Mamma MB skrev 2012-01-12 12:43:32 följande:
Du överreagerar inte alls! När jag läser vad du skrivit vet jag med mig att jag hade tagit väldigt illa vid mig också. Det första RUL är ändå det första och man är spänd och nervös och förväntansfull.
Jag var på RUL i tisdags och vår undersökning tog ungefär en halvtimma. Barnmorskan som undersökte var noga med att alla mått stämde, hon skulle mäta båda benen och det andra stämde först inte då hon tittade, det var inte lika långt så hon försökte på andra sätt och försöka hitta benet igen och mäta om det och fick tillslut bättre bild så hon fick rätt mått. Så hon var mycket noga..
Det kändes lite som när man läste vad du skrev så struntade hon i att försöka mäta flera gånger så hon fick rätt mått, hon tyckte då att hon kunde sätta upp en ny tid till dig om några veckor så hon kunde hinna ikapp den förseningen hon hade vilket inte är ok kan jag tycka.
Du får helt enkelt lita på din magkänsla, ni har gjort VUL, ni har känt sparkar...
Det är helt ok att reagera och känna som du gjorde...
Åhh vad underbart att se sin älskling i en halvtimma! Vet såna som har varit på ul och fått vara där mellan 20-45 min. Måste vara helt fantastiskt! Det var som du skrev, hon mätte bara en enda gång! och väldigt slarvigt dessutom. Man mäter ju huvudet och lårbenet, men det gick så snabbt så jag såg inte när hon mätte lårbenet :S Med vår son så mätte barnmorskan honom 3 gånger för att vara på den säkra sidan. Vilket jag tycker var väldigt bra!
Den enda gången jag verkligen såg bebisen bra var när hon tog kortet. Då stannade bilden upp och där låg våran lilla älskling. Sambon trodde även att hon stressade för att hon var väldigt sen. Det satt ett annat par utanför och de blev jätte chockade när vi kom ut 2 min efteråt. Tack för din kommentar! <3
Fru HH skrev 2012-01-12 13:51:10 följande:
Jag tycker inte heller du överreagerar.
Men det där känns som en barnmorska som jobbar alldeles för länge med detta.
RUL är ju jätte speciellt, och man har frågor & funderingar speciellt om det är 1:A barnet.
Klart man borde få en barnmorska som bryr sig.
(eller i alla fall är duktig på att låtsas

)
Jag hade reagerat likadant.
Tur i alla fall att ni ska tillbaka! Jag hade ringt innan och säkerställt att du inte får samma barnmorska.
Jag ska inte få samma barnmorska nästa gång! :D Vilket gjorde både mig och sambon väldigt lättade. Klarade inte av hennes stress! Längtar så otroligt mycket till nästa ultraljud nu :) Hoppas på en bättre upplevelse! Tack för kommentaren <3