• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sandy1337 skrev 2023-11-10 15:54:47 följande:
    Tack för att du tog dig tid att svara!
    vad som är märkligt är att de röda testerna är mindre känsliga än de digitala (tidiga) jag tagit?

Ja RFSU ( röda) är väldigt okänsliga och kräver ganska mycket hormon anser jag så att ett CB digitalt early inte visar ngt låter ju lite mysko med tanke på att strecken syns på bilden ( även om bilden är redigerad?). 

någon gång har jag dock tyckt att CB early digitalt visst fel trots att andra test som kräver mer hormon faktiskt visar 

Tycker CB?s alla tidiga test är dåliga 

• Cashili33
    Sandy1337 skrev 2023-11-11 05:21:40 följande:
    god morgon!

nu har det digitala slagit om:) detta innebär att det röda RFSU-testet (okänslig) visade ett svagt svagt svagt positivt test två dagar innan det digitala tidiga testet från CB!

det bekräftar min känsla av att CB early digitala inte alls är så känslig som det utges att vara 

jag ser dock inget på ditt RFSU på denna bild 

var bilderna från igår väldigt redigerade ? 

grattis i alla fall ❤️

• Cashili33
    Mammanhär skrev 2023-11-11 08:31:58 följande:

Hej. Fick detta resultat inom testtiden. Väldigt svagt men tycker de ser rosa ut. 
    Är tidigt än har 6 dagar kvar til bim.
    Men efter ca 10 minuter när jag tittade igen var testet blankt. Negativt..
    De sägs ju att ett positivt test oftast förblir positivt när de torkar. Någon kanske har erfarenhet? 

Från vilket märke är detta test 
  • Cashili33
    Sandy1337 skrev 2023-11-11 10:44:16 följande:
    Japp, bilden jag lade upp igår var ?redigerad? på så sätt att jag dragit ner ljusstyrkan.

postar den ?ordinarie? bilden här också :)

jag fick alltså väldigt väldigt svaga linjer på RFSUs tester 2 dagar innan CBs tidiga digitala. Vilket jag tycker är lite märkligt. Antingen är RFSUs mycket känsligare än vad som anges eller så är CB tidiga digitala inte lika känsliga som anges 🤷🏼?♀️
    Aha ja detta var ju ganska mycket ljusare än den redigerade men man ser ju ändå ngt svagt och du har nu fått bekräftat med digital 

som du ser är ditt CB early ( staven) också jättesvagt vilket är mysko eftersom det Lanseras som ett tidigt test så CB tidiga stav eller digital är rätt urkassa 
  • Cashili33
    Liit skrev 2023-11-12 08:43:32 följande:
    Tycker strecket ser konstigt ut, tog bilden efter 15 min. Så det är ju efter avläsningstid?
    Sådana streck är tyvärr inte giltiga 
  • Cashili33
    cecekl skrev 2023-11-12 14:31:50 följande:
    Vill verkligen inte ta ut lyckan i förväg men blev så glad imorse och detta gjorde mig verkligen förhoppningsfull! Tack snälla! 
    Är du alltså 7 dagar sen med mens eller har du haft mens? 
  • Cashili33
    Maymom skrev 2023-11-23 22:42:55 följande:
    Ser defekt ut då det bara syns ett fjärdedels streck.

Jag hade tidigare hållit med andra och sagt spök MEN skillnaden är om strecket kommer inom tiden eller ej. Ett blått streck som kommer inom tiden är inte ett torkstreck. 

Det jag upplevt med CB nyss är att om man är mkt tidigt i graviditet och har lite hcg så kan det bli så. Fick detta ( dock helt streck om blåare, men smalt) och några dagar senare positivt på RFSU 

så , med det sagt KAN det va positivt.. 
    men det kan självfallet också vara fel på testet 

CB är kluriga 

• Cashili33
    EnKatta skrev 2023-11-27 18:49:43 följande:
    men, så roligt! Jag trodde aldrig det skulle bli något på första försöket då jag känner så många som kämpat länge. Tog två test till och visst ser de också positiva ut (CB något blekare nu efter en stund). 
    Japp positivt! Grattis 🥰

Måste bara åter igen uttrycka hur otroligt dåliga CB early måste vara då det är det test som visar minst på denna bild trots att det är ett tidigt test ( och så även RFSU är tidigt och visar mer ) 
  • Cashili33
    Linu skrev 2023-12-01 11:30:49 följande:

Andra beräknade mensdagen.

Åh, så jobbigt när det är ovisst. Ska på jobbmiddag/fest idag och vet att de kommer fråga eller anta graviditet om jag inte dricker och jag skulle helst ha det hemligt. 🙃

Ta bilen så slipper de undra 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester