Inlägg från: AgnesGN |Visa alla inlägg
  • AgnesGN

BF juni 2012

Chriis skrev 2011-11-20 21:32:29 följande:
    jag jobbar på en förskola som barnskötare. småbarnsavdelning 1-2 åringar. mycket lyft och bärande tyvärr. men love my job =)
    Vi verkar tycka lika! =) Det bästa jobbet ever. Men får se hur länge man orkar med ryggen... Börjar redan göra riktigt ont varje kväll...
  • AgnesGN
    Chriis skrev 2011-11-21 20:44:35 följande:
    ja, jag känner också själv av ryggont lite, ska berätta för chefen imorgon, har du berättat?
    Nej, jag avvaktar till efter jul. Träffar ändå inte min nuvarande chef nästan alls så jag hoppar det. Och efter jul får vi en ny chef så då tänkte jag berätta till henne när det känns lägligt.... Om inte annat på medarbetarsamtalet i februari om det inte syns innan så man fått komma ut med det... Eftersom jag är ganska överviktig tror jag inte det kommer synas så tidigt att jag är gravid då alla nog bara tror jag blir fetare... =P Men mina kollegor vet allihop, svårt att dölja som jag mår. Illamående, kräks, vit i ansiktet och springer och kissar hela tiden...=)
  • AgnesGN

Jag känner inget. men 15+0 idag och första barnet så BM säger att jag börjar nog känna första efter UL som är 17 jan... Längtar så! =)

• AgnesGN
    Gravid BF - Lista Juni 2012 Gravid

1 - Norrlandstöus
    10 - AgnesGN
    11 - Längtar86
    11 - Skruttens mamma
    12 - SaraVictoria
  • AgnesGN
    PetraK skrev 2012-01-07 17:46:33 följande:
    Tack Saravictoria :)

Jag tycker det är dags att visa lite magar nu :) någon som håller med?
    Ni får gärna visa lite magar... =) Min ser tyvärr ut som förr eftersom jag är så stor sen innan och har ganska mycket mage på grund av övervikt. Men det känns hårdare och stramare under naveln vilket gör mig glad även om det inte syns... =)
  • AgnesGN

Drömmer jämt saravictoria.... Sover dåligt...

Och Inatt sov jag INGET knappt... Gjorde RUL igår:

TVÅ små huvuden ovanifrån... Jag bär visst på tvillingar. Det är två små knyten... Lyckan är stor, paniken är stor oxå... =)
  • AgnesGN
    Bumman79 skrev 2012-01-18 21:25:17 följande:
    Oh my god tvillingar! shit hur känns det?
    Haha, det känns! =) Nej men, har inte riktigt förstått det ännu... Är superlycklig. Men supernervös... Hur ska detta nu gå? =)
  • AgnesGN

Tesen: Dubbel lycka, dubbelt jobb... =)

Ville inte veta kön, så vi sa till redan innan att v i inget ville veta. Det får vi se när våra små kommer ut... =)

• AgnesGN
    Bumman79 skrev 2012-01-18 22:40:10 följande:
    Ja jag med...jag gjorde ultraljud i måndags å det var helt magiskt ju att få se sitt första barn för första gången efter 2 år av försök...för dig tog det ett helt år oxå va?
    Förstår känslan. Japp, ett år tog det. Lång väntetid men jag tror nog det är värt det nu... =)
  • AgnesGN

Tack så mkt! Börjar smälta det nu och inse att jag är lyckligt lottad... =) Algol: Håller tummarna för dig på UL. Du blir superglad vad du än får. Jag väntade mig en och fick en extra. Men det var bara en bonuslycka. =)

• AgnesGN

Bumman - jag har oxå funderat på det där. Ska jag söka graviditetspenning? Är det lönt? Jag väntar ju tvillingar och läkaren på specmödra sa att jag med stor sannolikhet skulle bli sjukskriven, då känns det ju onödigt att söka GP? Eller? Tänk OM jag inte blir sjukskriven? Jag kommer ju aldrig orka jobba till BF... Jag jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning, mkt lyft och bärande varje dag... Men alla får ju inte GP ändå...

Jag tänkte avvakta nu och höra med min BM när jag ska dit om två veckor. Hon kanske har något bra råd... Jag är lite clueless just nu...

• AgnesGN

Jo det är svårt med första barnet/en... =P Men det brukar ordna upp sig. Prata med din BM... Sen skadar det kanske inte att söka GP, även om man inte får det... men jag vet inte om jag ids om jag lix blir sjukskriven...

• AgnesGN

Tråkigt med bemötandet Petra. Min mage är oxå olika från dag till dag. Vissa dagar känns den mkt fastare och större, och andra dagar är den mindre. Har dock ganska nyligen börjat känna av mina skruttar där i magen så jag kan inte säga att jag märkt ngt mönster än...

• AgnesGN
    Algol skrev 2012-02-07 19:34:12 följande:
    Jag vet precis din känsla, det är en stor överraskning vid U-ljudet när man ser att där ligger två små bebisar =) Är det din första graviditet? Glad
    Jo det är första barnen för oss... Skrämmande och härligt. Nu har jag börjat smälta allting, och jag älskar mina små knoddar där inne... =)
  • AgnesGN

Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Hur är det med er då tjejer? Kramar från mig.

Svar på tråden BF juni 2012