BF juni 2012
Ja hoppas också!! Kollade runt lite.. så de kan ju ta nån dag till vecka ändå innan h*n vill komma ut. Men gick ju in i vecka 39 idag! =) Så jag hoppas hoppas!
Jag köpte teet i en hälsokostafffär
Ja hoppas också!! Kollade runt lite.. så de kan ju ta nån dag till vecka ändå innan h*n vill komma ut. Men gick ju in i vecka 39 idag! =) Så jag hoppas hoppas!
Jag köpte teet i en hälsokostafffär
Var till bm idag och allt såg bra ut! Med tanke på slemproppen som gått och då hon kände på magen trodde hon att jag inte behöver vänta så länge till. Hon gav en ny tid till nästa vecka men sa att jag lika bra kan vara på bb då :)
GRattiskramar till er Zenoble!! =) Härligt med en bebbe som hittat iut!!
Här börjar det bli riktigt jobbigt, stor som ett hus, en massa sammandragningar och förvärkar, lite lös mage, och slemproppen kommer fortfarande. Bm borde inte ha varit så positiv då jag var dit för nu sitter man ju bara och väntar o längtar att nånting skall börja ske!!
Hoppas verkligen det börjar hända något snart.. har riktigt sommarhetta här nu! Tur att man slipper vara höggravid i värsta sommarvärmen senare iallafall (något positivt..)
nu måste det nog f*n vara på gång..på riktigt alltså!
hade mycket sammandragningar före jag gick och la mig och kl 12 kom det en värk som en blixt från klar himmel..kunde iallafall somna om fast det tog jävla ont,men vaknade på nytt halv2 av en värk,samma kl 2 och sen blev det omöjligt att sova mer.. nu kommer värkarna med 12min mellanrum och känns väldigt intensiva och smärtsamma.
jag vågar ju inte hoppas att det faktiskt är på gång nu.. kanske bara starkare förvärkar ändå.. ingen vattenavgång ännu heller men slemproppen gick ju för 5 dagar sen.. och nu kommer en värk igen.. "andaaaaaaaas in......."
Igår kl 14.11 kom hon- vårt efterläntade lilla mirakel! 3520g 50cm. En 10poängare. Vi mår alla bra,mamma är lite sliten efter en väldigt snabb o intensiv förlossning.
Tack för alla grattisar!
Man går nog verkligen in i en helt ny värld då man blir mamma,men en härligare sådan!
Det har varit en intensiv vecka, den intensivaste i mitt liv och har varit väldigt omvälvande men nu är lilla hjärtat redan 1 vecka gammal och hjälp vad tiden går fort!
Började känna av värkarna på sön 27 runt klockan tolv då sambon kom i säng kände jag plötsligt som ett hugg i magen och började känna en molande värk.. sen vaknade jag runt 2 och började ha regelbundna värkar med 10 min mellanrum. Jag stod ut till 6 på morgon,då ringde vi BB och de tyckte vi kunde komma in då eftersom värkarna kom med 5min mellanrum. Jag trodde bara det var tillfälliga förvärkar som skulle gå om.. men vi tog iallafall med den packade väskan och åkte iväg. Det var en låååång halvtimme innan vi var framme och jag trodde bebin skulle komma då vi hade 1 km kvar. Då vi kom in tog de ctg kurvan och undersökte.. var då redan 4cm öppen. Kl 9 började jag med lustgasen och det hjälpte lite grann men kl 10 fick jag epiduralen och var då 5 cm öppen.. värkarna avtog så de gav värkstimulerande dropp.. en timme senare hade epiduralen ingen effekt mera och det började KÄNNAS! Jag andades lustgas och hade en underbart duktig ung barnmorska som hjälpte mig andas genom varje värk. De fyllde på av ryggbedövningen men tyvärr kände jag inte någon effekt av den.. kl 12 var jag 7 cm öppen och på en timme for det 3cm bara sådär!
Började krysta kring 13-tiden och då började mardrömmen.. vid varje krystvärk började jag kasta upp en maaassa mörkbrun/röd? vätska..och det bara sprutade över alla kring sängen och mig själv.. varje gång jag tryckte på kom det upp lika mycket gegga! En riktigt mardröm! Jag blev helt matt och slö och svimfärdig till sist så de bestämde sig för att göra ett litet klipp för att påskynda det hela lite.. efter några krystningar kom hon äntligen ut! En liten underbart gudomligt vacker flicka på 3520gr och 50cm lång. De kollade på henne snabbt och gav henne fullpott i apgar poäng och sen fick jag henne på mitt bröst. Tårarna bara sprutade och jag glömde all smärta och jobbigt jag varit med om de senaste 12 timmarna. Det var värt det då man väl hade henne på bröstet! Sen blev jag sydd och ont gjorde det.. men nu var hon ju ändå hos mig!
Känns helt overkligt ännu att man är mamma & pappa nu men vi njuter för fulla muggar och bara lever i vår lilla bebisbubbla! Blev utskriven från bb i fredags och barnläkaren sa att hon var ett riktigt praktexemplar och litet mirakel.
Själv kommer jag att få kallelse till sjukhuset för utredning då jag började kasta upp så mycket. De sa att de aldrig tidigare sett något liknande. Men jag har ju haft svår halsbränna/sura uppstötningar hela graviditeten så de misstänker jag har någon form av magkatarr eller magsår. Nu efter förlossningen har jag inte behövt ta någon medicin med det känns av lite ibland om jag missköter mig med maten.
Nu kallar min lilla prinsessa på mig men hoppas ni andra börjar få era junibebisar snart! Jag kommer fortsätta skriva i denna tråd fast det blev en majbebis för mig =) för jag tycker det blivit så trevligt och lära känna er andra här =)
Ha de bra och hoppas det börjar ske något för er också snart ;)

köp och drick hallonbladste! jag hann bara dricka 3 dagar så kom tjejen sen! slemproppen gick ju också förstås några dagar tidigare vilket säkert bidrog..
Här har det varit tyst länge! Hur ser det ut för er idag? Har era killar/tjejer fått några småsyskon ännu? :)
Oj så roligt om ni väntar tillökning alla tre! Härliga tider väntar! Jag hoppas att jag också får joina "väntelistan" snart :)
Jag är 100 % för ett syskon men det gäller ju att pappan är det också :)
Vore ju kul med en fortsättning på denna tråd för de som ska få nummer 2 :)