Inlägg från: LindanÖ |Visa alla inlägg
  • LindanÖ

BF juni 2012

Hoppar in här jag med =)

Väntar andra barnet. Gjorde tidigt ul för att se hur långt gången jag var och då var bf 15 juni =) Får se om det ändrar sig på rul om en vecka.
    Har en dotter född i augusti -09 =) 

• LindanÖ

MammaEmelie: Härligt =)) Jag mår bra =)) Kan må illa ibland om jag ätit tokigt, fast då e de ju ganska självförvållat :P 

Är dock lite orolig för högt blodtryck då jag hade det förra graviditeten.. Det startade runt v 25 och höll sen i sig graviditeten ut.. =/ Fick gå på koll 2-3 ggr i veckan (visserligen mysigt att få lyssna på hjärtljuden så ofta) men jag hoppas verkligen att blodtrycket håller sig nere denna gång.. =)

Hur mår du själv då? När är du beräknad? Gjort rul än? =) 

• LindanÖ
    MammaEmelie skrev 2012-01-08 21:18:03 följande:
    Jag håller tummarna för din del! :) Inte roligt att behöva oroa sig.
    Jag mår sådär. Har ett fruktansvärt illamående än. Vissa dagar kommer jag inte utanför dörren! Känner mig verkligen fast. Men vad gör man inte för miraklet :) Rul sker på onsdag! Har längtat som bara den!
    Känner du bebisens rörelser? 
    Åh va drygt med illamående =( Hoppas det släpper snart och att du mår bättre =)) Ska ni ta reda på könet? =) Jag har känt lite rörelser =)) förra gången kände jag inte förrän runt v 20.. har du känt något än? =)
  • LindanÖ
    MammaEmelie skrev 2012-01-08 22:44:01 följande:
    Tack! Hoppas jag med :) Nej vi ska inte ta reda på könet. Gjorde det inte med sonen heller. Ni då? Jag har känt puffar i magen sen v. 14. Helt underbart! Men har ändå varit orolig, så det blev att köpa ett angelsound vid jul. Underbart att höra hjärtat slå! <3
    vi tog inte reda på könet förra gången, men denna gång vill jag ta reda på det om det går =) Va skönt att kunna lyssna när man vill :D Fast jag skulle bli så nojig om jag inte hittade rätt på en gång.. Får man veta hur fort hjärtat slår då åxå? =)
    OHs mamma skrev 2012-01-08 22:52:30 följande:
    Ja, jag har blivit sjukskriven. Får hålla tummarna att FK godkänner det bara. Har haft två veckors semester och skulle börja jobba imorrn, men så blir det inte.
     Usch då.. Vad jobbigt.. Men skönt att du blivit sjukskriven.. Hoppas verkligen inte att FK ställer till det för dig.. 
  • LindanÖ
    MammaEmelie skrev 2012-01-09 11:26:10 följande:
    Okej :) Får man ta reda på könet vid rul där du bor? Här får man nämligen inte det. Jag blev jätte nojig första gången för jag lyssnade efter bebisens hjärtljud på helt fel ställe! Men efter en liten stund så hittade jag det :) Så mysigt! Sambon ville också höra. Nej, man får tyvärr inte veta hur fort hjärtat slår, hur många hjärtslag, men ifall man vill så får man försöka räkna i 10 sek ;) Inte det lättaste tyvärr! hehe
    Jappz.. här får man ta reda på könet.. Förra gången ville jag veta men inte sambon, men bm sa att det inte gick att se iaf för hon ville inte visa =) Denna gång har vi sagt tt vi ska ta reda på det om h*n nu visar upp sig.. =)

Hehe kan tänka mig att det inte e de lättaste :P Jag kommer nog åka till min bm för att lyssna oftare än vad som e vanligt.. Förra grav hade ja ju högt bt och fick gå på koll 2-3 ggr i veckan så om jag slipper bt denna gång kommer jag ändå vilja lyssna ibland =) 
  • LindanÖ

Lägger in mig på BF-listan jag med =)

Gravid BF - Lista Juni 2012 Gravid

1 - Norrlandstöus
    3 - zenoble
    - lillalyckan
    7 - tesen
    10 - AgnesGN
    11 - Moa Li 
    11 - Längtar86
    11 - Skruttens mamma
    12 - SaraVictoria
    15 - Lindalusen 

• LindanÖ
    Fru HH skrev 2012-01-12 21:15:51 följande:
    Tack snälla ni, tack och lov så mådde bebis bra och hjärtat slog. Dem kunde dock inte svara på vart blödningen kom ifrån.
    Men nu känns det bättre.

Kram till er
    Vad skönt att allt såg bra ut! =))
  • LindanÖ

Här är en till =) Är i v 19 och känner inte heller något.. Ändå var den hur livlig som helst på rul =) Och moderkakan ligger inte i vägen och dämpar. Däremot är jag överviktig så det kanske påverkar? =)

• LindanÖ
    Bumman79 skrev 2012-01-17 07:27:27 följande:
    Samma här...hade en stor mage redan innan jag blev gravid...kanske så så att den har mycket plats? ;). El att hullet dämpar?
    Kanske är lite både och.. I alla fall för mig hehe :P 
  • LindanÖ
    bejb skrev 2012-01-17 15:04:03 följande:
    Nu har vi varit på ultra och sett vår lilleskutt igen! =) Dock ville h*n inte visa om den e kille eller tjej. Men allt såg bra ut annars och utvecklingen såg väldigt bra ut! Enligt ultra blir bf kanske nån dag tidigare,men ska till bm nästa måndag så då ska vi kolla om det ändrar datum eller om det står fast på 5:e.
    Har känt kullerbyttor och sparkar hela dagen, vid  ultrat blev det fart på och h*n har hållit samma fart sen dess,hehe :P
    Oj va skönt då man än en gång fått bekräftat att den lill* mår bra =) =) =)
    Härligt =)) 

Det var samma för mig. H*n ville inte visa upp sig Så det får bli en överraskning =) Fast jag tror det är en tjej =) Sist trodde jag visserligen att det var en pojke, men då hade jag fel :P Så jag ska kanske inte lita alltför mycket på mina "känningar" hehe 

Blev flyttad till 12 juni istället för 15:e =) Sen ska jag snittas så det blir ju 7-10 dagar tidigare ändå =)

• LindanÖ
    OHs mamma skrev 2012-01-17 15:11:26 följande:
    RUL idag och vi fick veta att det är en liten pojke den här gången också Nytt BF, ändrat från 11 juni till 8 juni
    Härligt =)) Va kul att ni fick se kön åxå =)

• LindanÖ
    AgnesGN skrev 2012-01-18 20:54:35 följande:
    Drömmer jämt saravictoria.... Sover dåligt...

Och Inatt sov jag INGET knappt... Gjorde RUL igår:

TVÅ små huvuden ovanifrån... Jag bär visst på tvillingar. Det är två små knyten... Lyckan är stor, paniken är stor oxå... =)
    Åhh Va roligt!! Stort grattis :D
  • LindanÖ

Jag hade inget i 50 när vi fick dottern å de va ju bara bra eftersom hon var 56 lång när hon föddes :P Så jag lär inte ha med mig nåt i 50 denna gång heller =)

• LindanÖ

Vi har åxå köpt samma säng =) Eller jag passade på när Victoria fick barn.. då fick man sängen på köpet om man köpte madrassen.. :D Jag och lilltjejen byggde ihop den igår =)) Nu e de bara 20 dagar kvar till snittdagen :D

Svar på tråden BF juni 2012