Inlägg från: Kameleonten |Visa alla inlägg
  • Kameleonten

BF juni 2012

Jag hoppar också in här. Var på RUL 5/1 men bebisen låg tokigt, det var svårt att mäta huvudet och man kunde inte se allt som ska kontrolleras. Jag fick komma tillbaka igår 9/1 och vi fick kämpa ett bra tag, men tillslut fick vi se allt som behövdes och vi fick BF 10/6. Nu känner jag mig avslappnad i graviditeten, den tidigare oron är borta och det känns så skönt :)

Gravid BF - Lista Juni 2012 Gravid
    1 - Norrlandstöus 
    3 - zenoble 
    4 - 
    EmeelieeA
    - lillalyckan 
    7 - tesen 
    7 - MammaEmelie
    10 -  AgnesGN 
    10 - 
    Kameleonten
    11 - Moa Li 
    11 - Längtar86 
    11 - Skruttens mamma 
    14 - SaraVictoria 
    15 - Lindalusen
    19-  Polarlantis 

• Kameleonten
    MammaEmelie skrev 2012-01-12 12:09:05 följande:
    Måste skriva av mig om gårdagens ul till någon! Kände mig så illa bemött :( Har även lite frågor.
    Gårdagen: Jag och sambon fick först vänta 20 min över våran tid. Hade varit där en kvart innan för att verkligen inte missa tiden, vilket blir 35 min tillsammans. När vi väl möter barnmorskan så verkar hon väldigt stressig! Jag berättar för henne att jag är lite orolig, men hon lyssnar inte på mig utan ber mig lägga mig på sängen och trycker ut gel på hela magen. Här hade jag velat andas lite mellan och kunna slappna av, men det fick man tydligen inte!?  När vi ser bebisen på skärmen så konstaterar hon direkt att jag inte är så långt gången som jag trodde att jag var. Endast i v. 17 så jag skulle få tid om 3 veckor igen. Själv hade jag ändå en liten förhoppning om att vi skulle få se bebisen lite till, men hon var så snabb med att visa bebisen så jag hann inte med! Här är huvudet, hjärtat och urinblåsan, här får ni en bild, KLART! Jag var i stor chock! Visst vi skulle dit igen men det skulle inte vara samma sak som att se den för första (egentligen andra) gången. Mätningen hon gjorde på den var inte heller riktigt bra. Ultraljudet tog endast 1 minut! Är det normalt?
    Men nu när jag tänker på det i efterhand så kan det helt enkelt inte stämma riktigt. Jag kan inte bara vara i v. 17 (16+4) . För det första så gjorde jag ett vul i v. 6+5 och fick BF datumet 12 juni. Men nu blev det istället den 22 juni. Då skulle jag alltså ha varit i v. 5+2, och min ena fråga är ifall man kan se bebisen så tidigt? Kanske jag har en liten bebis? Fast min mage säger något hela annat! Är gigantisk denna graviditet. Barnmorskan hann även inte kolla efter fler bebisar så då blir jag också även lite nervös över nästa ul. Tänk om det är fler än en? Har även känt bebisen jätte länge i magen sen v.11-12, om man räknar med det senaste datumet. Sambon har även känt sparkarna utanför, och även jag! Jag måste vara längre gången, bara måste det! Någon mer som tyckte detta var konstigt? Eller överreagerar jag?
    Usch det låter inte som någon rolig upplevelse, jag tycker att ni blev dåligt bemötta av barnmorskan. Jag jämför med ultraljuden jag var på då de verkligen tog sig tid att mäta flera gånger. Tur att ni inte ska ha samma nästa gång! Ni får i alla fall se eran älskling en gång till och det är ju roligt :)
  • Kameleonten
    Fru HH skrev 2012-01-12 21:15:51 följande:
    Tack snälla ni, tack och lov så mådde bebis bra och hjärtat slog. Dem kunde dock inte svara på vart blödningen kom ifrån.
    Men nu känns det bättre.

