Inlägg från: AgnesGN |Visa alla inlägg
  • AgnesGN

BF juni 2012

Hej. Hittade denna tråd och tänkte gärna hoppa in här.

Har BF 9/6, plussade i söndags. Helt galet glad men livrädd!
    Är i v.7 om jag räknat rätt, men allt justeras väl ändå efter RUL...

Har illamående sen några dagar tillbaka som kommer och går, men det är sånt man får ta... Försöker gilla läget och småäter en del och dricker mycket vatten. =)

• AgnesGN

usch, konstant illamående om jag inte småäter skorpor, satsumas eller fil typ hela tiden... Mer än en halvtimmer utan ngt i magen så börjar jag må illa... Hmm... Bara att gilla läget antar jag...

• AgnesGN

Längtar86 - är som dubbelt det där. Illamående = nte sugen att äta, men om jag äter går det över för en stund... )(

Vul låter mysigt. Inget som erbjuds här... Hur har ni sån tur? =)

• AgnesGN

Längtar 86 - för mig funkar satsumas, sura och salta godisar, skorpor, varmkorv och yoghurt... =)

Okej, mysigt att få se er lilla ärta... =)

Angående byxor så är det normalt att man sväller lite i början, magen lägger på sig en del vätska tror jag det är... Om jag inte läst helt fel. Jag som gått ner en del i vikt börjar få problem med de byxor jag äntligen kommit i pga att jag är mer svullen... Så typiskt, jag som kände mig så fin! =)

• AgnesGN

Vid illamående har jag tips - åksjukearmbanden. Funkar för det mesta på mig, inte alltid dock... Postafen blir jag trött av, men är ju redan helt paj av trötthet så kan inte säga skillnad egentligen...

Angående drömmar så drömmer jag väldigt mycket nu sen jag fick veta att jag var gravid. Är väl mycket som behöver bearbetas... Tror det är ganska normalt vad jag förstår?

• AgnesGN

Mtt78 - men vad tusan? Hur kunde de se så fel???

Lider verkligen med dig, men måste ändå kännas "skönt" att slippa operera bort någon äggledare eller del av den... Men missfall är  verkligen inte kul att höra heller...

Skickar kramar till dig.

• AgnesGN

Jag har oxå väldigt ont i ländryggen. Haft den en vecka nu. Vissa rörelser är värre... Jag ska på inskrivning hos BM på måndag så jag hoppas hon kommer med några bra tips.

• AgnesGN

Chriis - jag får inte heller göra mitt förrän runt v.18-20. Det är de dem flesta får erbjudet, men en del gör typ KUB-test då det blir VUL, endel söker privat gyn för att göra VUL, en del oroar sig mycket och ber om ett VUL och får det. En del har riskgraviditeter och erbjuds VUL, och en del har ingen aning om när de kan ha blivit gravida och får göra VUL... Sen finns säkert massa andra skäl till att få göra tidigt VUL.. Så alla har olika orsaker till att göra ett tidigt ultraljud.

Själv kommer jag vänta tills RUL:et. Känns som lika, orkar inte nojja mig i onödan. Går det åt helvete, så kan jag ju ändå inte påverka något tänker jag... =P

• AgnesGN
    Norrlandstöus skrev 2011-11-10 11:18:44 följande:
    måste bara fråga om det är någon mer som har börjat må bättre? är i v 12 och illamååendet och värken som jag haft hela tiden har försvunnit nästan helt.. blir lite smått oroad att det är någe fel., ska in och lyssna på hjärtat den 28/11 men det känns som en evighet dit.,.  
    Du ska verkligen inte vara orolig. Jag har hört (och hoppas det kommer stämma på mig) att runt v. 12 så kan symptomen minska. Men ring din BM eller googla så kanske du får mer utömmande svar... =)
  • AgnesGN
    bejb skrev 2011-11-20 09:06:27 följande:
    lite nyfiken på vad ni andra jobbar med/studerar? :)
    Jag jobbar som förskollärare på en avdelning med barn mellan 1-2 år. Mycket lyft och bärande. Men älskar mitt jobb med de små sötisarna... =)
Svar på tråden BF juni 2012