juli fick jag veta att det var tvillingar :)  ♥ 
  • Hoppas 2013
    miapia43 skrev 2012-08-10 18:22:05 följande:
    va roligt. fick du veta det idag?
    Nej, jag fick plus den 15 juni och den 23 juli fick jag veta att det var tvillingar.  ♥ 
  • Hoppas 2013

Haha, sitter och tittar på handbollen (semifinalen) och en kille lyckades få bollen mitt mellan benen och då säger kommentatorn "Han tar sig för mittpartiet..", hahaha och självklart började jag garva åt det, trött som jag är och får då världens kick från insidan, så det till och med syntes på utsidan för första gången! 

• Hoppas 2013
    mysmamman2 skrev 2012-08-10 19:41:08 följande:
    Hahaha mittpartiet ???!

Åå mysigt med sparkar
    Hahaha ja!
    Ja, det är mysigt! Mina revben är dock ömma som attan.. :/ 
  • Hoppas 2013

Ulricaz; Har inte sett dina tester? :(

• Hoppas 2013
    Ulricaz: Har tittat på dina testerna nu och kan inte se nåt alls på dem.
  • Hoppas 2013
    Wicooria: Läste att dem misstänkte att du väntade tvillingar? Men såg att du var i vecka 4+3 och bara hade 248? Jag är själv gravid med tvillingar, dock längre gången och 248 låter väldigt lite i mina öron, då det faktiskt ökar snabbare med tvillingar. Och som någon skrev, så kan man se flera säckar i början. Och många får höra så tidigt att dem väntar tvillingar, trots att dem inte gör det. Men håller tummarna för dig! 
  • Hoppas 2013

Och kan tillägga att mitt hcG i den veckan steg från 148 - 1934, men det är ju klart olika från person till person.

• Hoppas 2013
    Wictooria skrev 2012-08-14 21:29:23 följande:
    På en dag eller hur många dagar?
    Hmm.. ungefär 25-26 timmar. Och utav den anledning låter det väldigt lite när du säger att ditt bara hade stigit från 148-248. Men alla är ju olika!
  • Hoppas 2013
    kattaaa skrev 2012-08-14 21:32:54 följande:
    mm... jag orka inte spekulera , tog ett digitalt ikväll och stog inte gravid. försökte hålla mig i minst 4 timmar innan jag kissa men - blev det. Därför är detta spökstreck.
    Digitalt ger ju dock utslag senare.
  • Hoppas 2013
    Skrutt 83 skrev 2012-08-15 19:04:06 följande:
    Hej tjejer! Läser och följer er men hinner sällan skriva. Hoppas så att ni alla får era plus snart! Här går tiden fort och långsamt på samma gång. V.36+5 idag och bara 22 dagar kvar till BF!

Har ni läst Aftonbladets hemsida? Stod att 10.000 graviditetstest återkallas från sjukhus runt om i landet då de visar negativt trots att kvinnorna varit gravida! Man vill ju gärna veta vilket märke det är!!!

Knasten: Håller tummarna så de ser ut som små blå smurfar, något syns absolut! Har du fotat efter 5 min eller direkt när urinen har passerat? För när jag testade med CB och inte var gravid, så kunde ett tydligt streck komma fram men sen när kontrollstrecket kommit fram å ett par min gått så bleknade det.

JosieP å ni andra som plussat: Stort grattis!!!
    Det här är inga vanliga graviditetstester, utan tester som används vid efterkontroll vid medicinska aborter.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester