• PetraK

BF juni 2012

Jag har förövrigt så jäkla svårt att komma till ro på kvällarna, det brukar jag inte ha! Idag skulle jag gå upp 4:25, tror inte jag sovit mer än 2 timmar i natt :(. Senast jag kollade på klockan var 00:45 och det tog bra lång tid att somna efter det med. För varmt, oskön liggställning osv. Snyftade lite för min man och då kom han och satte på lugn musik på telefonen och gosade på min rygg :). Somnade inte bättre för det men det var skönt att bli lite ompysslad :).

• PetraK

Ne jag jobbade helg så det var ju skönt att det var över. Men kombinationen att jag tog en nap igår efter jobbet, mycket i skallen och att jag var tvungen att sova, det funkade inte.
    Surt med inställt tåg! Börjar problemen redan för dom :P?

• PetraK

Lillalyckan: ska kika när jag är vid datorn i em :).

Anne Lisa: höll på att blunda till en stund på jobbet när det var lugnt :P. Det dumma är ju att om jag tar en siesta i em så blir det säkert lika jobbigt i natt, ska upp tidigt imorrn igen. Så när jag kommer hem ska jag nog försöka ta mej ut och gå en sväng och sen hålla mej sysselsatt.

Ni som mår illa; vilken vecka är ni i? Jag är i vecka 4+2 idag och har inte mått illa alls än.
    Sen är jag inte kvackmagig alls, och har inte spytt (nykter :P) sen jag var 4-5 år. Ska bli intressant att se hur det blir nu :P.

• PetraK

Skånetös80: linköpingsbo ju :)! Då är vi två. Jag försökte precis ringa till Kvinnohälsan men telefonkön för idag var redan full!! Så jag ska ringa till storken när jag slutar vid 15 och se om det går att komma fram. Hoppas dom har bättre med tider där! Jag vill komma dit fort!
    Vart ska du göra ultraljud (vul eller)? Är det privatbokat eller fick du den tiden när du ringde också?

Idag är jag svullen som tusan i magen, väntar i princip på att ngn ska fråga (ingen annan ser ju det här!) så jag kan säga "Ne jag har bara lagt på mej lite hull, men tackar som frågar" haha!

• PetraK

Skånetös80: jag har bott i Lkpg i snart 6 år. Själv då? Jag vill inte avslöja för mkt OM det är ngn man känner som snokar runt ;).
    Storken är en privat men landstingsförd kvinnoklinik. Ringde dit idag och fick tid den 8 november, då är jag i vecka 8. Hoppas på att få se eller höra bebis då, för veckan efter planerar vi att börja berätta för våra familjer :D. Dom lät förövrigt sååå mysiga på storken :).

• PetraK

Grattis hoppet86! Kul att det äntligen tog sig :)! Visst är det svårt att fatta att man ska få en liten :)!

• PetraK

Skånetös80: jag mår inte illa heller, och det här får jag väl äta upp snart, men jag skulle gärna känna lite sånt nu ;). Men, jag känner mej mycket mer gravid nu än när jag var gravid i augusti och fick mf, så det känns skönt. Men jag tror symtomen går lite upp och ner från dag till dag. Igår hade jag superont i brösten, idag inte lika mycket.

Ja vi väntar med att avslöja för mycket :).
    Antar att du inte har din familj här i närheten eftersom du är från Skåne? Hur tycker du det känns att få barn här och ha familjen långt bort? Själv tycker jag att det är lite tråkigt. Dom kommer ju inte kunna träffa bebis så mycket. Å andra sidan är det bara 12 mil till dom så jag ska nog inte klaga... Vi ses rätt ofta ändå :).

• PetraK

Hoppet86: Det tog sig på femte försöket för mej. Det är lustigt, för förut har jag alltid trott att man skulle bli helt förstörd (positivt alltså) när man fick det där pluset, men efter några månaders försök så var varken jag eller mannen helt förstörda när pluset kom. JÄTTEglada, men vi var lugna, och kramades massor. Men jag trodde vi skulle hoppa omkring och tjoa om ni förstår vad jag menar ;). Hur reagerade ni?

Jag börjar också fundera på om det inte vore mysigt att få veta könet, dels av den anledningen du säger lillalyckan, och sen för att vi har två barnrum i nya huset, ett rosa och ett blått (folk får tycka vad dom vill om det, jag fick aldrig vara typiskt tjejig när jag var liten :P) och det vore ju skönt att kunna börja inreda "rätt" rum... Samtidigt vill jag verkligen ha överraskningen. Min man vill absolut INTE kolla kön! Sååå det kommer nog få bli en överraskning ändå :P.

• PetraK

Hoppet86: ja då förstår jag att ni bröt ihop, med det bakom er. Va kul att det tog sig nu då :)!

Jag tog ett cb imorse som var starkt (finns i mitt galleri) och skickade sen bild på det till mannen, till var fick jag "fint bagarn! Kyss på magen" :P. Fiiiint smeknamn va? :P
    Och ändå kan jag fortfarande inte förstå, kanske därav våra reaktioner... Och även pga missfallet för två månader sen. Det är som om man väntar för att se att mensen inte kommer.

• PetraK

Jag är också sååå sugen på att berätta! Min syster vet och hon har en dotter på snart fyra år som längtar sååå efter syskon eller en kusin, så hon kommer bli jätteglad. Och jag vill berätta det för henne så hon får berätta för resten av min familj. Jag kommer vänta tills efter 19 okt (Gynundersökning) men sen kan jag nog inte hålla mej längre. Skulle det hända ngt efter det är det skönt om dom vet. Min mans familj vet jag inte hur vi gör med, dom är väldigt utspridda i landet så det tar vi väl när alla är samlade :). Fan va man längtar :)!

Svar på tråden BF juni 2012