Kram till er
    Vad skönt att allt såg bra ut!
  • Kameleonten
    Speedofsound skrev 2012-01-18 20:18:40 följande:
    Jaha okej, alla är olika! Det hjälpte mig iaf, hoppas hon kan hjälpa dig :)

Är det någon mer som drömmer sjukt mkt varje natt? Känns inte som att jag kommer i riktig djupsömn någon gång och vaknar supertrött och med huvudvärk :(.
    Ja jag drömmer också en massa och det känns inte riktigt som att man sover lika bra då.
  • Kameleonten
    MammaEmelie skrev 2012-01-21 09:18:44 följande:
    Grattis till alla som har gjort ul! :D Måste vara en underbar känsla!

Jag har en liten fråga. Det är nämligen så att jag redan har börjat samla på mig lite smått av kläder, men är nu väldigt osäker. Ska man köpa kläder i stl. 50? Med sonen så hade jag bara lite kläder i den storleken till honom, och när han kom ut så var det bara att lägga undan dem och gå direkt till stl 56. Vågar man chansa och skippa att köpa i stl. 50? Eller ska jag köpa något litet bara?  
    Det undrar jag också. Vi har köpt några enstaka plagg i stl 50, men känner mig osäker på om viska köpa mer.
  • Kameleonten
    PetraK skrev 2012-01-21 10:10:25 följande:
    Tycker inte ni att storlekarna skiljer sig mycket från butik till butik? På en del ställen ser 56 stort ut och på andra ställen ser det litet ut?
    Jo det tycker jag också. Vi shoppade lite mer kläder idag, på åhléns och då blev det lite kläder i stl 50/56.
  • Kameleonten
    NinnaBus skrev 2012-01-21 21:24:53 följande:

Inventerat bebiskläderna och insett att vi har i princip inget kvar i stl 56...
    Har lånat ut det mesta till mina syskon... En del har hunnit bli lite urtvättat och resten vet jag inte hos vem det befinner sig just nu...
    Så det får nog fyllas på lite...
    Men skulle få låna lite av syrran också som fick en pojk i somras...

Stl 50 har vi en hel del kvar i. De kläderna har varit små till syskonbarnen så de har vi kvar allt i...
    Vårt andra barn föddes lite tidigt så han var bara 45 cm lång... Då var tom 50 stort....

Skulle vilja ha tag på lite färgglada bebiskläder som inte kostar skjortan bara för att det råkar sitta nåt märke på dem... Är så trött på allt ljusblått pluttinuttigt... Vill ha lite starkare glada färger också...

Jag vill också ha färgglada kläder och gärna i starka färger, inte bara bleka pasteller och grådaskiga kläder. Blev så glad när vi hittade det på rea idag. 25-30 kr plagget och det blev bland annat gröna, gula, röda och marinblå kläder. Sen blev det lite som inte var på rea också.
  • Kameleonten

Vi klickade precis hem en barnvagn :) Vi hade bestämt oss för en brio happy, en duo med liggdel. Vi har varit och provkört i affär och där skulle det kosta 8000 kr för chassi+sittdel+liggdel. Men jag hittade ett erbjudande på kopbarnvagn.se, 2011 års modell för 5300. Det var inte den färgen vi hade bestämt oss för, men det är helt okej för 2700 kr! Känns så bra, beställde även åkpåse, sittdyna, regnskydd och myggnät. Har någon annan köpt barnvagn än?

• Kameleonten
    Polarlantis skrev 2012-01-22 17:08:14 följande:
    Någon mer som har rättså rejält ont ovanför blygdbenet? Alltså toköm mage? Är som ett blåmärke både på in och utsida känns det som, inte skönt alls! Några tankar?

Imorgon är det RUL och till skilnad från alla er som bara ser fram emot det med glädje så är jag helt panikslagen och vill inte alls gå dit, är så rädd för att det ska vara ngt fel! USH! Ska bli skönt att få det överstökat!  
    Jag var också jättenervös innan. Fast jag längtade ändå väldigt mycket. När vi skulle gå in i rummet slog mitt hjärta jättesnabbt och jag glömde nästan att andas. Var så himla skönt att se att att någon rörde sig där inne. Oftast är man ju orolig helt i onödan. 

Det går säkert jättebra imorgon! 
  • Kameleonten

Kul att den här tråden vaknat till liv. Jag var nog inte så aktiv i den dock, men vår son kom den 9 juni och vi har BF med nästa den 27/8. Så det blir lite drygt två år mellan dem. Var på RUL idag och det är troligen en liten tjej :)

Svar på tråden BF juni 2012