• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • telgebo
    skumbanan skrev 2012-08-10 11:20:36 följande:
    Telgebo: usch! Skönt att det gick vägen sen!
    Jo men oron var konstant så jag gick på extra kontroller för att kolla hjärtljud och på samtal.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Villvaliten
    telgebo skrev 2012-08-10 11:26:04 följande:

Finns mycket som påverkar tempen
    Om man går upp på natten
    Sover dåligt
    Röker
    Dricker alkohol dagen innan
    Träning dagen innan
    Sover med öppen mun
    Annan madrass
    Om man sover borta eller annan plats
    Om man använder värmefilt
    Mediciner
    Om man sover i kallt rum eller varmare än vad man brukar
    Byte från sommartid till vintertid eller tvärtom
    Sjukdom
    Feber

Som sagt väldigt mycket

Absolut håller med! Men generellt säger man tempa direkt efter 3timmars vila Glad

• Helenmedh

Hatar att läsa om ma och missfall :,( .. Jag hade också den där känslan att allt inte stod rätt till. Man liksom känner det på sig.. Vul i vecka sex efter en titthålsoperation visade ett tickande hjärta. Men liten var för liten. Den var stor som i vecka fem. Jag försökte säga til läkaren att jag var i vecka sex, nästan sju eftersom kag visste äl och sånt.. Så fick en ny tid veckan därpå. Hjärtat tickade men lillen var ändå för liten. Nytt vul i vecka nio på akuten visade pickande hjärta. Dagen efter visade död... Hua! Då var liten bara 6 mm.. Usch och fy, önskar inte ens min värst fiende det.. Den knodden tog sig på 6e försöket. Var överlycklig.. när jag fick reda på att den inte levde längre var det en sköterska som sa: jamen! Du är ju ung och kan försöka igen!

Fy vilken empatilös människa.. Nu, ett halvår senare sitter jag fortfarande och väntar och längtar..

Blev ganska ot men kände att när jag läst om Telgebo berättelse så blev jag lite sentimental..

Åter till ämnet.. Nyss drog det till som attan i , hur ska man förklara.., typ ljumsken fast högre upp, in mot blygdbenet. Höll i sig i ca 20 Sek och jag kunde knappt stå upp.. VAD va det?!

• MrsC74

3barnsmamma84: som jag nämt tidigare i tråden så fungerar inte temp metoden för alla så du behöver inte vara ledsen över det :)

• telgebo
    Villvaliten skrev 2012-08-10 11:36:41 följande:

Absolut håller med! Men generellt säger man tempa direkt efter 3timmars vila Glad

Jo på morgonen men man måste ju ta hänsyn till detta jag skrev också.
  • 3 barns mamma84
    MrsC74 skrev 2012-08-10 11:41:38 följande:
    3barnsmamma84: som jag nämt tidigare i tråden så fungerar inte temp metoden för alla så du behöver inte vara ledsen över det :)
    LOVE u !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    Helenmedh skrev 2012-08-10 11:40:09 följande:
    Hatar att läsa om ma och missfall :,( .. Jag hade också den där känslan att allt inte stod rätt till. Man liksom känner det på sig.. Vul i vecka sex efter en titthålsoperation visade ett tickande hjärta. Men liten var för liten. Den var stor som i vecka fem. Jag försökte säga til läkaren att jag var i vecka sex, nästan sju eftersom kag visste äl och sånt.. Så fick en ny tid veckan därpå. Hjärtat tickade men lillen var ändå för liten. Nytt vul i vecka nio på akuten visade pickande hjärta. Dagen efter visade död... Hua! Då var liten bara 6 mm.. Usch och fy, önskar inte ens min värst fiende det.. Den knodden tog sig på 6e försöket. Var överlycklig.. när jag fick reda på att den inte levde längre var det en sköterska som sa: jamen! Du är ju ung och kan försöka igen!

Fy vilken empatilös människa.. Nu, ett halvår senare sitter jag fortfarande och väntar och längtar..

Blev ganska ot men kände att när jag läst om Telgebo berättelse så blev jag lite sentimental..

Åter till ämnet.. Nyss drog det till som attan i , hur ska man förklara.., typ ljumsken fast högre upp, in mot blygdbenet. Höll i sig i ca 20 Sek och jag kunde knappt stå upp.. VAD va det?!

Var det ett MF du fick?

Ja det var exakt samma sak för mig att den lilla inte stämde med måttet och läkaren undrade om jag verkligen var säker på om jag var i v.7 och det var jag helt säker på och han sa bara att fostret inte motsvarar inte v.7 utan max v.5 men jag tycker ändå att han borde sett att det inte fanns något liv för det kunde ju nästa gyn några timmar senare snabbt konstatera.
  • slemtorsk i din bralla
    Villvaliten skrev 2012-08-10 11:24:38 följande:

Nej nu håller vi tummarna för att tant röd ändå inte knackar på dörren! Du kan vara undantaget som bekräftar regeln!   Flört
    knackar din tant röd innan hon kommer... min brukade bara klampa in..TOTALT oinbjuden *S*
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester