• jess2011

    Ensamstående blivande tvillingmamma i Malmö/Lund-området

    Hej! Jag väntar tvillingar i Mars 2012 och är en aning orolig då och då över hur jag skall klara av allt. Jag är 41 år om en månad och har inga barn sedan tidigare. Jag kämpat med att bli gravid i 2 1/2 år. Funderar över om det kanske finns någon annan i samma situation?! Var på ulj i fredags och började gråta av glädje över att jag äntligen skall bli mamma. Det blev så verkligt med en gång:) Nu är det bara att kämpa på med illamåendet...:/

  • Svar på tråden Ensamstående blivande tvillingmamma i Malmö/Lund-området
  • Nilam

    Hej och stort grattis . Jag väntar inte tvillingar (vad jag vet) men är frivilligt ensamstående och har blivit gravid med hjälp av anonym donator, är 41 år och bor i Skåne. Fick MA tidigare i år, v 11 och det var tvillingar. Har även väntat tvillingar med barn nr 2 ( har 3 stora barn) men det blev så småningom bara ett barn, så det är ju inte omöjligt att den här graviditeten kan vara tvillingar också. Jag är bara i v 5, så det är långt kvar tills jag får besked. Tyckte ändå det var kul att hitta nån ensamstående i min egen ålder och i samma landsända, så skriv gärna till mig! //Malin

  • pecosita

    Hej Jess 2011! Grattis till tvillinggraviditeten!
    Nu är det kanske inte långt kvar?
    Jag har själv tvillingar som hunnit bli 1,5 år och tycker det skulle vara väldigt trevligt att komma i kontakt med någon annan tvillingmamma. Mina barn har precis börjat på förskolan och jag har börjat jobba igen efter en härlig föräldraledighet. Det är ju lite speciellt att få två bebisar på en gång och även om mina barn är lite äldre så skulle det vara trevligt att utbyta lite tankar och funderingar kring tvillingföräldraskapet .

    Vi bor utanför Lund

  • Sara 426

    hej hej, jag är ensamstående tvillingmamma till två 5 månaderspojkar. de kom i nov-11 men var eg beräknade till 19 jan-12. jag bor i Landskrona men är väldigt mycket i malmö och Lund =) vi kan gärna träffas om du vill =)

  • Sara 426

    jag skulle gärna vilja träffa fler ensamstående tvillingmammor. jag sitter helt ensam i min lilla lgh  ! haha! det blir lite ensamt! har ej tagit kontakt med "andra" mammor då jag känner att det inte är samma sak med ett barn som när man har tvillingar. känner inte att jag har den gemenskapen med dom! så jag skulle tycka det var jätte trevligt och kul om vi ( ev fler) kunde träffats! 

Svar på tråden Ensamstående blivande tvillingmamma i Malmö/Lund-området