Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

BF juni 2012

Hade en svag brun ton på pappret när jag torkade mig nyss. Efter det har jag torkat bort en tun sträng med mörkbrunt. Undrar om jag ska oroa mig  för det. Har lite molvärk i magen men det har jag ju annars med. Mår pissilla och ömma bröst.
    Missfall borde väl göra ont och då kommer det färskt blod?????
    Jag har aldrig upplevt missfall och jag minns att jag till och med hade en liten blödning med mina 2 stora tjejer men blir ändå skit orolig.
    Nån mer som har haft brunt på pappret och det inte var någon fara?????

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611
    mydiamond skrev 2011-11-02 15:24:38 följande:
    IdaElin0406:  Jag har precis haft likadant som dig, men har slutat nu!:) Det kom efter att jag och min sambo hade sex! Men kan komma även fast man inte haft sex. Så det är inget ovanligt alls! Hur mår du annars? Vilken vecka är du i?
    jag e i v 8, var och kollade upp det och det var ett fint litet foster med tickande hjärta. Så nu e det ro i huset igen. Hon sa att bruna flytningar e vanliga i början och inget att oroa sig för. får man väldigt ont och börjar blöda kraftigt e det en annan sak. Och hon sa att om man har tydliga symtom som helt plötsligt försvinner så ska man vara lite på sin vakt.
  • IdaElinLivia040611

Jag åkte till sjukhusets gynakut. Sa att jag hade bruna flytningar och ont i magen och sa att jag va jätteorolig då min dotter innan föddes redan i v 25. Fick vänta typ 1 Tim och betalade bara 150:-. Jätte bra läkare:)

• IdaElinLivia040611
    tm78 skrev 2011-11-02 22:07:27 följande:
    Har varit på ultraljud idag, men det var ingen rolig upplevelse. Det fanns inget foster i livmodern, det satt i den ena äggledaren, så utomkvedshavandeskap alltså Gråter
    Imorgon ska jag opereras, och jag hoppas att de inte behöver ta bort hela äggledaren, men det är risk för det. Usch, är så ledsen Gråter

Lycka till vidare, alla ni andra.
    Neeej Gråter, det e ju det här man e så rädd för. Hoppas allt går bra nu och att du återhämtar dig så ni kan försöka igen när ni e redo. Kamar
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611
    bejb skrev 2011-11-02 20:56:51 följande:
    var hemma till föräldrarna ikväll somjag inte träffat på 2,5v och de tyckte nog redan att jag hade lite rundare mage än vanligt redan :) så roligt att det syns lite ändå!
    har nu också inhandlat lite mammakläder..både nytt och begagnat från loppis/nätauktioner och det är så skönt att kunna ha på ett par byxor igen utan att magen trycks in och klämmer! :)
    men ingenting inköpt åt bebben...ännu!
    imorgon om jag hinner ska jag ringa och beställa tid för ultraljud! ska bli så spännande att få se vem som bor där inne.. om det är friskt..och om det är en eller två :)  ((har tvillinggener i släkten från mammas sida))
    Skönt att se att allt ser bra ut, fast om det e friskt eller inte går ju inte å se nu. Men att hjärtat slår och att det e normalt till storleken kan man ju se. Om du inte menar det storaultraljudet i v 18 såklart Glad
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • IdaElinLivia040611

Vaknat, ätit frukost, kräkts upp frukost...mhhh härligt att vara gravid. Igår tyckte jag att jag började må bättre men imorse bara vände det sig i magen. Hatar å spy. Vecka 9 idag och har läst att det skall vara den veckan man mår som värst. Hoppas det börjar vända sen.
    Har ju en liten bebis hemma på 5 mån. Inte lätt att känna sig såhär och samtidigt bära på en kinkig bebis.
    Men som alla  skriver, vad e lite spyor när man väntar ett nytt liv. Antar att han/hon växer på som satan eftersom jag mår såhär. Inga tvivel på det. Nästan inga bruna flytningar kvar, kom lite i morse men hoppas att dom snart e borta.
    Ha en jätte skön fredag alla fina mammor .Skål (mineralvatten i mitt fall)

• IdaElinLivia040611

Jag gjorde VUL för att jag fick förändrade bruna flytningar och ville kolla att allt såg ok ut med pyret. Har man fått se någonting därinne med ett hjärta slå så vet man ju att det är väldigt liten risk att något går fel ( även om det kan hända) så vissa som är orolliga och kanske varit med om något tråkigt innan vill väl bli av med den där oroande kännslan man kanske annars bär runt på ända till KUB eller RUL. Alla som känner sig nojjiga tycker jag ska boka ett VUL bara man e medveten om att det alltid finns en risk att göra det och att det inte e 100% sen om det nu sett bra ut :) Har haft min värsta dag hittills igår. Låg på soffan hela dagen, fick bara i mig yoghurt och blåbärs soppa. Fy fan säger jag bara för den här första perioden. Kl halv 11 på kvällen fick jag tvinga i mig lite ris och kyckling annars hade jag nog inte kunnat sova ordentligt. Hoppas denna dag blir bättre. Vet inte hur jag ska kunna lämna min lillskrutt på dagis. Men det e bara att bita ihop och ta djupa andetag. Läskigt bara när jag ibland blir helt svimfärdig. På onsdag har jag ett inbokat läkarbesök, vet inte riktigt vad man ska göra då men kanske känner lite på magen eller så. Ska fråga om mina sega flytningar jag har. Är det någon mer som tycker att ni fått rikligare flytningar???? Ha en bra dag!

• IdaElinLivia040611

Bejb: Har haft ljustbruna flytningar i snart en vecka. Jag bokade tid för VUL direkt bara för att vara säker på att det inte var ett missfall pågång. Såg ett fint tickande hjärta. Bm sa att bruna flytningar är vanligt och inte behöver vara farligt. Son någon sa känsliga slemhinnor. Är det färskt blod ska man nog kolla direkt. Men så kan bruna flytningar även vara starten på missfall men då kommer det ju inte bara en gång. Håll koll och va uppmärksam på om det förändras i färg eller att du får ont i magen. Hoppas allt e bra!!!!

Svar på tråden BF juni 2012